Bluesound of Linn ds majik

Started by audio_stabilo, January 7, 2018, 17:39:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Goedenavond.

Op dit moment stream ik mijn muziek met een bluesound. Nu vraag ik mij af of er grote verschillen zouden moeten zijn met een "dure streamer" Heeft een dure streamer zin als ik die op de zelfde externe dac doe als waar ik mijn bluesound op doe? Ik kan namelijk aan een Linn komen. Ik vraag mij af of dit dan beter klinkt want de interne dac zou dan sowieso beter moeten zijn dan mijn externe dac om verschil te kunnen horen ?

Heeft er iemand ervaring met de Linn ?

De dac die ik gebruik is een Teac UD 501

JGvH

Je geeft zelf al antwoord op je vraag. Aangesloten op dezelfde dac niet, indien analoog aangesloten en de interne dac vd linn beter is als jouw dac wel🤗

jahtari

Als je aan een Linn kunt komen, dan kun je hem misschien ook eerst lenen of uitproberen. Kijk (of luister) dan zelf of er verschil is. De vraag is dan ook nog welk systeem beter / makkelijker te bedienen is. Want een bluesound node kun je anders ook nog opwaarderen met een betere externe dac.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

audio_stabilo

Ik vraag mij dan wel eens af waarom er dure streamers zijn. Puur makkelijker in bediening of mooier? Aangezien je een simpelere (bijv) bluesound net zo goed kan laten klinken met een externe high end dac

Cobraatje

Omdat er een markt voor is :)
Hoe minder kastjes hoe beter.

Qua bediening vind ik Bluesound beter dan de meeste andere streamers die ik ken.
Alleen Roon vind ik beter.

audio_stabilo

Quote from: Cobraatje on January  7, 2018, 18:26:06
Omdat er een markt voor is :)
Hoe minder kastjes hoe beter.

Qua bediening vind ik Bluesound beter dan de meeste andere streamers die ik ken.
Alleen Roon vind ik beter.

Roon app werkt misschien ook wel met de Linn?

denoontje

Hier geen probleem met de linn app


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

audio_stabilo

Quote from: denoontje on January  7, 2018, 19:06:03
Hier geen probleem met de linn app


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik lees dat het nog een gedoe kan zijn met muziek op de Nas? Dat je een snelle nad moet hebben omdat het via dlna / UPnP werkt ? Ik heb de muziek op een WD my cloud staan namelijk die de bluesound gewoon snel leest.

Wat vind je kwalitatief van de Linn?

FWK

Quote from: audiogek on January  7, 2018, 20:01:40
Ik lees dat het nog een gedoe kan zijn met muziek op de Nas? Dat je een snelle nad moet hebben omdat het via dlna / UPnP werkt ? Ik heb de muziek op een WD my cloud staan namelijk die de bluesound gewoon snel leest.

Wat vind je kwalitatief van de Linn?

Hier geen enkel probleem met zowel de nas als de app om de Linn te bedienen.
LUMIN is een mooie gratis app voor bediening van de Linn.
Nu draait hier een Qnap nas maar daarvoor een oude nas van Netgear in gebruik gehad en ook geen enkel probleem.
Ben zelf van een Sonos Magna Ultimo overgestapt naar de Linn en ernaar de stap nog steeds als een verbetering.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

audio_stabilo

Quote from: FWK on January  7, 2018, 20:10:18
Hier geen enkel probleem met zowel de nas als de app om de Linn te bedienen.
LUMIN is een mooie gratis app voor bediening van de Linn.
Nu draait hier een Qnap nas maar daarvoor een oude nas van Netgear in gebruik gehad en ook geen enkel probleem.
Ben zelf van een Sonos Magna Ultimo overgestapt naar de Linn en ernaar de stap nog steeds als een verbetering.

Verbetering in ? :)

FWK

Quote from: audiogek on January  7, 2018, 20:19:57
Verbetering in ? :)

Weergave van hoge en lage tonen, meer details hoorbaar, en een betere spreiding, is trouwens nog meer verbeterd na de vervanging van mijn Arcam 600 naar mijn huidige Arcam SR250.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

audio_stabilo

Quote from: FWK on January  7, 2018, 20:27:14
Weergave van hoge en lage tonen, meer details hoorbaar, en een betere spreiding, is trouwens nog meer verbeterd na de vervanging van mijn Arcam 600 naar mijn huidige Arcam SR250.

Oké goed te horen !  Ik draai zelf met de Dynaudio Contour 1.4 en Krell 400xi

denoontje

Nas hier geen probleem...synology 410 dus al weer wat ouder. Gekocht om mijn eerste linn ds van muziek te voorzien. Samen met de linn kazoo app via de iphone en evt iPad. De arcam is mooi hoor. Heb zelf ook de 600 gehad en de g-class is nice.  Ik draai volledig akurate op wb's trouwens. Nooit aparte dac  gebruikt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

audio_stabilo

Quote from: denoontje on January  7, 2018, 20:51:54
Nas hier geen probleem...synology 410 dus al weer wat ouder. Gekocht om mijn eerste linn ds van muziek te voorzien. Samen met de linn kazoo app via de iphone en evt iPad. De arcam is mooi hoor. Heb zelf ook de 600 gehad en de g-class is nice.  Ik draai volledig akurate op wb's trouwens. Nooit aparte dac  gebruikt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als die intern beter klinkt heb ik ook geen dac meer nodig. Maar lijkt mij dat dat wel goed zit bij Linn

denoontje

Zorg er wel voor als je linn kies je er een neemt met dynamic voeding[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

yulunga

Ik heb beide (zowel linn als bluesound). De linn klinkt zeker beter, maar de bluesound is handiger (goedkoper) te combineren met andere bluesound systemen in huis via WiFi.

Overdag staat meestal de bluesound aan in de woonkamer die dezelfde muziek afspeelt via de Linn (en de bluesound in keuken en studeerkamer). S-avonds is het dan weer alleen de Linn.   

...misschien ook iets om mee te nemen in de overweging mocht je in de toekomst uit willen beiden.

FWK

Quote from: denoontje on January  7, 2018, 21:19:49
Zorg er wel voor als je linn kies je er een neemt met dynamic voeding[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

^^
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

audio_stabilo

Quote from: yulunga on January  7, 2018, 21:20:27
Ik heb beide (zowel linn als bluesound). De linn klinkt zeker beter, maar de bluesound is handiger (goedkoper) te combineren met andere bluesound systemen in huis via WiFi.

Overdag staat meestal de bluesound aan in de woonkamer die dezelfde muziek afspeelt via de Linn (en de bluesound in keuken en studeerkamer). S-avonds is het dan weer alleen de Linn.   

...misschien ook iets om mee te nemen in de overweging mocht je in de toekomst uit willen beiden.

Dat ga ik niet doen dus dan wordt het de Linn proberen :D

audio_stabilo

Quote from: denoontje on January  7, 2018, 21:19:49
Zorg er wel voor als je linn kies je er een neemt met dynamic voeding[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Een losse voeding bedoel je dan ? Want er gaat gewoon een 3 plug in
Of snap ik je verkeerd ?

katwax

Nee de oudere DS versies van Linn waren zonder Dynamic voeding, Linn heeft toen een upgrade aangeboden aan bezitters van Linn versterkers, DS spelers ,... om de voeding te vervangen door een Dynamic en dit verschil is toch duidelijk hoorbaar.

Los daarvan ik heb wel enkele Linn DS spelers gehad in het verleden en ben daarna overgestapt op losse DAC met daarvoor een streaming oplossing (blijven steken op Kodi), met de juiste DAC/streamer combi kan je volgens mij hetzelfde niveau halen als met een Klimax DS.
Linn DS is een zeer goede keuze als je meer op zoek bent naar plug&play oplossing natuurlijk en je bent zeker dat de DAC in de DS van een zeer degelijke kwaliteit is :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

audio_stabilo

Quote from: katwax on January  7, 2018, 21:49:01
Nee de oudere DS versies van Linn waren zonder Dynamic voeding, Linn heeft toen een upgrade aangeboden aan bezitters van Linn versterkers, DS spelers ,... om de voeding te vervangen door een Dynamic en dit verschil is toch duidelijk hoorbaar.

Los daarvan ik heb wel enkele Linn DS spelers gehad in het verleden en ben daarna overgestapt op losse DAC met daarvoor een streaming oplossing (blijven steken op Kodi), met de juiste DAC/streamer combi kan je volgens mij hetzelfde niveau halen als met een Klimax DS.
Linn DS is een zeer goede keuze als je meer op zoek bent naar plug&play oplossing natuurlijk en je bent zeker dat de DAC in de DS van een zeer degelijke kwaliteit is :)

Oké maar dan moet ik hem dus open maken om dat te zien ?

raindog

Een Bluesound is een handig/prettig apparaat qua bediening. Wat betreft geluidskwaliteit is het in mijn ogen geen serieuze kandidaat als je op het niveau van Dynaudio Contour en Krell speelt. Ook niet met een externe dac.

Een Linn geeft een alles in één streamingoplossing die vooral meer muzikaliteit brengt. Daarmee bedoel ik dat muzikale lijnen zoals melodie, ritme en timing makkelijker volgbaar zijn. Zelf ben ik daar heel gevoelig voor, een ander geeft er misschien niks om en/of heeft geen idee waar ik het over heb. Het blijft persoonlijk dus vooraf uitproberen is zeker aan te raden.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

raindog

Quote from: audiogek on January  7, 2018, 21:57:27
Oké maar dan moet ik hem dus open maken om dat te zien ?

Staat onder op de streamers vermeld. Wanneer er een 'Dynamik' sticker op zit is deze geüpgraded, als het er op gedrukt staat is de Dynamik voeding af fabriek er in geleverd.




Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

denoontje

#23
En roomcorrectie niet te vergeten bij linn....en ze blijven hem updaten.

Al heb je dirac in je arcam natuurlijk[emoji1303]

Maar is de streamer van de arcam niet goed genoeg?

.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

De DIRAC gaat verder dan de versie van Linn, die stopt bij 200 hz dacht ik?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey