Bluesound of Linn ds majik

Gestart door audio_stabilo, januari 7, 2018, 17:39:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

audio_stabilo

Zit dat op die streamer ? Zit daar een microfoon bij dan ?

blue-eyes

Op de DSM versies van de Linn. Niet op de DS volgens mij.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

holco

Als het gemak van de Bluesound goed bevalt is een Node 1 met een MagnaHifi i2s upgrade plus een Audio-GD i2s DAC een nagenoeg niet te verbeteren combi in de hoogste regionen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

audio_stabilo


WickedGame

Citaat van: audiogek op januari  7, 2018, 17:58:24
Ik vraag mij dan wel eens af waarom er dure streamers zijn. Puur makkelijker in bediening of mooier? Aangezien je een simpelere (bijv) bluesound net zo goed kan laten klinken met een externe high end dac

Meeste "duurdere" streamers zijn of voorzien van een eigen interne DAC waardoor een extra DAC niet noodzakelijk is. Of de streamer is zo gebouwd dat ze goed aansluiten bij hun eigen filosofie van klank met hun eigen DAC.

Tja en zolang er markt voor is. Ik zelf heb nu nog een losse streamer en DAC maar wil een all-in oplossing. Al die kastjes en apparatuur is mij een doorn in het oog.

Bama

Citaat van: audiogek op januari  8, 2018, 07:38:12
Zit dat op die streamer ? Zit daar een microfoon bij dan ?

Zit in de konfig software van alle linn streamers dus ook de goedkoopste sneaky en er zit geen microfoon bij, wel een uitgebreide database van speakers waar al metingen mee zijn verricht en je moet je kamer gegevens invullen en dan kan je ook nog fine tunen als je wil.

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op januari  8, 2018, 07:50:16
Op de DSM versies van de Linn. Niet op de DS volgens mij.


Space optimization is beschikbaar voor iedere DS(M)

audio_stabilo

Hij staat er tussen. Ik ga eens rommelen. Ik hoor tot nu toe nog niet veel van die optimizer :)

Vraagje... de linn afstandsbediening werkt op de Krell versterker. Dus als ik hem aanzet gaat de krell uit en andersom. Wat aan te doen?

jahtari

Zeer benieuwd of je duidelijk verschil hoort.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

audio_stabilo

Ga er zo goed voor zitten. Weet iemand of het mogelijk is tie al op sortering van datum te zetten ? Anders zoek ik mij een ongeluk wat er als laatst toegevoegd is

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op januari  8, 2018, 17:23:48
Space optimization is beschikbaar voor iedere DS(M)


Aaah! Dus niet voorbehouden aan de PRE versie, super! Weer wat geleerd!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

audio_stabilo

Citaat van: holco op januari  8, 2018, 07:58:50
Als het gemak van de Bluesound goed bevalt is een Node 1 met een MagnaHifi i2s upgrade plus een Audio-GD i2s DAC een nagenoeg niet te verbeteren combi in de hoogste regionen.

Wat doet dat dan ?

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Htdre

Ben benieuwd hoe je het vond/vindt.

audio_stabilo

Het staat mooi dat wel. Maar het is nou niet dat ik zeg van wat een wereld van verschil.
Heb ik het mis als ik zeg dat je met een bluesound en goede dac een zelfde of beter geluid kan krijgen?

Het enige verschil is dan toch dat bijvoorbeeld een Linn een mooi uiterlijk heeft waar alles in zit etc. Qua geluid is toch het zelfde te behalen met bluesound en high end dac?

FWK

Citaat van: audiogek op januari  9, 2018, 16:43:32
Het staat mooi dat wel. Maar het is nou niet dat ik zeg van wat een wereld van verschil.
Heb ik het mis als ik zeg dat je met een bluesound en goede dac een zelfde of beter geluid kan krijgen?

Het enige verschil is dan toch dat bijvoorbeeld een Linn een mooi uiterlijk heeft waar alles in zit etc. Qua geluid is toch het zelfde te behalen met bluesound en high end dac?

Ongetwijfeld kan je met een goede dac op een bluesound of bijvoorbeeld Sonos dezelfde of wellicht een nog beter resultaat behalen, blijft mijns inziens een persoonlijke vorm van smaak wat beter " klinkt" .
Een Linn doet wat hij moet doen op een, voor mij in ieder geval, acceptabel niveau.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

holco

Zonder een i2s upgrade zal het om het even zijn wat beter klinkt, neem anders even contact op met MagnaHifi, zijn aardige jongens en verkopen geen broodje aap verhalen.

Citaat van: audiogek op januari  9, 2018, 16:43:32
Het staat mooi dat wel. Maar het is nou niet dat ik zeg van wat een wereld van verschil.
Heb ik het mis als ik zeg dat je met een bluesound en goede dac een zelfde of beter geluid kan krijgen?

Het enige verschil is dan toch dat bijvoorbeeld een Linn een mooi uiterlijk heeft waar alles in zit etc. Qua geluid is toch het zelfde te behalen met bluesound en high end dac?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

audio_stabilo

Citaat van: holco op januari  9, 2018, 17:59:06
Zonder een i2s upgrade zal het om het even zijn wat beter klinkt, neem anders even contact op met MagnaHifi, zijn aardige jongens en verkopen geen broodje aap verhalen.

Met die upgrade profiteer je toch niet van als je een losse dac gebruikt ? Gaat er dan toch buiten om ?

holco

Met de i2s upgrade (Node-1) heb je juist een DAC nodig met een i2s ingang.

Citaat van: audiogek op januari  9, 2018, 18:04:18
Met die upgrade profiteer je toch niet van als je een losse dac gebruikt ? Gaat er dan toch buiten om ?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jahtari

"Maar het is nou niet dat ik zeg van wat een wereld van verschil.""

Dus met de standaard dac van de bluesound is eigenlijk niet veel verschil? Is er wel verschil?

Misschien moet je eens een goede dac uitproberen, kijken of je dat daadwerkelijk hoort.

Misschien lonen andere speakers of een betere akoestiek veel meer.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

audio_stabilo

Citaat van: jahtari op januari  9, 2018, 19:57:22
"Maar het is nou niet dat ik zeg van wat een wereld van verschil.""

Dus met de standaard dac van de bluesound is eigenlijk niet veel verschil? Is er wel verschil?

Misschien moet je eens een goede dac uitproberen, kijken of je dat daadwerkelijk hoort.

Misschien lonen andere speakers of een betere akoestiek veel meer.

Mijn speakers vind ik niks mis mee :) ik hoor wel iets verschil maar om daar veel geld voor uit te geven terwijl het met echt een goede dac misschien beter wordt ? Wat is een goede dac ?

audio_stabilo

Weet iemand of het mogelijk is om met TIDAL mijn muziek op datum te zetten wat ik toegevoegd heb ? Bij bluesound kan dat maar bij de Linn zie ik het niet staan

WickedGame

Citaat van: audiogek op januari  9, 2018, 20:33:20
Mijn speakers vind ik niks mis mee :) ik hoor wel iets verschil maar om daar veel geld voor uit te geven terwijl het met echt een goede dac misschien beter wordt ? Wat is een goede dac ?

Tja wat is een goede DAC...

Er zijn zoveel goede DAC's in veel verschillende prijs categorieën. Beetje afhankelijk wat je wil uitgeven aan een DAC, en wat de DAC zou moeten kunnen. Daarnaast is het de vraag hoe je de DAC wil aansluiten? En wil je bijvoorbeeld ook een USB ingang hebben? Moet die DSD aankunnen etc. etc.