HDMI perikelen met LG 49SJ810

Started by jeroen.hhw, January 13, 2018, 15:27:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen.hhw

Ik heb vanmiddag onze nieuwe tv neergezet en de bestaande apparatuur erop aangesloten. Nu komen er echter twee problemen naar voren. Ik heb de Shield via HDMI aangesloten op de NAD T748 en dan vervolgens op de tv. De tv ziet de shield wel in de cec modus maar als ik deze bron selecteer dan krijg ik geen beeld en geeft de tv aan dat er geen verbinding is. Tevens heb ik van de horizon box wel beeld maar geen geluid, deze is rechtstreeks aangesloten. Als ik de shield rechtstreeks aansluit dan werkt het prima.

Ik snap er helemaal niks van. Heb al diverse ingangen geprobeerd en met de HDMI kleurinstellingen gespeeld. Het vreemde is dat ik wel het menu van de versterker zie. Heb het geheel ook al een keer van de spanning afgehaald maar dat mocht ook niet baten. Heeft iemand nog een optie?

Kan het ermee te maken hebben dat de Shield en de TV HDMI 2 hebben en de versterker HDMI 1.4?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk


dvd-fan

staat de shield op een resolutie groter dan 1080p? dan kan je vesterker het waarschijnlijk niet doorgeven.
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

jeroen.hhw

Quote from: dvd-fan on January 14, 2018, 13:36:21
staat de shield op een resolutie groter dan 1080p? dan kan je vesterker het waarschijnlijk niet doorgeven.
Nee de shield staat op 1080p 60hz en rgb Kleurruimte. Als het ding opstart heb ik wel beeld maar zodra hij helemaal aan staat heb ik niks meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Dirc

Staat video processing wel aan? Wellicht gebruik je pure direct (zo heet het bij Marantz) en wordt er dus geen video doorgegeven.