JL Audio 13W3v3-4 versterking

Started by frankpaul1, December 5, 2012, 23:14:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Ga je veel film of muziek luisteren?
Film is een gepoorte beter ,voor muziek gesloten.

frankpaul een F112 ,mooi hoor  :music:

Spollie

Quote from: morca on February  5, 2013, 17:05:46
Ga je veel film of muziek luisteren?
Film is een gepoorte beter ,voor muziek gesloten.

frankpaul een F112 ,mooi hoor  :music:

Ongeveer 80% film en 20% muziek. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik liever een strak laag heb dan gigantisch luid. Met mijn vorige subwoofer (10" inch, 150 Watt RMS, basreflex) kon ik al ruim voldoende geluidsdruk krijgen in mijn woonkamer (deze is 28 vierkante meter groot). De subwoofer staat bij mij naast de front right speaker, in de hoek van de kamer.


Spollie

Quote from: morca on February  5, 2013, 17:58:24
Gesloten dan,
als je van deze een gepoorte bouwt heb je een soort svs 13 ultra in huis  :D

Ik denk dat ik mijn buurman daar geen plezier mee doe :angel:

Hoeveel liter inhoud denk je dat deze driver het best tot zijn recht komt?


morca

Bij mij zelf 38a 40 liter,meerdere forumleden hebben al goed resultaat geboekt met ong dat formaat.
En dan met een W7 driver.
Kistje van 40 liter is ok,
Al ideeen hoe te gaan bouwen,ik heb wel wat maten/panelen kant en klaar met en zonder amp.

Kistje zonder amp:
Hout:22 mm mdf
2x 40x40 cm  voor/achter.
4x 35,6x37,8 cm boven/onder/links/recht,s.
Bracing:
2x 35,6x35,6 cm.
Wil je de woofer verzinken,1 extra baffle:
1x 40x40 cm let op 1 cm dik.


Kistje met amp:
Mdf 22mm dik

3x 45x45 cm  voor/achter /extra baffle
4x 42.8x42.6 cm  b/o/l/r
2x 40.6x27 cm bracing
1x 40.6x40.6 cm   tussenschot bracing/amp.
15,6 cm diepte voor de amp.

Spollie

Kijk dat is nuttige informatie! Ik had in mijn hoofd om een kubusvormige kist te maken met daarin een afgesloten ruimte voor de plate amp. Dit komt overeen met jouw tweede optie. En inderdaad de woofer verzinken, dat staat wat netter. Daarna laten spuiten in hoogglans zwart en eventueel nog een stofkap over de woofer (alhoewel.. die woofer mag natuurlijk best gezien worden ;D). Ik zal dit eens uitwerken in Sketchup.

Morgen komt als het goed is de woofer, dan zal ik mijn eigen topic eens aanmaken ;D Rest alleen nog het kiezen van de plate amp...

Anton.H

Weet dat dit een oud en een topic van iemand anders is. Maar had toch een vraagje voor moca. Heb zelf ook plannen om een subwoofer te gaan bouwen met deze driver (jl audio 13w3v3-4)
Jullie spraken over een geporteerd versie. Zoals svs pb-13 ultra. Wat zou daar de afmetingen van zijn. Denk te groot voor een woonkamer van 28m2.

Ben nieuw op deze forum. Heb op een subwoofer kist na voor in de auto weinig ervaring met zelfbouw en dat is ook al 20 jaar geleden.

Alvast bedankt.

P.s. hoe is het met de kist van Spollie verlopen?
Marantz SR7009 / Marantz UD5007 / Minix NEO Z64 Android / Samsung led full-hd 46" / Canton vento 880 Front / Canton vento 855 Center / Canton vento 820 Rear / 2x DIY Subwoofer JL Audio 13w3v3-4  Hypex fusion Fa 501

morca

Een gepoorte versie met 1 poort word al aardig groot idd.
Wil je Svs style bouwen met 3 poorten dan word hij nog groter.
Pm me anders even . Geen probleem