Advies gevraagd externe HD/media player

Started by MT2, January 7, 2018, 17:37:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MT2

Beste mensen,

Ik ben nieuw op het forum, dus ik hoop dat dit op de goede plek staat. Zo niet, dan excuses en hopelijk kan een admin het naar het juiste subforum verplaatsen.  ;)  Ik ben een redelijke leek op dit gebied, dus fijn als jullie mij kunnen helpen.

Ik wil de manier waarop ik mijn films kijk, gaan aanpassen.

Huidige situatie:
Bluray speler
5.1 surround sound versterker
TV
400+ DVD's/BluRays

Nieuwe situatie:
Zoals boven, maar dan wil ik mijn 400+ DVD's/BluRays zelf gaan rippen naar ISO's en op een externe HD zetten. Die HD wil ik vervolgens aan een mediaspeler hangen die de films naar mijn surround sound versterker en TV stuurt. Ik hoef met de mediaspeler (nog) niet te streamen (Netflix bijv.) maar in de toekomst misschien wel.

Vragen:
- Welke mediaplayer raden jullie mij aan? (snel genoeg lezen vanaf de harde schijf, ISO's kunnen afspelen).
- Welke software kan ik het best gebruiken om (via mijn PC) de DVD's te rippen naar ISO?
- Hoe kan ik straks eenvoudig zoeken op mijn externe harde schijf? Is het mogelijk om een soort database aan te leggen op de harde schijf of mediaplayer waardoor ik bijv. op genre/titel etc. kan zoeken? Kan ik dan bijv. ook een plaatje van de cover erbij (laten) zetten?
- Ik heb gehoord dat je met deze setup misschien genoeg zou hebben aan een goede 4K monitor i.p.v. een smartTV. Klopt dat?

Alvast bedankt voor jullie informatie!


tonv

Als mediaplayer kan ik de Mede8er aanbevelen, speelt echt alles af, heeft een scraper voor films en series.

Een gebruikte kun je al voor ongeveer 40 euro aanschaffen. (een 600)

MT2

Bedankt voor je reactie!  Ik zal me even verdiepen in wat een scraper precies is. Als ik het goed begrijp is dat in ieder geval een mogelijkheid om te zoeken op titel/genre etc.