CX's stereo set

Started by c_x, January 4, 2018, 16:04:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Ik ben van mening dat alle soorten muziek op een goede stereo installatie goed moeten klinken en ook house klinkt dan goed, kan mij voorstellen dat je daar goed van kunt genieten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

c_x

#51
Ben blij dat hier precies toch wat breed denkende mensen zitten :)

Maar ik luister naar veel hoor en ja je kan zelfs in house en andere vol electronische muziek dingen gaan opmerken die je nog niet hoorde.

Zo ben ik een grote liefhebber van Kraftwerk, een kameraad van me ook en toen hij het voor het eerst hier hoorde vielen hem een hele hoop subtiliteiten op die hij anders nooit hoorde. Ook door de mooie gesloten 25cm subjes heb ik een heel strak basje en niet zo'n slobberbas.

Sinds ik mijn Martin Logans heb ben ik wel liefhebber geworden van gesloten kastjes :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

Markless

Quote from: c_x on February 26, 2018, 10:23:25
Ach zolang ik het leuk vind ist goed he en inderdaad niet iedereen hoeft het goed te vinden. Spijtige is dat ik al verstaan heb van bepaalde zelf uitverkoren audiofielen dat deze muziek niet hoort op zo'n installatie... Denk dat ik daar zelf wel mag over beslissen.

Ja het heeft wat tijd en ook centjes gekocht om die albums te vinden. Eentje hen ik zelf laten terugvliegen uit Australie

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

Precies dat. Ik luister zelf ook heel divers, van klassiek tot hardcore. Dat bepaalde muziek niet hoort op een bepaalde installatie slaat als een tang op een varken.

patsijb

vind ik ook
hoe vaak je hoort dat punk/metal en house niet de juiste muziek is om op een geode installatie te gebruiken
zou ik inmiddels overmoeten stappen naar jazz..nou liever niet haha
idd lekker luisteren wat je wilt en waarop je t wilt..

c_x

Ja we investeren allemaal soms enorme bedragen om de muziek die WIJ graag horen zo goed mogelijk weer te geven he? Dus waarom zou je muzieksmaak gaan moeten wijzigen omdat jouw smaak niet strookt met wat mensen denken dat je moet luisteren.

K ben vrij zeker dat mijn Mcintosh niet de enige is die af en toe eens een Buzz Fuzz of Mental Theo moet weergeven :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


Sirius666

#55
Quote from: patsijb on February 26, 2018, 12:13:12
vind ik ook
hoe vaak je hoort dat punk/metal en house niet de juiste muziek is om op een geode installatie te gebruiken
zou ik inmiddels overmoeten stappen naar jazz..nou liever niet haha
idd lekker luisteren wat je wilt en waarop je t wilt..

Ik moet altijd lachen als er in een recensie staat dat de betreffende speaker enkel voor akoestisch getokkel en jazz is. Wat voor interne opbouw wordt er dan gehanteerd om ervoor te zorgen dat rock/metal/EDM niet klinkt op een dergelijke set? Of wil de recensent niet dat een evt koper van zo'n set naar niet-audiofiel verantwoorde muziek luistert? Sterker.....ik lees nooit dat extremere genres überhaupt worden getest waardoor ik het eea standaard met een korreltje zout neem.

Quote from: c_x on February 26, 2018, 12:46:12
Ja we investeren allemaal soms enorme bedragen om de muziek die WIJ graag horen zo goed mogelijk weer te geven he? Dus waarom zou je muzieksmaak gaan moeten wijzigen omdat jouw smaak niet strookt met wat mensen denken dat je moet luisteren.

K ben vrij zeker dat mijn Mcintosh niet de enige is die af en toe eens een Buzz Fuzz of Mental Theo moet weergeven :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


Moest lachen toen ik de Thunderdome cd's zag. Reden om Gabba Bells van the Prophet weer eens op te zoeken. Vraag mij niet waarom :D

Iets als dit kan helemaal waanzinning klinken, Angerfist's 'from the Blackness':

http://www.youtube.com/watch?v=e1mQQXi-EXE

patsijb

draai zelf op mijn accuphase eens een hardtrance vinyl..
nou je wordt helemaal blij als je merkt wat er op zo'n plaat staat
(en dan hoeft t niet op oorlogssterkte te staan)

c_x

Quote from: Sirius666 on February 26, 2018, 14:37:40
Ik moet altijd lachen als er in een recensie staat dat de betreffende speaker enkel voor akoestisch getokkel en jazz is. Wat voor interne opbouw wordt er dan gehanteerd om ervoor te zorgen dat rock/metal/EDM niet klinkt op een dergelijke set? Of wil de recensent niet dat een evt koper van zo'n set naar niet-audiofiel verantwoorde muziek luistert? Sterker.....ik lees nooit dat extremere genres überhaupt worden getest waardoor ik het eea standaard met een korreltje zout neem.

Moest lachen toen ik de Thunderdome cd's zag. Reden om Gabba Bells van the Prophet weer eens op te zoeken. Vraag mij niet waarom :D

Iets als dit kan helemaal waanzinning klinken, Angerfist's 'from the Blackness':

http://www.youtube.com/watch?v=e1mQQXi-EXE
Tzijn geen cd's maar platen. Dat maakt ze vrij zeldzaam en inderdaad... speakers gemaakt voor een specifiek genre bestaan volgens mij niet. Akkoord uit een quad esl haal je zonder sub geen dikke dreun in je buik maar dat heeft weinig te maken met het feit dat ze zouden gemaakt zijn voor een specifiek genre muziek.

Als ik filmpjes bekijk van mijn Technics SL1000MKII dan hoor ik ook enkel klassieke werken en jazz... nja bij mij lag er gisteren nog een dikke Paul Elstak op... Dat maakt een mens gewoon blij na een harde werkdag. Daarna was het trouwens AC/DC en daar kan echt niemand wat tegen hebben he :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

Quote from: patsijb on February 26, 2018, 15:37:03
draai zelf op mijn accuphase eens een hardtrance vinyl..
nou je wordt helemaal blij als je merkt wat er op zo'n plaat staat
(en dan hoeft t niet op oorlogssterkte te staan)
Ik denk dat die zelfverklaarde audiofielen inderdaad onmiddelijk denken dat de metertjes bij zo'n muziek niet uit het rood gaan komen. Nja als de mijne een wattje of 10 raken zal het al veel zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


Lion of Judah

Ik luister bijna alleen maar reggae. Nu is dat dan wel weer een vinyl-genre bij uitstek.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Sirius666

Quote from: c_x on February 26, 2018, 16:02:19
Tzijn geen cd's maar platen. Dat maakt ze vrij zeldzaam en inderdaad... speakers gemaakt voor een specifiek genre bestaan volgens mij niet. Akkoord uit een quad esl haal je zonder sub geen dikke dreun in je buik maar dat heeft weinig te maken met het feit dat ze zouden gemaakt zijn voor een specifiek genre muziek.

Als ik filmpjes bekijk van mijn Technics SL1000MKII dan hoor ik ook enkel klassieke werken en jazz... nja bij mij lag er gisteren nog een dikke Paul Elstak op... Dat maakt een mens gewoon blij na een harde werkdag. Daarna was het trouwens AC/DC en daar kan echt niemand wat tegen hebben he :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

Oeps! Even beter bekeken. Mooi spul zeg :headbanging:

c_x

In elk geval zeer blij met de ruimdenkendheid want op den duur durft een mens niet eens meer zeggen waar hij/zij graag naar luisterd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


Sirius666

Quote from: c_x on February 27, 2018, 06:35:48
In elk geval zeer blij met de ruimdenkendheid want op den duur durft een mens niet eens meer zeggen waar hij/zij graag naar luisterd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

Meen je dat laatste joh? Ik moet de 1e nog tegenkomen die denigrerend zou zijn over mijn genres. Dat zou overigens ultieme bemoeizucht zijn, klagen over andermans favoriete muziek. En wel heel debiel.

patsijb

gebeurt genoeg helaas..
maar ja boeit die persoon je dan?
NEXT!

c_x

Inderdaad, eentje zei recentelijk letterlijk dat mijn installatie niet gemaakt is voor die muziek.


En ik maar denken dat eender welke muziek eigenlijk het maken van geluidsgolven was, blijkbaar zijn sommige genres zo slecht dat ze duidelijk iets anders doen met je setup :D

c_x

Ben nu wat aan het sparen voor een leuke tv om tegen de muur te plakken, netjes tegen de muur met een houder dat liefst ook kantelbaar is. De kwaliteit moet niet top zijn, gewoon een aangenaam plat scherm :)

Ik hecht veel belang aan m'n klank maar beeld heeft altijd op de 2de plek gestaan, zolang ik degelijk bewegend beeld heb ben ik al blij :)

Sirius666

#66
Quote from: c_x on February 27, 2018, 21:31:34
Inderdaad, eentje zei recentelijk letterlijk dat mijn installatie niet gemaakt is voor die muziek.

En ik maar denken dat eender welke muziek eigenlijk het maken van geluidsgolven was, blijkbaar zijn sommige genres zo slecht dat ze duidelijk iets anders doen met je setup :D

Lachwekkend dat soort figuren. (Chaotische) hardcore en metal zijn stiekem natuurlijk dé ultieme pijnbanken voor speakers en versterkers ;) Ik geniet van oor tot oor met mijn huidige apparatuur. De dames in huis bij tijd en wijle minder dus dat is dan kwestie van de grens opzoeken en daarna even wat van hun muziek draaien :)

We zouden eens een luisteravondje moeten doen. Wat een mooie playlist zal dat worden zeg :D

Markus2

Quote from: c_x on February 27, 2018, 21:31:34
Inderdaad, eentje zei recentelijk letterlijk dat mijn installatie niet gemaakt is voor die muziek.


En ik maar denken dat eender welke muziek eigenlijk het maken van geluidsgolven was, blijkbaar zijn sommige genres zo slecht dat ze duidelijk iets anders doen met je setup :D

Laat gaan. Het waarom niet kunnen zij vervolgens nooit concreet duiden. Als jij ervan geniet, who cares?

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

c_x

Quote from: Sirius666 on February 27, 2018, 22:31:47
Lachwekkend dat soort figuren. (Chaotische) hardcore en metal zijn stiekem natuurlijk dé ultieme pijnbanken voor speakers en versterkers ;) Ik geniet van oor tot oor met mijn huidige apparatuur. De dames in huis bij tijd en wijle minder dus dat is dan kwestie van de grens opzoeken en daarna even wat van hun muziek draaien :)

We zouden eens een luisteravondje moeten doen. Wat een mooie playlist zal dat worden zeg :D
Samen met mensen die graag zware metal luisteren :D

Liefst op zo'n high end audio expo om aan al dat klavecimbel getokkel weerwoord te bieden [emoji14]



Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

Quote from: Markus2 on February 28, 2018, 11:10:16
Laat gaan. Het waarom niet kunnen zij vervolgens nooit concreet duiden. Als jij ervan geniet, who cares?

;)
Absoluut. Dat is alsof je zou gaan discussieren over het kleur geel... gaat uiteindelijk nergens over.

Ik moet wel zeggen dat als ik iets nieuw en meestal 2de hands ga komen en wil voorbeluisteren ik dat steeds met dire straits doe :)




Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


patsijb

voor mij is dat Grace Jones -slave to the rhythm 12 inch
Ik heb eens een hele zaal leeg zien lopen op deze plaat omdat mensen hun neus ervoor ophalen
ik vind het een geweldige referentie

c_x

Ik heb enkel de picture disc daarvan en die heeft zodanig veel surface noise dat ik ze enkel gebruik om naar te kijken maar ik begrijp volledig wat je bedoeld, topplaat :)

Waarom willen zo'n heren toch enkel kerkorgels en 200 jaar oude instrumenten beluisteren op dergelijke installaties? Niks mis mee uiteraard ik mag er zelf ook graag naar luisteren maar heb jij al veel anders gehoord op zo'n expo dan dat?

Beste vond ik de voorstelling van de nieuwe Techics SL1200 met jazz er op... KOMAAAAAN! Da ding is 30 jaar gebruikt voor gigantische boenkschijven op te draaien :D

patsijb

die klacht wordt steeds vaker gehoord..soms mag je eigen meegenomen muziek opzetten
de laatste tijd wordt er wel meer geluisterd naar mensen die wat anders willen horen op beurzen
ik kan persoonlijk jazz niet luchten en dan zeker bv Diana Krall niet
daar heb ik al menigeen over horen klagen dat je dat werkelijk overal hoort..

dus opvolgende beurs iets meenemen en vragen of dat gedraaid mag worden..

c_x

Meestal kijk ik op die beurzen naar wat ik me binnen 10 a 15 jaar 2de hands zal kunnen kopen :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

Heb me dit al moeten maken om nie te vergeten waar wa zit :p