Denon receiver, problemen?

Started by RicooCardoo, January 14, 2018, 13:43:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RicooCardoo

Beste leden,

Sinds 2 weken heb ik onze 5.1 HT neergezet en aangesloten.
Het betreft het volgende: Dali opticon 8 vloerstaanders, dali opticon 2 surroundspeakers, dali vocal center en de dali k-f14 sub. Alles aangestuurd door de denon avr x6200w.

Qua instelling voor films ben ik al redelijk tevreden, qua stereo nog niet maar hier ben ik nog wat mee aan het rommelen. Echter hebben wij al vanaf het begin een probleem.
Ik heb op mijn eigen telefoon en die van mijn vriendin de denon app geinstalleerd om de receiver te kunnen besturen.
Tevens heb ik de app op een tablet gezet die we enkel voor de receiver gebruiken.
We luisteren muziek via spotify.

Nou komt het probleem, als we de muziek vanaf de tablet streamen via internet (je kan ook downloaden en offline luisteren) dan valt regelmatig het internet weg.
Dit gebeurt ook als we internet radio luisteren via de optie van de receiver zelf.

Het gekke is, dit gebeurt (het wegvallen) als iemand op ze telefoon kijkt (ikzelf of me vriendin). De receiver verliest connectie (internet) en volgens mij soms ook ze bleutooth verbinding met de tablet.
De receiver was eerst aangesloten via wifi, en nu bekabeld.

Dit is echt vreselijk irritant en resulteert in soms een hoop harde ruis die uit de speakers komt omdat die se connectie verliest (vaak dus het internet).

Nu wil ik graag weten of andere hier een oplossing voor hebben of dat het iets kleins is. Ik kom er zelf niet uit.
Ik verdenk in eerste instantie onze router van kpn, maar dit weet ik nog niet zeker.

Hopelijk kan een van jullie mij helpen, en zoniet moet ik toch maar eens kpn bellen.

Met vriendelijke groet,

Ricardo

JGvH

Is een bekend marantz/denon probleem vd laatste tijd. Heeft te maken met android. Remedie is wachten op software update welke het probleem verhelpt😞

RicooCardoo

Dat meen je niet, lekker dan  :confused:
De update zal nog wel ff op zich laten wachten zeker....

wolfkampf

#3
Het probleem met internet radio had ik ook vaak met mijn ex pioneer vsx 924.
Mijn huidige Denon x2400 verliest ook wel eens een paar seconden zijn internet radio echter hij stoort/ruist dan niet.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

frits marantz

Ik heb daar op mijn Denon dnp 720ae internet tuner totaal geen last van. Jammer dat dit in surround receivers wel het geval is a.g.v. software. Hoop dat er gauw een update beschikbaar komt.

Wellicht kun je op het "buur Marantz forum" de vraag stellen. Ik weet dat de mensen van Denon/Marantz uit Eindhoven het forum daar volgen. Wie weet helpt het.

Groet,
Frits

RicooCardoo

Ik zal eens evenkijken of ik daar wat kan plaatsen, dankje fritz.
Gelukkig kan ik het wel fatsoenlijk afspelen via de niveau hield.

zwabber

Ik weet niet of Spotify via het google cast protocol werkt maar als dat zo is staat in de link misschien de oorzaak.
https://nl.hardware.info/nieuws/54951/probleem-in-google-cast-overspoelt-netwerk-met-data-waardoor-router-wegvalt
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.