xtz of svs subwoofer of??

Started by angelo41, January 12, 2018, 14:14:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angelo41

ik ben van plan om een nieuwe sub aan te schaffen. nu in het bezit van een klipsch r-12sw sederd 11 maand. dit was het begin van het ht virus. nu is mijn oog gevallen op de pb 2000 of de cinema serie  van xtz. wat raden jullie aan? speel     voor 60 %muziek 40 %film. of totaal iets anders nog? budget? ongeveer die 900 die de pb kost. alvast bedankt voor de suggesties.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Ejorne


N1v3K

De Cinema sub van XTZ is wel echt een filmsub. Als het tussen de 2 genoemde subs gaat, dan is de PB-2000 de betere.
Wat XTZ betreft is er ook nog de W12.17. Ik heb die persoonlijk niet gehoord, maar die is wel te tunen naar behoefte (foampluggen).

angelo41

zelfbouw is geen optie (niet zo handig voor dit) die 12.17 had ik ook al gezien. maar twijfel.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

serieus minpunt voor mij van de pb dat je deze maar in 1 kleur vind. die 12.17 in 3 kleuren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


jasjenl

Wat is de reden dat je van de Klipsch over wilt stappen naar iets anders?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

angelo41

#6
had inderdaad ook al gedacht aan de 15 van klipsch zelf, want bijna alle speakers zijn hier klipsch(atmos zijn 4 dali's). wil eens iets anders gewoon.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

angelo41

zijn plots veel in waarde gestegen de klipsch en weet nie of die 900 dat de 15 klipsch kost verantwoord is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Janbo

Heb zelf de XTZ 3x12 gehad, waar ik nu met twee stuks 12.17 draai. Uiteraard geeft die grote 3x12 eens stuk meer druk. Maar de twee 12.17's voel je ook echt wel en gaan ook subtieler te werk en zijn erg goed te tunen. Zeker als je dual sub draait en wat tijd investeert in het vinden van de juiste opstelling en instelling.

Xander32

Indien hoofdzakelijk muziek, zou ik voor een gesloten sub kiezen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Meerdere subs geeft vaak een beter, meer homogeen resultaat t.o.v. één enkele.

Quote from: Janbo on January 14, 2018, 10:17:21
Heb zelf de XTZ 3x12 gehad, waar ik nu met twee stuks 12.17 draai. Uiteraard geeft die grote 3x12 eens stuk meer druk. Maar de twee 12.17's voel je ook echt wel en gaan ook subtieler te werk en zijn erg goed te tunen. Zeker als je dual sub draait en wat tijd investeert in het vinden van de juiste opstelling en instelling.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sjaak_Banaan

Wij hebben ook de XTZ 3x12 en die wordt sinds enige tijd aangevuld met een Klipsch r115sw.
We hadden een aardige dip welke wij niet opgelost kregen binnen onze opstelmogelijkheden, dus dan is een extra sub echt wel een uitkomst.
Als ik het nogmaals zou moeten doen ging ik voor 2 of 3 kleinere subs.
De XTZ Cinema subs worden geleverd met een stuk schuim zodat je ze ook gesloten kunt gebruiken.
Verder dik tevreden met de 3x12, de Klipsch heb ik van een forumlid overnomen en was voor dat geld een koopje, maar ik zou er nieuw geen 900 euro aan uitgeven. Heb je al naar Arendal gekeken?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

angelo41

eerst nu de klipsch de deur uit doen, en dan de knoop doorhakken welkeen dat er in de plaats komt.meer en meer  neig ik naar de xtz 12.17.[emoji3]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

Quote from: Sjaak_Banaan on January 14, 2018, 11:33:09
Wij hebben ook de XTZ 3x12 en die wordt sinds enige tijd aangevuld met een Klipsch r115sw.
We hadden een aardige dip welke wij niet opgelost kregen binnen onze opstelmogelijkheden, dus dan is een extra sub echt wel een uitkomst.
Als ik het nogmaals zou moeten doen ging ik voor 2 of 3 kleinere subs.
De XTZ Cinema subs worden geleverd met een stuk schuim zodat je ze ook gesloten kunt gebruiken.
Verder dik tevreden met de 3x12, de Klipsch heb ik van een forumlid overnomen en was voor dat geld een koopje, maar ik zou er nieuw geen 900 euro aan uitgeven. Heb je al naar Arendal gekeken?
ken ik niet arendal. tijd om eens op te zoeken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

ok die arendal 1723 lijkt me ook wel wat en kost evenveel of de pb. zal keus worden tussen die 3 denk ik.alvast bedankt voor de reacties.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

Quote from: Xander32 on January 14, 2018, 10:34:56
Meerdere subs geeft vaak een beter, meer homogeen resultaat t.o.v. één enkele.
liefst met tijd wil ik er ook twee, maar de vriendin overtuigen he moeilijk, al eens gepolst.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


H&C Hifi

Als je nu de R-12SW van klipsch hebt dan is de R-115SW totaal andere koek !

Overigens is de R-115SW wel voor een betere prijs verkrijgbaar dan 900,00 deze koop je bij ons voor 675,00

en PB-2000 speelt mijn inziens niet beter dan de 115SW.

angelo41

dat is een mooie prijs. houd ik zeker in beraad. gaat die ook laag? want dit mis ik nu vooral.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


H&C Hifi

Quote from: angelo41 on January 15, 2018, 13:56:01
dat is een mooie prijs. houd ik zeker in beraad. gaat die ook laag? want dit mis ik nu vooral.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

een 115SW gaat extreem diep, sommige komen na in-room metingen tot 16hz ongeveer.

De 12sw heeft een plastic woofer en een ''wc rol'' als basspoort, totaal niet vergelijkbaar.

angelo41

Quote from: HcHifi.nl on January 15, 2018, 13:59:03
een 115SW gaat extreem diep, sommige komen na in-room metingen tot 16hz ongeveer.

De 12sw heeft een plastic woofer en een ''wc rol'' als basspoort, totaal niet vergelijkbaar.
hahaha. ok vlug die 12sw de deur uit doen nu.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


angelo41

#20
moeilijke keuze toch he.

dionb

Als je voor svs gaat krijg je best een lange proeftijd, mocht het niet bevallen stuur je hem terug, heb zelf een svs gehad een gepoorte maar die zijn erg groot hoor :tongue2:


Als ik alles van klipsch had was ik voor de klipsch gegaan, zijn volgensmij wel goed, en is wel een mooi plaatje alles hetzelfde.

angelo41

met 95 % zekerheid ga ik voor de klipsch gaan. tis ook een mooie deal die voorgesteld is geweest. nu eerst de mijne in de verkoop doen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


H&C Hifi

Quote from: angelo41 on January 17, 2018, 09:26:24
met 95 % zekerheid ga ik voor de klipsch gaan. tis ook een mooie deal die voorgesteld is geweest. nu eerst de mijne in de verkoop doen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Geen punt hoor je tzt graag  ;)

angelo41

ik pm je zodra de mijne weg is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk