Aankoopadvies: subwoofer film

Started by Ewald.vdh, January 7, 2018, 23:24:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ewald.vdh

Ik ben op zoek naar een subwoofer die voornamelijk voor film zal gebruikt worden maar die ook aardig wat bijdraagt aan de muziekbeleving.

De ruimte waarin hij zal presteren is 4x8 met kleine open keuken. Gelijkvloers op een appartement. Dus moet een goede punch bevatten maar de buren niet laten meedaveren :).


Hij zal worden aangestuurd door een Marantz SR5007.
Als front heb ik nu 2x boston acoustics A25, maar deze gaan wellicht naar achter en er komen 2 Q Acoustics Concept 20's als front.

Momenteel had ik op het oog:

- BK P12-300SB-DF
- Klipsch R-110SW of 112

Had dan nog wat fora afgegaan maar zie dan regelmatig HSU, SVS, ... en deze zijn niet verkrijgbaar of te duur in Europa

Richtprijs rond de 400-500 euro. Iets wat relatief simpel in te stellen is want ik ben niet zo goed in die zaken :).

Alvast bedankt.
Bewerk bericht

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

darkrunner

#2
Maar met de s-110sw ga je het toch niet halen in zo een ruimte, en qua muziekbeleving is die ook maar zo zo dus als muziek ook zo belangrijk is heb ik zelf bij de 12 inch van klipsch men twijfels.

Ewald.vdh

Quote from: darkrunner on January  8, 2018, 10:27:18
Maar met de s-110sw ga je het toch niet halen in zo een ruimte, en qua muziekbeleving is die ook maar zo zo dus als muziek ook zo belangrijk is heb ik zelf bij de 12 inch van klipsch men twijfels.
In hoeverre brengt een subwoofer de muziekbeleving zoveel bij?

Ik dacht al dat de 110 wat nipt zou zijn. Zo groot is de ruimte overigens niet hoor. Ik heb wat ruim gerekend.

Andere opties mogen ook natuurlijk.
Ik stel er 2 voor, als jullie andere / betere voorstellen gerust welkom :).

darkrunner

#4
Mijn ruimte is 4x4 dus minder dan de helft van jou ruimte.

Ik zou vooral de 2dehands markt wat in het oog houden en een top sub voor een €400/500  2de hands kopen, nu de Klispch enorm gestegen zijn qua prijs vind ik de prijs/kwaliteit verhouding niet meer evenredig.