CX's stereo set

Started by c_x, January 4, 2018, 16:04:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

c_x

Nah, waarschijnlijk niet :D

Mijn Technics platendraaiers moet je niet enkel zien als een mooi stukje hifi he, maar ook als een verzameling, ik verzamel de top line en "speciallekes" van de Technics draaiers.

En de verzameling is nog lang niet af.

Ik heb nu:

- SL1000MKII
- SP10
- SL10
- SL10
- SL110 met SME 3009 Series III (op komst)
- SP12 (op komst)
- SL120 met SME 3009 improved
- SL1200

Nog veel plaats vrij voor extra's :D

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

Voorlopig dus

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


c_x

Oh my oh my oh my...

Gisteren contact gelegd met iemand en vandaag iets gekregen van de man in kwestie, hij wou het doorgeven aan een liefhebber van vintage Technics materiaal en vond die klaarblijkelijk in mij... Dit is vandaag aan m'n deur afgezet geweest en kan het nog steeds niet geloven


c_x

meer :D


c_x

Mijn inwonende oma haar TV setup dan maar wat geupgrade :D



Hannibal_

In de zevende hemel?  ::)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

Beetje wel he. Heb al spierpijn van al die dingen op te pakken en hun plek te geven :p

c_x


Dolby

Quote from: c_x on March 10, 2019, 16:43:06
Beetje wel he. Heb al spierpijn van al die dingen op te pakken en hun plek te geven :p

Zou bijna medelijden met je krijgen. ;D Wat een mazzel om zoveel mooi materiaal te krijgen. En met wat je al hebt, begint het al wel een indrukwekkende collectie te worden.
Je gaat dadelijk nog ruimte te kort komen.

c_x

Spijtig van mijn slechte buren die voor het minst op de muur rammen anderd nam ik de grote kamer waar ik nu slaap en vice versa, ooit was het zo maar was niet te doen met die mensen naast me.

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


solitaire

Holy Moly, CX :ohmy: Mooi gebaar als mensen hun verzameling aan je overdoen trouwens. Is alles in spelende staat ?

Tijd om op zoek te gaan naar een soort van Technics Evoluon; je spullen zijn zo langzamerhand wel een museum waard 8)

Is je oma er ook blij mee ? :hmmm: (I envy her voor die prachtige speakers vnl. :inlove:)

Hinterm Horizont geht's weiter.

Sirius666

Quote from: c_x on March 11, 2019, 10:27:51
Spijtig van mijn slechte buren die voor het minst op de muur rammen anderd nam ik de grote kamer waar ik nu slaap en vice versa, ooit was het zo maar was niet te doen met die mensen naast me.

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk

Ligt eraan wat en hoe laat je dat doet......dan kunnen we kijken of ze echt zo slecht zijn :D

c_x

Quote from: Sirius666 on March 12, 2019, 18:26:55
Ligt eraan wat en hoe laat je dat doet......dan kunnen we kijken of ze echt zo slecht zijn :D

Voorbeeld, bij lachen in bed door naar een comedy show te kijken op TV werd er op de muur gebonkt, dan hoef ik je niet uitleggen hoe ze reageren op muziek he?

Quote from: solitaire on March 12, 2019, 12:21:32
Holy Moly, CX :ohmy: Mooi gebaar als mensen hun verzameling aan je overdoen trouwens. Is alles in spelende staat ?

Tijd om op zoek te gaan naar een soort van Technics Evoluon; je spullen zijn zo langzamerhand wel een museum waard 8)

Is je oma er ook blij mee ? :hmmm: (I envy her voor die prachtige speakers vnl. :inlove:)

Oma is er verassend zeer blij mee, ik dacht niet dat ze er zo blij mee zou zijn want zij heeft het zo niet voor van die gigantische speakers, maar dankzij de hoorns kan ze de stemmen op een veel lager vollume veel beter verstaan en moet ze zelfs de ondertiteling van teletext niet meer aanzetten.

Dus behalve dat het cool is is het leuk dat ze ze wat aan heeft.

Er is 1 9070 pre amp die het niet doet, maar heb hem nog niet open gehad. Vermits ik wel het klikje van de relays niet hoor is het puur elektrisch lijkt mij en kan het zijn dat het enkel een gesprongen zekeringetje is.

Technics museum lijkt me wel wat, kan er nog wat aan verdienen.

Ben wel absoluut gek van m'n RS-9900 cassette deck, zeer zelfdzaam 2-delig ding, transport en electronica zijn van elkaar gescheiden.


solitaire

Wow, nooit geweten dat cassdecks op die manier opgesplitst werden (even snel gezocht ook http://www.thevintageknob.org/technics-RS-9900US.html)

Voor je oma idd erg fijn zo, niet geacht dat dat een gevolg zou kunnen zijn.

Museum ... geld verdienen (wat ik meestal lees is dat er bij musea geld bij moet ;)) ... geld om te investeren in geluidswerende maatregelen. Da's wel balen idd; kan je er niet afspraken over maken met ze, dat je bv. weet wanneer het hun het meest stoort ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Het zijn gewoon zeer zelfingenomen mensen, ikke ikke ikke en de rest kan stikke... Ik moet hun kleinkinderen een ganse zomer schreeuwend in de tuin aanhoren en elke donderdag is het grote kuisbeurt waardoor mijn huis half trilt... Maar ik ben geen zaag maar oooo weee als je eens wat muziek speelt, ps, toen mijn kamer nog in de andere kamer was had ik een 5 + 5 watt eindversterker op speakers van 89db 1w1m, enorm luid kon het al niet zijn he ook al stond het serieus open?!

Ja oma is echt blij met haar setup, denk dat de pre amp, power amp en 2 speakers in die staat toch snel 3K euro waard zijn tesamen.

Over het cassette deck, ik denk wel dat het een van de enigen was die zo was opgesteld, zijn wel zeer gegeerd, ebay prijzen zijn dan ook compleet achterlijk voor het ding. Zeldzaam door z'n nieuwprijs en niet echt geadverteerd toendertijd.

Een vriend van me die zelf ooit in hifi deed en nu een enorme verzameling heeft liet me weten nooit eentje in't echt gezien te hebben, enkel in brochures en op foto.

c_x

Merk ook op: Het cassette deck is echt 19", al de rest niet, meer 18" of ietsje smaller. Heel bizar. Wat het nog bizarderder maakt is dat ze enkel in de US WEL al die toestellen in echte 19" kregen, de rest van de wereld kreeg het met de iets smallere facia behalve het cassettedeck, van het elcasette deck (rs7500) ben ik het wel niet zeker of die echt 19" is of niet.

solitaire

Serieus zeldzaam dus; ik heb er ook nog nooit een gezien, wist ook niet van het bestaan af. Mooi hoor.

Heeft oma geen probleem met het bedienen van al die spulletjes ... alles aan/uit, goede input kiezen ... heeft toch niet het bedieningsgemak van een gemiddelde TV zeg maar.

Buren ... als je pech hebt kan er een je completen hobby onmogelijk maken ! Had een tijdje geleden een onderbuurman die weer bij z'n ex introk ... en iedereen had last van hem (drilboor met kerst was een ideetje van hem bv. :huh2:) ... maar gelukkig heeft het maar een aantal maanden geduurd, toen had 'ie weer ruzie met de vrouw, en die heeft hem eruit getrapt (heb hun ruzie toen wel gehoort ... loog er niet om :ohmy:).
Als praten zinloos is zit je al snel klem, helaas.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: c_x on March 12, 2019, 19:16:46
Merk ook op: Het cassette deck is echt 19", al de rest niet, meer 18" of ietsje smaller. Heel bizar. Wat het nog bizarderder maakt is dat ze enkel in de US WEL al die toestellen in echte 19" kregen, de rest van de wereld kreeg het met de iets smallere facia behalve het cassettedeck, van het elcasette deck (rs7500) ben ik het wel niet zeker of die echt 19" is of niet.

18" is toch ook een lijpe maat :confused:
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Vreemde maat toch? Google eens op "Technics rack" en je zal direkt zien dat -behalve in de US- enkel de elcaset en de rs9900 echte 19" toestellen zijn, de rest is kleiner.

De pre amp blijft permanent aanstaan en die staat correct afgeregeld op het juiste kanaal, en de eindversterker staat half open. Het enige wat zij moet bedienen is de on/off knop van de TV en van de eindversterker, het vollume kan ze regelen op de tv

Sirius666

Quote from: c_x on March 12, 2019, 18:35:54
Voorbeeld, bij lachen in bed door naar een comedy show te kijken op TV werd er op de muur gebonkt, dan hoef ik je niet uitleggen hoe ze reageren op muziek he?

Niks zo irritant als een gehorige slaapkamer. Daarom vroeg ik ook naar de tijd.

De oplossing is het bestrijden van geluid met tegengeluid :D Wat is kuisen, stofzuigen? Dan knal je toch wat leuks uit je speakers ;)

c_x

Meestal ben ik dan aan het werk, oma heeft er wel last van, zal zeggen dat ze int vervolg haar stereootje gans moet open zwieren en die Technicssen geven 95db 1w1m, dus veel is er niet nodig om keihard te zijn :D

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


c_x

Heb vandaag alles kunnen testen en behalve 1 9070 pre amp die het niet lijkt te doen werkt alles, inclusief verlichting en metertjes... zooooo blij :)

De RS1500 bandrecorder klinkt verdomme goed! k' Versta de hype en prijzen plots rond dat toestel.

Sirius666

Quote from: c_x on March 14, 2019, 22:07:49
Heb vandaag alles kunnen testen en behalve 1 9070 pre amp die het niet lijkt te doen werkt alles, inclusief verlichting en metertjes... zooooo blij :)

De RS1500 bandrecorder klinkt verdomme goed! k' Versta de hype en prijzen plots rond dat toestel.

Lekker bezig!

solitaire

fantastisch ! Long Live de Gulle Gever :clapping:

Hoe is het met je 'eigen' su9070s, die met de brom ?

De prijzen van tape gaan ook door het plafond volgens mij; nou volg ik het niet zo, maar kwam eea. tegen bij SpringAir (toegegeven nooit de goedkoopste :ohmy:) https://www.springair.de/de/geraete/aufnahmegeraete/bandmaterial?p=1
Hinterm Horizont geht's weiter.