Panasonic UHD Spelers met DV en HDR10+

Started by RonG, January 9, 2018, 11:49:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bigbro

Misschien kan dit wel met de 9004. Die heeft voor zo ver ik weet nog niemand
Ik heb mijn Oppo verkocht. Juist omdat ik hdr via Netflis en zeker
via Amazone prime te donker vindt. Dacht met de 9000 de oplossing te
hebben. Lijkt dus niet zo te zijn😞

papaleo

Maar de 9000 is tocht identiek aan een 9004?!
Of bedoel je i.p.v. de 9000 de 900 soms?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bigbro

 9004 is het juiste typenummer. Vindt sdr van netflix en amazone. Vaak ook donker
Dacht hiermee de oplossing te hebben. Afwachten op de reviews

Robert

Quote from: The Luggage on August 31, 2018, 13:45:40
Mediaplayer gebruik ik zelf nauwelijks, maar volgens wat ik lees op andere fora is dat inderdaad erg beperkt (deels blijkbaar ook omdat Panasonic de filmstudios niet voor het hoofd wil stoten, o.a. ivm hd audiostreams). Als mediaplayer is de Oppo een stuk beter.

En als je een MKV afspeelt met FLAC 5.1/7.1 audio (omgezet van de LPCM/TrueHD/DTS-HD audio)?
Je verliest dan wel het 3D audio gedeelte (Atmos/DTS:X), maar hebt nog wel lossless 2D audio.

The Luggage

Quote from: papaleo on September  1, 2018, 16:03:15
Maar de 9000 is tocht identiek aan een 9004?!
Of bedoel je i.p.v. de 9000 de 900 soms?

Ik denk dat de 9000 en de 9004 inderdaad hetzelfde toestel zijn. Om een of andere reden eindigen de typenummers van de modellen in de US en België op een "0" en in Nederland en Duitsland op een "4". De Amerkiaanse/Belgische 820 is hetzelfde toestel als de Nederlandse/Duitse 824.

The Luggage

Quote from: bigbro on September  1, 2018, 14:31:48
Misschien kan dit wel met de 9004. Die heeft voor zo ver ik weet nog niemand
Ik heb mijn Oppo verkocht. Juist omdat ik hdr via Netflis en zeker
via Amazone prime te donker vindt. Dacht met de 9000 de oplossing te
hebben. Lijkt dus niet zo te zijn😞

Het valt af te wachten of de beeldverwerking van de 9000/9004 veel zal verschillen van de 820/824. Ik dacht dat het verschil vooral in het audio-gedeelte zit en de stevigheid van de behuizing. De 9000/9004 zou dit najaar te koop zijn.

Volgens mij zijn er al wel formumleden op AVS of Blu-ray.com die via-via aan de Panasonic ingenieurs gevraagd hebben om bij de 820/824 de conversie naar SDR-2020 ook mogelijk te maken met materiaal van Netflix (en eventueel ook Amazon). Af te wachten of ze daar op ingaan.

The Luggage

Quote from: Robert on September  1, 2018, 16:35:32
En als je een MKV afspeelt met FLAC 5.1/7.1 audio (omgezet van de LPCM/TrueHD/DTS-HD audio)?
Je verliest dan wel het 3D audio gedeelte (Atmos/DTS:X), maar hebt nog wel lossless 2D audio.

Daar kan ik je helaas niet op antwoorden, ik gebruik geen MKV bestanden.

Robert

Is makkelijk te testen met een trailer.

Trailer van Kong: Skull Island als MKV met FLAC 7.1:
http://thedigitaltheater.xyz/Kong_Skull_Island_TLR-1_1080p_FA_51-thedigitaltheater.mkv

En M2TS met HD audio speelt hij ook niet af?

williams

 De speler omzetten naar lpcm heeft geen zin je kunt dan nog steeds geen hd audio afspelen .
Via mkv ondersteunt de speler gewoon dolby digitaal en dts .
Je kunt dus een uhd rip in mkv afspelen met dolby digitaal en dts ,dit heb ik getest via een usb aan de panasonic .
Als je via het netwerk afspeelt is de speler nog beperkter .
Zal vanavond is testen of een m2ts bestand ook wilt spelen via usb en netwerk .i
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

scoc

Blu ray speler gebruiken als mediaplayer is nooit zo een goed idee. Een 100€ losse mediaspeler doet het meestal beter.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Robert

#35
Quote from: williams on September  2, 2018, 17:19:44De speler omzetten naar lpcm heeft geen zin je kunt dan nog steeds geen hd audio afspelen .
Via mkv ondersteunt de speler gewoon dolby digitaal en dts .
Je kunt dus een uhd rip in mkv afspelen met dolby digitaal en dts ,dit heb ik getest via een usb aan de panasonic .
Als je via het netwerk afspeelt is de speler nog beperkter .
Zal vanavond is testen of een m2ts bestand ook wilt spelen via usb en netwerk.

Ik had het ook niet over de speler omzetten naar LPCM.

Je kunt de audio op de computer omzetten met eac3to naar LPCM of FLAC en opnieuw een MKV maken met deze audio track.
Vaak zijn de mogelijkheden bij Blu-ray spelers sowieso beperkter met MKV bestanden.
Met M2TS bestanden is er soms wat meer mogelijk, omdat dit het officiële formaat is voor (UHD) Blu-ray.

Robert

#36
Quote from: scoc on September  2, 2018, 18:24:05Blu ray speler gebruiken als mediaplayer is nooit zo een goed idee. Een 100€ losse mediaspeler doet het meestal beter.

Ik moet nog de eerste mediaplayer tegenkomen die UHD Blu-ray afspeelt met een correcte HDR->SDR weergave waarbij je ook nog opties hebt om het beeld aan te passen aan je TV/projector.

N1v3K


williams

QuoteJe kunt de audio op de computer omzetten met eac3to naar LPCM of FLAC en opnieuw een MKV maken met deze audio track.
Vaak zijn de mogelijkheden bij Blu-ray spelers sowieso beperkter met MKV bestanden.
Met M2TS bestanden is er soms wat meer mogelijk, omdat dit het officiële formaat is voor (UHD) Blu-ray.

Oh dan had ik je verkeerd begrepen .
Ik heb gisteren een m2ts bestand via usb afgespeeld maar hier kon ik helemaal geen audio meer selecteren ,video deed het daarin tegen weer wel .
Wat me ook opvalt als ik een standaard sdr mkv afspeelt wat in 24fps is opgenomen de panasonic er dan 60fps van maakt ,dit ziet er wel erg mooi uit .
Alleen dan krijg ik wel af en toe de nodige hdmi problemen daar er dan 2160p bij 60fps uitgestuurd wordt met 12 bit en dit is iets te veel voor mijn kabel .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

scoc

Quote from: Robert on September  3, 2018, 15:12:31
Ik moet nog de eerste mediaplayer tegenkomen die UHD Blu-ray afspeelt met een correcte HDR->SDR weergave waarbij je ook nog opties hebt om het beeld aan te passen aan je TV/projector.
Daar gebruik je een UHD blu ray disc speler voor maar geen mediaplayer.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

bigbro

heb inmiddels de dmp-ub9004. Stuit hierbij op wat moeilijkheden maar ook op fraaie dingen. Twijfel alleen even of dit de juiste tread is. Zo niet kan iemand mij dan verwijzen? Een zoekopdracht gaf mij niet het juiste resultaat.

simsatit

Quote from: bigbro on October  1, 2018, 09:03:13
heb inmiddels de dmp-ub9004. Stuit hierbij op wat moeilijkheden maar ook op fraaie dingen. Twijfel alleen even of dit de juiste tread is. Zo niet kan iemand mij dan verwijzen? Een zoekopdracht gaf mij niet het juiste resultaat.

Ik heb de instapper uit deze serie maar grotendeels heeft deze dezelfde video opties, waar loop je tegen aan?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

bigbro

Wanneer ik aangeef dat ik niet wil dat sdr materiaal wordt opgewaardeerd
Naar hdr doet hij dit toch. Alleen door aan te geven dat ik geen hdr materiaal
Wil zien, dus echt hdr/dolby vision waardeert hij niet op. Als ik aangeef
Dolby vision bijvoorbeeld via netflix wel te willen zien lukt dit niet.
Het is alles in hdr of niets in hdr. In het menu zit een optie die zegt'
Sdr wel/niet opwaarderen maar die werkt dus niet

simsatit

Hmmm,

Ik begreep eerder al dat voor uhd streaming er nog wat bugs zijn, op AVS is daar al meer over geschreven, ik gebruik geen Netflix etc dus daar kan ik je niet mee helpen.
Ik heb ook de sdr 2020 aangezet (dus geen HDR metadata)
Dan kun je met de HDR settings dmv de bovenste slider de tone mapping reguleren, zodoende krijg je een soort HDR 'lite', dit is vooral interessant voor mensen met een projector, je kunt dan namelijk de dynamische iris van je projector gebruiken en hoeft geen custum curves meer te laden of het verschrikkelijke gamma D te gebruiken ihg van een JVC.
Wat is jou weergever?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

bigbro


simsatit

Quote from: bigbro on October  1, 2018, 13:27:07
Lg oled 65c7

Duidelijk, dan wil je uiteraard graag volledige ondersteuning van de HDR streaming hebben, dut is vooralsnog met deze serie een issue, er zijn mensen die specifiek om die reden voor de time being, een speler er naast houden die dit wel goed kan.
Hopelijk voor jou gaat Pana met firmware updates komen die de problemen met HDR streaming content gaan oplossen, naar mijn info is dat nog steeds niet op orde, correct me if i'm wrong!

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

bigbro

Dank. Dacht dat het aan mij lag. Verder wel een fraai apparaat.

bigbro

nog een vraag. Dit is voor het eerst dat ik met een Panasonic werk. Ik ben gewend om de vertragingstijd(afstand) voor de luidsprekers(niet delay voor lipsync)in te stellen in centimeters. Nu zie ik dat het bij de Panna in milliseconden moet. Geen idee hoe ik dat om moet rekenen. Kan iemand daar iets over zeggen? De afstand tussen mijn voorste en achterste speakers is bijvoorbeeld meer dan 5 meter.

scoc

Quote from: bigbro on October  2, 2018, 09:08:01
nog een vraag. Dit is voor het eerst dat ik met een Panasonic werk. Ik ben gewend om de vertragingstijd(afstand) voor de luidsprekers(niet delay voor lipsync)in te stellen in centimeters. Nu zie ik dat het bij de Panna in milliseconden moet. Geen idee hoe ik dat om moet rekenen. Kan iemand daar iets over zeggen? De afstand tussen mijn voorste en achterste speakers is bijvoorbeeld meer dan 5 meter.
Je moet toch enkel maar speaker afstanden ingeven in je receiver/processor en toch in je bron? In de panasonic kan je mischien een lipsync install in milliseconden maar ook dat doe je beter in je receiver in desbetreffende bron. Ik zou niet weten waarom een blu-ray speler de speakerafstanden nodig heeft.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

bigbro

1 van de redenen waarom ik de Panna heb gekocht is de aanwezigheid
van analoog uit. Mijn versterker heeft geen hdmi ingang. Het geluid dat binnenkomt
Via surround wordt 1 op 1 doorgegeven. Daarom moet ik de instellingen doen
In de Panna. Tot nu toe is het geluid minder goed dan via mijn Oppo 83 Se
Van 9 jaar oud. Dat moet anders kunnen.