Een paar mooie speakers met beperkt budget

Started by DeDromer, January 11, 2018, 12:31:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DeDromer

Goedemiddag Medegebruikers!

Ik volg dit forum al geruime tijd en vond het tijd om maar eens een account aan te maken.

Ik ben Stephan en momenteel de bezitter van een soundbar welke er heel snel uit gaat. Ik ben trotste bezitter geweest van een mooie Onkyo 7.1 reciever met KEF Coda Speakers en KEF Q50's Op langs aandringen van de vrouw dit alles vorig jaar verkocht. Spijt als haren op mijn hoofd.

el nu : Ik ben weer zoekende ik heb inmiddels weer een Onkyo reciever aangeschaft en ben nu op zoek naar een set zuilspeakers tot max 250,-

Wie heeft er tips of adviezen of wellicht wat mooi staan in de regio Utrecht met een straal tot 40km?

Ik hoor graag van jullie! Alvast enorm bedankt!

DeDromer



DeDromer

Hoi,

Bedankt voor je reactie en tips.

Ja heb ik uiteraard ook naar gekeken nu is dark apple niet direct mijn voorkeur.

Ben eigenlijk gewoon benieuwd naar andere ervaringen bijvoorbeeld Infinity Delta 50 of de Elac EL 150

MvG

Stephan


WickedGame

Quote from: DeDromer on January 11, 2018, 13:20:33
Hoi,

Bedankt voor je reactie en tips.

Ja heb ik uiteraard ook naar gekeken nu is dark apple niet direct mijn voorkeur.

Ben eigenlijk gewoon benieuwd naar andere ervaringen bijvoorbeeld Infinity Delta 50 of de Elac EL 150

MvG

Stephan

Elac is mij altijd bijgebleven als een wat heldere sound. Hangt beetje af wat jezelf prettig vindt maar mij heeft Elac mij nooit kunnen bekoren qua geluid. Infinity Delta is wel een leuke speaker qua performance.

In de categorie van de Infinity zou ik je deze JBL aanraden.

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1238899894-legendarische-jbl-l80-mk2-hi-end-luidsprekers.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Heb zelf de kleinere variant hiervan gehad, en die draait nog bij mij ouders. Een geweldige speaker met een brede soundstage en een geweldige tweeter uit de Ti - range van JBL.

DeDromer

Kijk daar kan ik wat mee!

Inderdaad een hele mooie speaker (jammer van de kleur) ga verder zoeken naar zwart of witte behuizing.

Er is hier ook een koophoek geloof ik, daar ook maar even kijken....

WickedGame

Quote from: DeDromer on January 11, 2018, 13:33:50
Kijk daar kan ik wat mee!

Inderdaad een hele mooie speaker (jammer van de kleur) ga verder zoeken naar zwart of witte behuizing.

Er is hier ook een koophoek geloof ik, daar ook maar even kijken....

Er is heel veel leuks te koop als je goed zoekt.

KEF, JBL, B&W misschien... tja keuzes zijn eindeloos en zelfs met jouw budget is er best wel wat leuks te vinden.



Markless

Quote from: DeDromer on January 11, 2018, 13:20:33
Hoi,

Bedankt voor je reactie en tips.

Ja heb ik uiteraard ook naar gekeken nu is dark apple niet direct mijn voorkeur.

Ben eigenlijk gewoon benieuwd naar andere ervaringen bijvoorbeeld Infinity Delta 50 of de Elac EL 150

MvG

Stephan

Zoals Wickedgame zegt is smaak inderdaad persoonlijk, zelf heb ik een set Onkyo - Elac (FS207) op kantoor staan en ben er wel erg tevreden over.
Het door jou aangegeven type heb ik helaas geen ervaring mee.

DeDromer

Ok, blijft natuur altijd een kwestie van smaak ook natuurlijk...

DeDromer

Infinity ref 81 MKll speakers

Iemand hier bekend mee?

Aannraders of juist niet, wat zouden deze maximaal mogen kosten?

Kan een paar kopen voor 125,- ECHTER zit er in een van de woofers een klein scheurtje 3 mm.

Alle tips zijn welkom

frits marantz

Ik heb hier nog een paar Audiolab Thesis staan: https://link.marktplaats.nl/m1218211000

Als je het wat vindt PM je me maar even. Levering is via Amersfoort mogelijk, of je hebt familie of vrienden in omgeving Groningen. Dan ben je hier van harte welkom voor een luistersessie met een lekkere bak :coffee:

Groet,
Frits

DeDromer


fasteddie

Waarom niet voor een setje accoustics? Zowel in monitor als in staander niet slecht en goedkoop voir wat je krijgt...


Kwabbernoot

Tweedehands V-Vox. Kosten geen drol meer, klinken prima en zijn mooi.

Blauwe Aziza's (en niet echt binnen 40 km):
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1237183098-v-vox-aziza-speakers.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Witte Saurus-en:
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1243800805-v-vox-saurus-in-smetteloos-wit.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Dit type heeft mijn broer gehad en ik vond dat altijd fijne speakers.

Uiteraard wel even kijken of alle units nog heel zijn.

Groeten...



fasteddie


frits marantz

Mijn Audiolabs staan nog tot 15 Feb op MP, prijs is verlaagd naar 150,-

Groet,
Frits

PuNkEnStEiN

#21
Quote from: DeDromer on January 11, 2018, 12:31:12Ik ben trotste bezitter geweest van een mooie Onkyo 7.1 reciever met KEF Coda Speakers en KEF Q50's Op langs aandringen van de vrouw dit alles vorig jaar verkocht. Spijt als haren op mijn hoofd.

Ik ben ..... nu op zoek naar een set zuilspeakers tot max 250,-
Al gekeken wat de inruilwaarde van je vrouw is?  :sly:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

darkrunner

#22
Heb zelf ook een set van Q acoustics, maar eerlijk de oudere Missions en Mordant shorts klinken toch veel leuker vind ik , beide vind je dan ook nog eens spotgoedkoop 2dehands en in goede staat.