CX's stereo set

Started by c_x, January 4, 2018, 16:04:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

c_x

Voila, af, deze komt in een kadertje aan de deur dat iedereen (van wie ik ken en ik het toelaat) het ding kan bedienen. Als ge een metro of treinkaart kunt lezen moet dit ook lukken :)

Voorlopig en aanpassen als er wijzigingen zijn uiteraard


c_x

#76
Zo... de Technics SU-9070 zit vol :p. Ik denk dat ik ga uitkijken naar een 2de hands 2de en exact hetzelfde toestel. Ben er zeer tevreden van :)

Ook mijn Acon pre amp zit vol dus een 2de 9070 met veel aansluitmogelijkheden is best op z'n plaats.




Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

c_x

Laatste aanwinst. Een Pioneer walkman :D



Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


patsijb


c_x

Dank u zeer :)

Niet het laatste woord in casette decks maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik deze een heel klein beetje voor de looks heb gekocht. Pas op, hij speelt beter dan al wat ik al heb van casetteafspeeldinges hoor maar het is zeker geen Nakamichi Dragon of CR7, die laatste kan ik trouwens voor een aangename prijs van iemand overnemen alleen ... ik heb betere analoge opname bronnen en afspeelbronnen dan gewone audio casettes dus waarom zou ik dan toch investeren in zo'n ding?!

We zullen wel zien :)

solitaire

ook voor de looks ? (BTW over het algemeen is zilver niet mijn ding, maar dit Pio deck is een stunner !)
Hinterm Horizont geht's weiter.

AudioEnZo

Met de Nakamichi Dragon heb ik ook een tijdje mogen spelen, top ding :)

c_x

Ook wel een merde om perfect te laten spelen, de grote pioneer is een goed maar nog steeds simpel en straightforward machien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

Net wat tapejes opgenomen en het is een serieus verschil dan de eerder mid-fi marantz model 5000 en de pioneer ct 606.

Een bandje kan echt goed klinken. Niet wat ik me herinner van in mn jeugdjaren [emoji14]

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

En de laatste telg is eindelijk binnen.

WAT EEN MACHINE... WAT EEN KLANK :o


SONY EL5 Elcaset deck  :inlove:


c_x

Gisteren een direkte opname gemaakt van een splinternieuwe net-opengemaakte plaat vanaf de Technics SL1000MKII via de Technics SU9070 pre amp naar de Sony EL-5 Elcaset...

Ik kan niet geloven dat dat tape is. Geen ruis, geen verschillen in pitch... alsof ik naar het origineel aan't luisteren ben, mijn oren (die nu toch iets getrainder zijn als de niet hifi liefhebber) horen hand on hart geen verschil met het origineel, met mijn bandopnemer is het ook zeer goed maar hoor je heel zacht op de achtergrond een kleine toevoeging van een zachte ruis, bij de elcaset kan ik geen ruis waarnemen (wel met dolby B aan)

Schitterend toestel, gewonnen op een veiling voor amper 220 eurotjes :), het is een blijver!

solitaire

het is alleen wel een heeeeeele lange tijd geleden dat ik voor het laatst Elcaset bandjes te koop heb gezien ... heb jij daar geen problemen mee ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

#87
Heb er een paar nos en meer dan 200 gebruikte van een vriend gekregen dus heb geluk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

sommige piepen wel een beetje maar dat kan je snel oplossen, alle casettes kunnen open en je kan de wieltjes wat smeermiddel geven (heel weinig)

c_x

Net 2 nos elcasettes binnen  gekregen... zo leuk en speciaal om een 40 jarig item voor de eerste keer te openen :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

kan me daar wel wat bij voorstellen ...; ... een nostalgisch soort back-to-the-future gevoel bekruipt me altijd wanneer ik DAT bandjes in handen krijg of gebruikt zie worden (een vriend van me gebruikt dat medium nog aktief, heeft meerdere DAT apparaten, waaronder voor 'dagelijks gebruik' een vrij recente Tascam, vlg. mij onderstaande)
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

#92
DAT is ook iets dat me aanspreekt en ook niet tegelijk, ja het is een analoge bewegende band dat fysiek gelezen wordt, maar het zijn nulletjes en eentjes he dus ... heb het er wat moeilijk mee.

Niet dat ik anti digitaal ben hoor, verre van!!!!


Ben trouwens een vriend stilletjes aan aan het pushen om zijn technics SLP1200 te doneren aan mij :D


Maar ik ben er zeker van dat als ik een DAT speler voor een mooie prijs kan scoren ik het zeker niet zal laten.

Eerstvolgende aankopen zijn een TV toestel en een 2de Technics SU9070 pre amp, ben er zeeeer tevreden van, heel goeie phono stage en veeeeel aansluitingsmogelijkheden en ik haat het om kabels te zitten switchen, dus dan heb ik 3 volle pre amps aangesloten op de passive pre amp waarmee ik dan kies wat ik naar de eindversterker stuur :)


Veel leuker dat ik al m'n apparaten kan aansluiten als dat ik constant moet zitten foeffelen met kabels en waarschijnlijk ooit wel eens wat kapot trek.

Zou zou het er uit gaan zien dan.


solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

aka kopen voor aangename prijs :p

patsijb


c_x

Tascam?

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


patsijb


c_x

Whoops... effe vergeten dat solitaire die postte... k dacht al "k heb ik toch niks van Tascam?" :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

Nieuwte aankoop een spinksplinternieuweoude platendraaier :D

Technics SL10, een echte designklassieker, heb al een paar voorbeelden gezien om hoe die aan de muur te hangen en dat zou ik zelf wel willen doen.

Nog steeds op de planning zijn een TV in de meimaand :D