CX's stereo set

Started by c_x, January 4, 2018, 16:04:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

c_x

#300
Ik heb gelukkig m'n eigen bron, eerst en vooral heb ik zelf meer dan 1000 cassetjes liggen van het type 1 en 2 en kwa tape voor de bandopnemers ... daar is de bron voor, ik krijg alles voor 2 keer niks op pancakes, 1 maal gebruikt uit studio's, dus kwalitatief hoogstaand en enkel eens wissen :)

Wat de pan vooral uitswingt zijn de toestellen, je moet maar eens zoeken naar wat sommige van die dingen durven kosten.

Dit is m'n lijst van Technics materiaal tot nu toe

- SL1000MKII (turntable)
- SP10 (turntable)
- SL10 (turntable)
- SL10 (turntable)
- SL110 met SME 3009 Series III (turntable)
- SP12 (turntable)
- SL120 met SME 3009 improved (turntable)
- SL1200 (turntable)
- SU9600 (stereo control center)
- SE9600 (stereo power amp)
- RS678 (stereo cassette deck)
- RS9900 (tape transport + control)
- SU9070 (pre amp)
- SU9070 (pre amp)
- SU9070 (pre amp)
- SU9070 (pre amp)
- ST9030 (tuner)
- ST9030 (tuner)
- SH9010 (EQ)
- SH9010 (EQ)
- SH9010 (EQ)
- SH9020 (Peak/Average meter)
- SE9060 (Stereo power amp)
- SB E-100 (speaker)
- SB E-100 (speaker)
- SB E-100 (speaker)
- SB E-100 (speaker)
- RS1500 (reel to reel recorder)
- SL-P1200 (cd player)




Beetje waanzin als ik het zo bekijk :p





solitaire

:o

mooie waanzin !

cassdecks zijn hot op dit moment, net als tapedeck ... een hype

met tapes heb je wel mazzel lees ik al (BTW wat zijn pancakes, behalve dan dat ik er hongerig van wordt ;))
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

#302
Een pancake is een rol met tape zoals je die kent op een reel (wiel) maar dan zonder een wiel, deze leg je dan op een metalen schijf om zo enkel HORIZONTAAL af te spelen. Zo wordt het meestal gedaan met de professionele master recorders zoals mijn Sony APR 5000 die ik in mei ga oppikken. Zo betaal je dus enkel voor de tape en niet de wielen die je toch niet nodig hebt.

Je kan ook pancakes kopen om in wielen te steken, dan vijs je je metalen wiel open en pas je die er in, die die ik gebruik hebben een AEG kern en dienen zo gebruikt te worden op een metalen plaat., ja kan ze uiteraard ook afspoelen op een gewoon wiel.

Het is wel de bedoeling dat je een pancake horizontaal gebruikt zoals de meeste pro machines wel liggen, je kan ze rechtopstaand gebruikten maar de kans bestaat dat ze zichzelf ontwikkelen richting de vloer :p

https://www.youtube.com/watch?v=Vf2Pl_eWdDQ

Links zie je dus eentje die wordt opgespoeld op een wiel, dat hoeft uiteraard niet maar best wel als je ze achteraf op een rechtopstaand model gaat gebruiken.

En dit is hoe ik ze gebruik op de sony

https://www.youtube.com/watch?v=3L25FeOEJZI

c_x


c_x

#304
Zit mijn platendraaier nu al 5 dagen bij de douane in Belgie... nu willen ze extra info over de waarde om de taxen te bepalden... Dat terwijl er godverdomme een document van de verkoper bij zit wat het ding is en waard is en wat ik betaald heb via ebay en paypal.


*gaat huilen in een hoekje*

c_x

Hij is er eindelijk  :pompom:


c_x

Vreemde ufo wel :)

solitaire

Eindelijk ! Maar een vreemde vogel is het iid. wel zo, 'kaal' als ie is ... hoe (waarmee) ga je hem speelklaar maken ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Wel, ik droom van een mat of glanzend zwarte plint met Technics epa250 of 500 arm

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


c_x

De 3 vriendjes tesamen, de 3 incarnaties van de originele 1200

SL1200, SL120 en SP12


c_x

De Sony APR5003 heeft eindelijk z'n plaats gekregen en love it  :wub:


Hannibal_

Wow... mooi cool nieuw vintage spul er bij!

Dacht nog, is het geen tijd om een mooie 19" systeemkast er omheen te schroeven, maar begrijp niet alles die maat.
Apart trouwens....

Gaaf hoor!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

En ik ben een 2de SL1000 op het spoor, meer daarover als die er is want 't is een specialleke van al een speciaal model :p

Peerless Monster

Quote from: c_x on April  4, 2019, 10:01:00
Hij is er eindelijk  :pompom:



Och wat mooi! Een SP12!
Vriend van me heeft een SP10MKII. Ook zo mooi ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

c_x

Ik ga achter mn 3de vrees ik [emoji14]

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

#316
SL1000MK2P Met EPA 100MK2 arm er op en RP-070 gescord <3

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk

c_x

M'n SL-1000MKIIP is er  :wub: :pompom:














Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

c_x

Inderdaad, is een gaaf en zwaar ding. +- 50 kilo met alles er op en er aan.

Heb nu wat zitten foefelen met de ingebouwde pre amp (studio ding) en m'n eigen -ook 70's Technics- pre amps en de studio pre amp is echt te plat for my likings, echt voor ne studio gemaakt om vanaf daar verder te werken maar niet echt om naar te luisteren of je moet speakers hebben die al wat gekleurd zijn van zichzelf, zeker in het laag.

Met de arm direkt te verbinden met mijn phono stage is het een heerlijke platendraaier/arm/stylus combinatie, ik geniet ervan en het ding is dan nog eens een echte eyecatcher.

Hannibal_

Dat ziet er serieus gaaf uit!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

RS7500 is op weg en intussen 2 9900's  :pompom:


Hannibal_

Hoe is het connectie schema tegenwoordig?

:lookaround:

:)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

ik hou het nier meer bij, is met patch panel :p

c_x