betaalbare Lamp-free Full-HD projector voor thuisgebruik, bestaat hij?

Started by Dirk, January 6, 2018, 09:59:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Welke short-throw je ook zou kiezen, je moet dan toch als het een woonkamer-HT betreft een doek voor je TV laten zakken.
Of je moet iedere keer, net als in een van de filmpjes, je tv opzij zetten. Maar dan moet je toch een goed witte muur hebben.

Dirk

'k weet niet of je het tegen mij hebt, maar als je ff goed leest merk je wslk dat je wat "details" (vwb m'n setup) hebt overgeslagen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

donaldk

Quote from: Dynky on January  6, 2018, 11:06:39
het gelinkte model heeft hetzelfde probleem als de Epson LS100, je hebt nl. een UST (ultra short throw) scherm nodig en die bestaan vooralsnog niet in oprolbare vorm, dus daarom voor mij geen werkbare optie.
Ik heb de Epson irl gezien op de happening van Cindedream en was zeer onder de indruk van het beeld in de lichtrijke omgeving, maar die schermbeperking maakt het voor mij vooralsnog dus een no-go ;)

Voor bottom firing projectors zijn ze er wel, maar specifiek voor UST?

Dirc


eddy135

Quote from: Dirc on January 20, 2018, 11:21:56
Welke short-throw je ook zou kiezen, je moet dan toch als het een woonkamer-HT betreft een doek voor je TV laten zakken.
Of je moet iedere keer, net als in een van de filmpjes, je tv opzij zetten. Maar dan moet je toch een goed witte muur hebben.
TV? Welke TV?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Kjelt

Ter info, de JVC 5000 en 5500 lampen gaan wel erg lang mee lijkt nu.
Riwi zit al op 2500 uur en heeft nog steeds de iris half dicht staan vanwege teveel licht   8)
Dat is dus al het dubbele tov de uren waarbij de Sony lampen werden vervangen door ons.
Aan de andere kant zit er ook een behoorlijk prijskaartje aan die lampen, als ik het goed heb al gauw richting de 500-600 euro.

Dirk

thx, dat had ik ook al in de gaten.
maar ik ben idd ook nog steeds andere "opties" aan het onderzoeken, zo staat momenteel de vraag uit bij HCinema of ze toch de lampen leveren voor deze series van nieuwe JVC PJ's, want op hun webshop worden ze niet meer vermeld...wat wel zonde zou zijn.

Voor m'n huidige RS46 en ook de PJ die ik hiervoor had kocht ik telkens de naakte lampen bij hen, wat toch behoorlijk wat scheelt als je ze jaarlijks wisselt zoals ik ;)

Verder ben ik ook eens precies aan het uitvogelen of de engine in een Epson LS10000 überhaupt wordt gewisseld als die ooit zou stuk gaan buiten de garantieperiode, want ik kan dan wel zo'n mooie unit kopen, maar als 'ie straks met bvb 8 of 10000u op te teller en buiten garantie toch naar het diepste zwart gaat :D, wil ik wel graag ff weten wat dan m'n opties zijn en de daaraan verbonden kosten.

Ik heb op m'n werk al genoeg lampen (dan praten we over licht-projectoren voor alle duidelijkheid) weten doven die bijlange na hun vooropgestelde levensduur niet hebben gehaald, dus ik ben wat dat betreft wat voorzichtig in het voor waarheid aannemen van specs vd fabrikanten ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

riwi

Hoeveel uur draai je dan per jaar? Ieder jaar een nieuwe lamp is best vaak.

Ik kijk vrij veel ;) en kom op 1200 lampuren per jaar. Ik zit nu op 2500 na 2 jaar en 1 maand. Iris op -4 met lamp op Low nog dan meet ik met 100 Ire scherm nog 300 Lux op mijn doek.

De X5000/X5500 of X7000/X7500 hebben duidelijk meer licht dan de voorgaande serie waar de RS46 bij hoort.

De lamp levensduur is theoretisch bij veel projectoren 2000 uur en dan vervang je al na 1000 of 1200 uur.
De X5000 heeft theoretisch 6000 uur maar in de praktijk kan ie dus verwacht ik ruim 3000 uur mee.
Nadeeltje is wel de prijs van de lampen die bij de X5000 en nieuwer rond de 600 euro per lamp is...

Fan lawaai in hi lamp mode is net als bij de RS46 wat aan de hoge kant.

't is de Sony vw760 die je wil :) Lekker veel licht, laser... alleen die 5000 euro eis haalt ie 'net' niet :)

Dirk

ik draai minstens 2000u/jaar...heb zelfs eens een jaar gehad (met m'n vorige JVC) dat ik net de 2500 niet aantikte, maar da's imo niet zo gek als je hem zoals ik dagelijks gebruikt om echt àlles op te kijken, omdat er geen tv meer in huis is.

momenteel ben ik even eea aan het uitzoeken qua alternatieven, zo ga ik morgen bvb kijken naar de garage sale van Cinedream om een Epson 9300 in actie te zien.
Op papier en louter op basis vd specs zou die wel een kans maken, maar ik wil 't wel even met eigen ogen zien.

verder is de piste van de X5900/RS440 zeker nog niet afgesloten, maar dat hangt dan weer van andere dingen af, zoals oa die prijs vd lampen (die voor de Epson dan weer echt goedkoop blijken)

wordt vervolgd... ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

m9

ik neem aan dat het grote scherm nog niet is gaan vervelen voor het "normale" televisie kijken.

ik daarentegen zou het speciaal willen houden en dus voorbehouden aan uitsluitend films.

Dirk

nope...en eerlijk gezegd snap ik die verwondering/angst ook niet die ik hieromtrent soms lees  :dontgetit:

ik heb ook geen enkel probleem om in de vooravond gewoon een random playlist of radio te beluisteren over m'n stereoset...diezelfde set die ik 's avonds net zo graag gebruik om er even lekker voor te gaan zitten en te genieten van een specifieke stukje muziek.

zo is het ook exact bij wat ik op m'n 110" scherm met de PJ kijk, de content bepaald maw in de eerste plaats hoe ik iets ervaar, niet het formaat van een scherm ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

H&C Hifi

Een nieuwe lamp voor de nieuwe series is toch wel ruim goedkoper dan de genoemde 600 euro.
Wanneer je een beamer bij ons koopt lever ik originele voor 375 euro.

Dirk

de zoektocht is (voor mij althans) ff beëindigd, zonet een Epson TW-9300 gekocht op de garage sale van Cinedream ;)

hij kruiste voor mij alle punten aan die me 't meest van belang zijn;

meer licht
stil
past hopelijk  :D in de kast zonder aanpassingen (de dikke 4K Sony die er staat deed dat gelukkig helemaal niet)
vervangende lamp is merkelijk goedkoper dan die van de andere kandidaten.
inclusief kalibratie (vooraf) op Xtrem Daylight 0.9 scherm, dus komt straks perfect gekalibreerd uit de doos :thumbs-up:
zet echt een heel mooi plaatje neer, dus ik lever naar mijn gevoel (en met mijn kijkgedrag!) niet in op beeldkwaliteit.

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

riwi


Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Veel kijkplezier ermee.
Btw zijn er nog plannen ivm het scherm?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Thanks!

er staat een vraag uit bij Xtrem rechtstreeks of een "upgrade" volgens hun eigen programma mogelijk is naar een maatje groter van hetzelfde type, maar ik begreep zaterdag al van Peter (Cinedream) dat dit wslk niet het geval is.
'k wacht toch nog ff het antwoord van Xtrem zelf af om die piste al dan niet uit te sluiten.

dat upgrade programma is eerder bedoeld voor klanten die bvb van een Daylight 0.9 naar een 2.0 zou willen gaan, dan kan je de eerste ahw "inruilen" bij Xtrem.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea