Schijfopruiming maakt bootdisk ontoegankelijk

Started by Exxar, January 10, 2018, 10:11:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Exxar

Dit probleem heb ik een goede week geleden al gehad: in Windows 10 schijfopruiming laten uitvoeren en daarna de laptop laten afsluiten.
De dag erna laptop aangezet en enkel een blauw scherm met de melding dat de bootdisk niet toegankelijk is. En dus niets meer toegankelijk, geen systeemherstel, geen veilige modus, niets.
Enkel dankzij met Acronis backup heb ik mijn laptop weer aan de praat gekregen, via een boot usb stick.

En dus maar als test de laptop een goeie week gebruikt en alles laten updaten.
Deze morgen terug schijfopruiming laten uitvoeren en bij herstarten terug hetzelfde probleem.

Ondertussen zit ik te wachten op de support chat van microsoft.


Mijn tip van de dag: GEEN SCHIJFOPRUIMING LATEN UITVOEREN!!!

Edliver

In m'n jongere jaren veel met DOS commandos e.d. "gespeeld" en dit is voor mezelf ook een bekend verhaal,kijk eens nar dit artikel en misschien raak er mee door de 'miserie' :
https://neosmart.net/wiki/fix-mbr/#Fix_the_MBR_in_Windows_10

Bereid Je wel voor om alles,echt alles terug te moeten installeren.
Er zijn programma's waar Je via een externe PC / laptop deze HDD terug benaderbaar krijgt maar dit ook zonder garanties,zoals vermeld dit is ook al enig oudere kennis en waarschijnlijk zijn er mensen met meer huidige kennis die Je toch nog verder kunnen helpen.
Suc6
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.