CX's stereo set

Started by c_x, January 4, 2018, 16:04:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

c_x

#175
De 9 tape in en outs krijg ik ook wel vol. Eens de Sony r2r erbij is is dat ook goed voor 8 in en uitgangen [emoji14]

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Hannibal_

Lol....

Hey... ik wil die drie armige bandiet eigenlijk wel zien hoor als die af is...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

Zal voor volgend jaar ergens zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


Hannibal_

Wow...zo veel werk?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Sirius666

Quote from: Hannibal_ on July 27, 2018, 17:24:42
Wow...zo veel werk?

Het is altijd even uitkijken als een Hannibal opdringerig wordt  :tounge: :D :D :D

c_x

ja is best veel werk, een compleet nieuwe plint ontwerpen en daar 3 armen op gooien + de man in kwestie heeft ook nog een dagjob he :)

Hannibal_

Je bedoelt toch echt 3 toonarmen op 1 draaitafl, he?
Just checking...

(En ehhhh, er zit toch wel een rega armpje bij hoop ik ;) )
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

Dat bedoel ik en voorlopig zit dat er niet bij.

Voorlopig zitten we aan 2 armen, een BBC arm voor mono platen en een SME 3012 voor stereo MC, nog een derde nog niet gevonden arm zal stereo MM zijn.

Hannibal_

Lol....

Waar laat je die allemaal? Op drie kanten ?

Rega verkoopt ze los, maar dat is vast de lol niet?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

Op 3 zijden inderdaad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

leuk gehad gisteren ? (hebben die tere signaaltjes van je platenspeler nog een schijn van kans na al het DJ-dreun op je trommelvliezen :D)
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT <- tinitus in oren


Nah valt goed mee en ik draag altijd oortjes om het ergste op te vangen, het was zeeeer leuk :)

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

solitaire

een slimme raver is op zijn audiofiele toekomst voorbereid :D
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Ik heb maar 1 paar oren en daar moet je zorg voor dragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

gelijk heb je !

Daar ben ik pas later mee begonnen ... geen klachten tot nu (dat ik merk ...) maar je weet natuurlijk nooit hoe eea. zich in de toekomst ontwikkeld :unsure:
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

En er is nog wat anti-ruis toegekomen.

2x DBX 224X DS toestellen.


c_x

Ik begin te weinig kastplaats te hebben :(



Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

Voorlopige korte conclusie over de noise reducion:

- Nakamichi high com II: Schitterend toestel kwa looks, haalt het kleine beetje hoorbare doch natuurlijke ruis van de tapemachine weg maar haalt tegelijk niks weg van de klank, als ik een proefopname maak van een CD is de tape even stil als de cd en is er niks verdwenen van de kwaliteit. Maar waarom... WAAROOOM moesten die gain knoppen voor links/rechts in/uit aan de achterkant staan... :( zo onhandig!

- DBX 224-DS: Ziet er een beetje speelgoedachtig uit en de potmetertjes zijn verzonken wat het niet aangenaam draaien maakt maar ze zitten tenminste wel aan de VOORKANT en niet achteraan, makkelijk toestel in gebruik en bruikbaar voor 2 tapedecks tegelijk ipv 1 zoals de Nakamichi high com II, vermits ik 2 van deze toestellen heb kan ik dus 4 tapedecks van verschillend pluimage aansturen. Net zoals de Nak haalt deze de ruis compleet weg tot ze muisstil is maar... van deze vind ik wel dat het de klank wat aanpast, ik heb een duidelijke val in het mid-hoog en hoog, het klinkt net ietsje doffer


Allemaal maar voorlopig hoor, moet nog veel oefenen :)

solitaire

Dat was dbx niet met je eens ;) "The sound of a dbx encoded disc will generally be indistinguishable from that of the master tape or direct audio signal from which the record is made." (http://static1.1.sqspcdn.com/static/f/676027/27117398/1466542009840/DBX+Disc+card+B.jpg , The dbx Encoded Disc)

Het 'high com II' systeem was ook 7 jaar jonger dan dbx lees ik (https://en.wikipedia.org/wiki/High_Com) ... in een tijd dat ontwikkelingen in de techniek snel gingen ...

Het afvallen van mid-hoog en hoog dat jij omschrijft doet me denken aan Dolby C, vaak specifiek die muziek die niet was opgenomen op je eigen deck, en wat we dan liever afspeelden op Dolby B om het weer wat 'op te peppen' ?

Leuk hoe jij daar zo mee bezig bent :pompom: Brings back memories ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

#196
Beste meneer S.O. Litaire :D

Een dbx encoded disc gaat hem niet over de opnames die je zelf maakt maar de eerder -nu- zeldzame LP's die werden opgenomen met DBX noise reduction en moeten worden afgespeeld met het toestel, heeft weinig of niks te maken met mijn ondervindingen.

Er wordt wel gezegd dat de high com II sowieso beter is als DBX II... maar de nakamichi heeft een onderhoud nodig, zeker op de potmeters die kraken en durven weg vallen.


Oude toestellen he :)

Gisteren trouwens 20 nieuwe laserdiscs toegezonden gekregen uit jouw land :D en binnen 14 dagen ga ik normaliter mijn 2de technics SU9070 ophalen en en en en... ik ga 2 dagen erna gaan luisteren naar een stel Technics speakers waar ik enorm in geinteresseerd ben (jaren 70, vroege 80)

solitaire

Quote from: c_x on August  9, 2018, 21:54:22
Beste meneer S.O. Litaire :D

Een dbx encoded disc gaat hem niet over de opnames die je zelf maakt maar de eerder -nu- zeldzame LP's die werden opgenomen met DBX noise reduction en moeten worden afgespeeld met het toestel, heeft weinig of niks te maken met mijn ondervindingen.
...

ja, daar heb je ongetwijfeld gelijk in

Quote from: c_x on August  9, 2018, 21:54:22
...
Er wordt wel gezegd dat de high com II sowieso beter is als DBX II... maar de nakamichi heeft een onderhoud nodig, zeker op de potmeters die kraken en durven weg vallen.
...

shame on them >:(

Quote from: c_x on August  9, 2018, 21:54:22
...
en en en en... ik ga 2 dagen erna gaan luisteren naar een stel Technics speakers waar ik enorm in geinteresseerd ben (jaren 70, vroege 80)

leuk ! welke ?

Omdat ik een soort van periode-correct setje wil maken rond mijn Pioneer M22 zit ik veel te lezen / communiceren over spullen uit exact deze periode ... en Technics had een aantal erg mooie speakers rond deze tijd. Helaas voor de opstelling die ik voor ogen heb te groot, anders was ik zelf misschien wel met een Techy aan de haal gegaan :coffee:

En ik begrijp dat je alle niet-audio spullen in je woning het raam uit gooit om ruimte te bieden aan al dit nieuwe lekkers :D
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Zoek eens op Technics sb-e100. schijnen niet alleen heel goed te zijn maar zien er waanzinnig mooi uit met hun hoorns.

solitaire

Ah, ik ben zo'n /// die zelf gerubriceerd foto's, tigduizenden ondertussen, heeft van audio spullen. Specifiek de wat afwijkende foto's, die een aanvulling kunnen zijn op de standaard foto's die je, tenzij je erg diep graaft, op het WWW tegenkomt ...

Echt een mooie speaker c_x ! Heb je dan wel de ruimte om ze goed op te stellen (of gaat het je meer om de eye-candy ?). En een Technics als deze is een mooi voorbeeld van waar ik geen plaats (letterlijk) voor heb in mijn setup (in aanbouw) :coffee: Dus enige jaloezie is zich nu wel aan het vormen :yinyang:
Hinterm Horizont geht's weiter.