Problemen nas met heos??

Started by vandewee, January 5, 2018, 11:34:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vandewee

Hoi,

Mijn prachtige set , marantz av 7703 heeft uiteindelijk een nas erbij gekregen om muziek in flac te kunnen gaan spelen.

Downloaden ✅
Afspelen via marantz ✅

Maar als heos er tussen komt, dan geeft deze aan: kan medium niet afspelen, probeer het later nog eens...

Iemand suggesties hoe ik dit kan verhelpen?
Marantz mm8077 (CineMike) Marantz av 7703, monitor audio PL100, monitor audio PLC150  , monitor audio RXFX,  Rythmik F15HP-SE, dune HD,Apple tv, iPhone 6s, iPad air, Philips Hue 21x, PS4

Shoalinmonk

ter aanvulling:

Gisteren ben ik gaan helpen om het een en ander te installeren en af te stellen.

De muziek op de NAS is wel afspeelbaar op de onderstaande manier:

1. via online music, d.m.v. de cursor toetsen op de Marantz
2. de NAS, mediaserver selecteren
3. vervolgens naar de juiste map
4. een flac of een MP3 selecteren
5. spelen maar.. en werkt !

Zodra je dit probeert Via de Marantz app op iphone, gaat het mis.
De app maakt wel contact met de Marantz. Volume, schakelen tussen bronnen werkt gewoon.
Via Heos vind hij wel de server en kan je door de mappen op de NAS bladeren. Maar afspelen ho maar....

Dan geeft hij inderdaad de melding die hierboven beschreven is.

Zou iemand met een Marantz AV7703 en een NAS en de Marantz app dit eens kunnen proberen??
Ik verwacht dat het een bugg is in heos, of zou het een instelling in de NAS zijn?
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

i2Paq

In een andere situatie zaten de MP3 tags in de weg.

Nadat ik alleen artiest, nummer, album en jaartal het laten staan werkte het wel.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Staaled

#3
Al een netwerk reset op de Marantz geprobeerd ?

(pagina 291 vd handleiding)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Edliver

Met de Denon 2016 app al eens geprobeerd ?
Denon & Marantz zijn "broer en zus " .
Ga niet beweren dat deze app het van het is maar deze werkt bij mij toch .
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

vandewee

Hoi,

Netwerk reset gedaan. Helaas geen resultaat .
Ook een andere marantz app gedownload.

Met deze app is alles goed benaderbaar.

Blijft dan toch wel vreemd, dat het met de heos noet lukt.
Iemand nog suggesties?
Marantz mm8077 (CineMike) Marantz av 7703, monitor audio PL100, monitor audio PLC150  , monitor audio RXFX,  Rythmik F15HP-SE, dune HD,Apple tv, iPhone 6s, iPad air, Philips Hue 21x, PS4

activ

Vreemd verhaal, ik kan hier gewoon de Heos app gebruiken op iPhone en iPad om de muziek met de 7703 af te spelen.
Dat kan ik doen door een share toe te voegen, en dat werkt. Meestal doe ik het echter door te browsen naar de upnp server op mijn nas (want die voegt meerdere shares samen en zorgt voor meta data).

Als ik kan helpen door iets te testen hoor ik het wel, doe maar een PM dan.

vandewee

Ik ga het van de week nog even proberen.
Kom ik er niet uit, stuur ik je een Pm.
Marantz mm8077 (CineMike) Marantz av 7703, monitor audio PL100, monitor audio PLC150  , monitor audio RXFX,  Rythmik F15HP-SE, dune HD,Apple tv, iPhone 6s, iPad air, Philips Hue 21x, PS4

vandewee

Share is toegevoegd......
En het werkt!

Bedankt voor alle Ondersteuning!
Marantz mm8077 (CineMike) Marantz av 7703, monitor audio PL100, monitor audio PLC150  , monitor audio RXFX,  Rythmik F15HP-SE, dune HD,Apple tv, iPhone 6s, iPad air, Philips Hue 21x, PS4

vik

Fijn dat het opgelost is Marco!  ^^  :angel:


Quote from: vandewee on January  9, 2018, 21:19:42
Share is toegevoegd......
En het werkt!

Bedankt voor alle Ondersteuning!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike