Probleem optisch aansluiten Canton soundbase op Sony KDL TV (help!!)

Started by Zodiac, January 4, 2018, 20:22:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Graag uw hulp!
Ik heb een Canton DM 55 soundplate/ bar aangeschaft. Deze wilde ik aansluiten op mijn Sony Bravia KDL 32 EX 721 (oud beestje). De Sony heeft 1 digital uit (optisch). Of analoog uit.
De Canton heeft optisch in of analoog in.

Geen van beide aansluit opties geeft een resultaat. Geen signaal, geen geluid.

Optisch werkt wel (rood licht). Kabel lijkt dus ook ok.

De Canton valt steeds na 30 sec in standby. Mijn analyse : hij ontvangt dus geen signaal.

Probleem zit dan in de TV denk ik. Daar van alles geprobeerd in te stellen, zoals Tv speakers uitgeschakeld, digitale uitgang op auto/PCM geprobeerd. Nothing!

De manual van de tv geeft ook geen oplossing, anders dan dat de optische uitgang geactiveerd moet worden, hetgeen niet expliciet mogelijk lijkt te zijn....
Canton wil alleen een digitaal signaal. Meer niet.

Uiteraard gegoogeld maar geen oplossing kunnen vinden.

Wellicht weet iemand van u wat ik over het hoofd zie. Dan hoor ik het graag! Dank alvast.


Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

JGvH

Hoi, gebruik je voor tv kijken een kastje van een provider? Ik heb telfort en heb daarvan de optische uitgang op mijn soundbar aangesloten, misschien een oplossing?

Deleted User

Quote from: Zodiac on January  4, 2018, 20:22:26
Graag uw hulp!
Ik heb een Canton DM 55 soundplate/ bar aangeschaft. Deze wilde ik aansluiten op mijn Sony Bravia KDL 32 EX 721 (oud beestje). De Sony heeft 1 digital uit (optisch). Of analoog uit.
De Canton heeft optisch in of analoog in.

Geen van beide aansluit opties geeft een resultaat. Geen signaal, geen geluid.

Optisch werkt wel (rood licht). Kabel lijkt dus ook ok.

De Canton valt steeds na 30 sec in standby. Mijn analyse : hij ontvangt dus geen signaal.

Probleem zit dan in de TV denk ik. Daar van alles geprobeerd in te stellen, zoals Tv speakers uitgeschakeld, digitale uitgang op auto/PCM geprobeerd. Nothing!

De manual van de tv geeft ook geen oplossing, anders dan dat de optische uitgang geactiveerd moet worden, hetgeen niet expliciet mogelijk lijkt te zijn....
Canton wil alleen een digitaal signaal. Meer niet.

Uiteraard gegoogeld maar geen oplossing kunnen vinden.

Wellicht weet iemand van u wat ik over het hoofd zie. Dan hoor ik het graag! Dank alvast.


Ik mag aannemen dat je aan je dealer hebt gevraagd of een en ander kan gaan werken... Wat zegt je dealer er van?

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

JGvH