Main in versterker

Started by wim bruins, January 13, 2018, 02:45:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wim bruins

Had even een vraagje.

Heb een nad 356 stereo versterker en wil op de main in aansluiting een surround receiver aansluiten om de frond luidsprekers aan te kunnen sturen.

Nu is mijn vraag of de overige functies dan nog wel werken van de versterker aangezien hij dan gebruikt word als eindversterker.
Zit niks op de versterker om de main in uit of aan te kunnen zetten.

wim bruins

Het antwoord net gevonden op een buitenlands forum.
De rest van de functie werken dan niet meer.
Het is dan puur een eindversterker.
Zal dan mijn overige bronnen op de surround receiver moeten aansluiten.
Doe dit liever niet.

Dan zou ik de pre out van surround receiver op een andere ingang moeten aansluiten, zit dan weer met twee volume regelaars.


Robiwan

Quote from: wim bruins on January 13, 2018, 09:20:20
Het antwoord net gevonden op een buitenlands forum.
De rest van de functie werken dan niet meer.
Het is dan puur een eindversterker.
Zal dan mijn overige bronnen op de surround receiver moeten aansluiten.
Doe dit liever niet.

Dan zou ik de pre out van surround receiver op een andere ingang moeten aansluiten, zit dan weer met twee volume regelaars.

er zit geen speciale AV ingang op die de 356 voortrap omzeild?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

wim bruins


Dirk

Quote from: wim bruins on January 13, 2018, 09:20:20
Dan zou ik de pre out van surround receiver op een andere ingang moeten aansluiten, zit dan weer met twee volume regelaars.
da's idd de enige "goede" manier.
Die 2 volumeregelaars is as such geen enkel probleem, zolang je maar van die knop op je stereo-amp blijft als je surround luistert en daarvan het volume gaat bijregelen, want dat doe je op dat moment dus gewoon zoals nu...op je surround receiver.
Je bepaalt dus maw één vaste volumestand op je NAD welke je gaat gebruiken voor alle surround weergave. (technisch gezien is het beste met de volumeknop op je NAD 100% open)
Op die manier gaat er ook niets vreemds gebeuren met de onderlinge balans tussen je fronts (die via de eindversterking vd NAD lopen) en de rest van je surround speakers, want die wordt net als tevoren enkel geregeld in/op je surround receiver.

Er is één aandachtspunt...en dat is wanneer je gaat schakelen op je NAD van die ene surround-input naar een andere stereobron/-input, terwijl je vergeet de volumeknop ff bij te draaien, maar da's dus gewoon even opletten, niets meer of minder.  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

wim bruins

Zo had ik het zelf ook 10 jaar geleden aangesloten.
Had nu gehoopt dat het via de main in van de nad kon.
Helaas is de main in niet te schakelen.