The goal of audiophilia can never be reached. The quest itself is the point.

Started by solitaire, January 13, 2018, 20:53:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Quote from: chansig on January 24, 2018, 13:27:33
Vanwaar het advies dan ?

Gr. Hans
omdat het in andere situaties wel weer goed kan uitpakken. Hangt er echt vanaf hoeveel er aangepast moet worden. In welk freq gebied en op welke speaker.
Staande golven/nulls zijn bijv soms net zwarte gaten daar kan je wel +20dB in pompen maar dan hoor het nog niet.
JBL PRX Power!

chansig

Ingrijpen wordt meestal aangeraden tot een 200 Hz. Daarboven zou het teveel nadelen gaan geven, dat is wat ik begrepen heb. Martijn is er in ieder geval geen voorstander van.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on January 24, 2018, 13:27:33
Vanwaar het advies dan ?

Gr. Hans

Zoals ik al aangaf is het werkzame gebied bepaald. Om in dit gebied iets signaal te ontnemen en/of looptijden aan te passen veranderd niets aan de steilheid van het filter.
Het wel dan niet wegpoetsen van reflecties ligt besloten in de mogelijkheden van correctie power......


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Hangt van de ruimte af, in een behandelde ruimte is het effect minder kunstmatig
JBL PRX Power!

scrutinizer

Quote from: Raphie on January 24, 2018, 13:37:49
Hangt van de ruimte af, in een behandelde ruimte is het effect minder kunstmatig
Echt waar? ;D

Maar gezien Hans geen permanente dekbedden decoratie wenst en gebruikt maakt van een luidspreker met softwarematige opties..... ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on January 24, 2018, 13:45:44
Incl een streamer die deze.functie heeft.

Gr. Hans

Maak je gebruik van deze functie in de streamer, Hans?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on January 24, 2018, 13:57:15
Yep..

Gr. Hans

Dan is hetgeen ik voorstel toch niet verkeerd?
Je maakt dacht ik al gebruik van een spanplafond. Dus ga ik er van uit dat de galmtijd redelijk is verkort en je dus met een kleine verzwakking in 'het' bepaalde gebied tot gelijk resultaat kunt komen.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on January 24, 2018, 14:06:43
Ik corrigeer tot 250 Hz. Heb ook nog 2 subs.

Gr. Hans

Neem aan dat je daar vrij steile filters en tijdcorrectie voor gebruikt.......
So what...?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on January 24, 2018, 14:22:24
Laag hobbelt er wat achteraan...dus nee. So niks.

Gr. Hans

?.....
Dus waarom niet ligt wat output ontnemen in het 'dekbeddengebied'  ....
The damage is already done...... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

DofN

Quote from: scrutinizer on January 24, 2018, 14:25:32
?.....

The damage is already done...... ;)

Er staat een ;) achter maar je bent bloedserieus, toch?

Vind het wel grappig dat het heel stellig en tegelijkertijd weinig feitelijk is. Maar vaak gaat dat hand in hand.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scrutinizer

Quote from: doorofnight on January 24, 2018, 14:38:12
Er staat een ;) achter maar je bent bloedserieus, toch?

Vind het wel grappig dat het heel stellig en tegelijkertijd weinig feitelijk is. Maar vaak gaat dat hand in hand.

Ja...mijn voorstel voor Hans is zeker serieus te noemen.
Voor uitleg smiley zie reply 22 Abel

Maar naar je 'stellig en weinig feitelijk' ben ik geinteresseerd. Leg uit, Abel?
 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Quote from: scrutinizer on January 24, 2018, 14:25:32
?.....
Dus waarom niet ligt wat output ontnemen in het 'dekbeddengebied'  ....
The damage is already done...... ;)

Welke damage is done ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: scrutinizer on January 24, 2018, 14:40:18
Ja...mijn voorstel voor Hans is zeker serieus te noemen.
Voor uitleg smiley zie reply 22 Abel

Maar naar je 'stellig en weinig feitelijk' ben ik geinteresseerd. Leg uit, Abel?


Wat niet is, kan nog komen :) Je stelling is dat de damage already done is. Ik was benieuwd naar de feitelijke onderbouwing daarvan. Net als Hans, zie ik nu.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scrutinizer

Quote from: doorofnight on January 24, 2018, 15:09:04
Wat niet is, kan nog komen :) Je stelling is dat de damage already done is. Ik was benieuwd naar de feitelijke onderbouwing daarvan. Net als Hans, zie ik nu.

::)

Omdat het digitaal ingrijpen niet zonder randverschijnselen is zoals al eerder aangegeven.

En aangezien er bij het inzetten van de subs vaak gekozen word voor zeer steile filters en tijdscorrectie ......


Quote from: Raphie on January 24, 2018, 13:25:38
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ringing_(signal)
Kortweg, digitale filters zijn niet perfect.



Quote from: scrutinizer on January 24, 2018, 14:02:31
Dan is hetgeen ik voorstel toch niet verkeerd?
Je maakt dacht ik al gebruik van een spanplafond. Dus ga ik er van uit dat de galmtijd redelijk is verkort en je dus met een kleine verzwakking in 'het' bepaalde gebied tot gelijk resultaat kunt komen.

Sabi? O0
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Dus omdat de dsp digitaal ingrijpt is de damage al gedone ?

Maar wat betekent dat dan volgens jou geluidstechnisch ? Dus wat hoor ik (of zou ik moeten horen) wat zou aangeven dat de damage al is gedaan ?

De dsp in de streamer kan ingrijpen tot 5000 Hz. Maar de meningen om dit wel/niet te doen zijn verdeeld. Ik volg in deze Martijn maar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De link van Raphie doet mij overigens niets...wit blad, no informatie.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on January 24, 2018, 16:14:15
Dus omdat de dsp digitaal ingrijpt is de damage al gedone ?

Maar wat betekent dat dan volgens jou geluidstechnisch ? Dus wat hoor ik (of zou ik moeten horen) wat zou aangeven dat de damage al is gedaan ?

De dsp in de streamer kan ingrijpen tot 5000 Hz. Maar de meningen om dit wel/niet te doen zijn verdeeld. Ik volg in deze Martijn maar.

Gr. Hans

Dat moet je ook blijven doen, Hans.
Ben nu 10 posts verder waarin ik je alleen aangeef dat als je het dekbedden aanslepen beu word je dit met een kleine dig. aanpassing (waarvan er al vele aktief zijn in jou setup) kunt verkrijgen.

Had de link niet bekeken..
Kleine moeite bij interesse om even te googlen toch...


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Ik heb je niet gevraagd te reageren, maar evengoed bedankt. Naast je advies laat je tussen neus en regels door nog wat andere dingen vallen. En daar vraag ik dan naar. Aan jou om dan wel/niet te reageren. Als je dat als vervelend ervaart dan moet je zeker niet meer reageren.

Ik vind het een rare discussie. Je geeft een advies, ik geef aan dat het lastig is om reflecties op deze wijze te beïnvloeden (niet zozeer qua ingreep, maar naar wat ik begrijp dat het ook weer consequenties kan hebben), Raphie beaamt dit (als ik het goed begrijp), je zegt goede post, blijft bij je advies, vervolgens is de damage al done...dus dan snap ik niet zo goed wat je bedoeling is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on January 24, 2018, 16:36:28
Ik heb je niet gevraagd te reageren, maar evengoed bedankt. Naast je advies laat je tussen neus en regels door nog wat andere dingen vallen. En daar vraag ik dan naar. Aan jou om dan wel/niet te reageren. Als je dat als vervelend ervaart dan moet je zeker niet meer reageren.

Ik vind het een rare discussie. Je geeft een advies, ik geef aan dat het lastig is om reflecties op deze wijze te beïnvloeden (niet zozeer qua ingreep, maar naar wat ik begrijp dat het ook weer consequenties kan hebben), Raphie beaamt dit (als ik het goed begrijp), je zegt goede post, blijft bij je advies, vervolgens is de damage al done...dus dan snap ik niet zo goed wat je bedoeling is.

Gr. Hans

Weet je Hans....Het is ook of het je boeit en interesseerd natuurlijk.
Aangezien je de discussie om het discusieeren vaak interessanter vind dan de inhoud, zoals ook weer in deze, voel ik mij niet geroepen.
Dacht je bij deze te voorzien van een optie die m.i. in de software van je luidspreker ligt, gozer. ;)

Fwiw....check digitale filters en ringing....
Zat info omtrent. ;)


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

He kerel, volgens mij heb ik normaal op je advies gereageerd. En aangegeven wat ik heb aangegeven. Op geen enkele wijze aangegeven dat het een butt advies is of wat dan ook.

Het enige vage wat er vervolgens gebeurt is dat jezelf aan lijkt te geven dat je advies een "risico" met zich mee lijkt te brengen en je uitspraak over dat de damage al is gedaan.

Vervolgens lijk je niet genoeg waardering, vanuit mij, te voelen voor je 10 posts. Ja sorry, daar kan, wil en doe ik niets mee. Dat je het verloop van de wijze van wisseling nu bij mij neerlegt alsof ik daarop aan zou sturen oid.....ook daar kan, wil en doe ik niets mee.

Ik vraag het wel aan anderen....

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Reflecties dempen, resonanties corrigeren.
Hoe moeilijk kan het zijn? :)

Enkel de mate staat dan ter discussie.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)