CX's stereo set

Started by c_x, January 4, 2018, 16:04:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

c_x

Quote from: Hannibal_ on January 27, 2019, 20:36:51
Ik zeg als derde een rega toonarm er op. Zo'n kunstwerk hoort toch ook een rega kunstwerkje te bevatten? ;)

Btw, die van mij krijg je niet  :laugh:

Multikabel? Is dat flatcable? (Indien juist, niet bang voor capacitatieve ellende?)

Een multikabel is iets dat ze in studio's en op podia gebruiken om niet 50 verschillende kabels te moeten trekken, dat is 1 dikke kabel met 20, 40, 60, etc... audiokabels in 1 dikke kabel. Die ene kabel trek je dan van de ene kant naar de andere kant, meestal gaat de ene kant dan in een grote mengtafel (bij mij naar 3 voorversterkers) en de andere kant gaat dan naar een patchbay of een stagebox.

Bij mij is het dus een 20 kanaals multikabel met aan de 2 kanten 20 goeie cinchstekkers, de ene kant gaat in de voorversterkers en de andere kant gaat richting een Tascam cinch patchbay, in die patchbay komen ook al de toestellen die aan de voorverstekers horen. Aan de voorkant van de patchbay patch je dan met korte kabels het ene toestel op het ene kanaal enzo...

solitaire

Quote from: c_x on January 27, 2019, 20:45:48
Ik denk dat niemand hier al m'n nieuwe voorversterker opgemerkt heeft :D

dacht dat het dubbel-zien door de alcohol kwam, maar hij staat er echt !?
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Jot!

Mcintosh MX132 AV pre amp die enkel voor audio gebruikt wordt, heeft zo maar even 12 ins en 4 outs.

solitaire

zo, dan kan je verder shoppen :D
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x


solitaire

'k zal het regelen in m'n nalatenschap :nervous:


Wat een bakbeest die MX132 ... en die achterkant :ohmy: en overvloed aan instellingen (gelukkig ook een surround mode 'stereo' :sigh: ;))
maar voor jouw setup ideaal denk ik :headbanging:
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Oh bedankt. De man waarvan ik mn Technics speakers heb gekocht heeft ook zo n pioneer en ik heb mijn speakers daar op kunnen beluisteren. Is geen misse combo hoor.

Ja die MX132 is een beest met een afstandsbediening waar je iemand de kop mee kunt inmeppen. Heb gelezen dat velen hem nu enkel als stereo pre amp gebruiken en dat hij daarvoor zeer goed is. Ik heb alvast geen klagen. En heeft een ac3 ingang voor codering wat ideaal is om het beste uit mn laserdisc te halen.

Voor video is hij uiteraard zonder hdmi met enkel coax, svhs en toslink compleet voorbij gestreefd. Wel zijn er 2 monitor uitgangen die ik via mijn vhs speler naar de tv kan aansluiten. Dan krijg je een oldskool menu te zien voor verdere instellingen.

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


Hannibal_

Quote from: c_x on January 27, 2019, 20:51:11
Een multikabel is iets dat ze in studio's en op podia gebruiken om niet 50 verschillende kabels te moeten trekken, dat is 1 dikke kabel met 20, 40, 60, etc... audiokabels in 1 dikke kabel. Die ene kabel trek je dan van de ene kant naar de andere kant, meestal gaat de ene kant dan in een grote mengtafel (bij mij naar 3 voorversterkers) en de andere kant gaat dan naar een patchbay of een stagebox.

Bij mij is het dus een 20 kanaals multikabel met aan de 2 kanten 20 goeie cinchstekkers, de ene kant gaat in de voorversterkers en de andere kant gaat richting een Tascam cinch patchbay, in die patchbay komen ook al de toestellen die aan de voorverstekers horen. Aan de voorkant van de patchbay patch je dan met korte kabels het ene toestel op het ene kanaal enzo...

Ach ja... ik had kunnen weten dat het geen flatcable zou zijn, maar profi stuff ;)

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

De enige flatcable of riboncables die ik ken zijn parallel ATA kabels voor computers [emoji14]

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


c_x

De patchbay is er. Enkel mockup met de patchkabeks, achteraan is nog niks aangesloten.

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


c_x

En een 2de maar dan van fostex, ook  32 mono kanalen. Samen goed voor 64 mono kanalen.

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


c_x

2 cinch patchbays ingebouwd in een van de kastjes, de Akai 4000D is zodanig ondiep dat alles er netjes achter past incluis alle bekabeling.


c_x

:)

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


c_x

Binnenkort gaan mijn 2 technics su9070 pre amps binnen voor revisie. Ik hoor brom en ik hou dazr niet van, enkel van het gebrom van ee' v8 of boxer motor :D

Ze zijn overigens al 40 jaar oud dus ze zullen hier en daar wel out of spec zijn

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


c_x

#264
Het verschil tussen mijn Martin Logan SL3 hybride electrostaten en de Technics SB-E100's is immens, beiden gaan mijn huis waarschijnlijk nooit verlaten want beiden zijn elk op hun manier schitterend. Waar de ML's super zacht en gedetailleerd zonder te wilen forceren en wel zeer gestructureerd tewerk gaan richting 1 zeer gerichte plaats vullen de Technicsen de ruimte met de stem van bv. een Leonard Cohen ongezien, alsof de man zaliger naast mij staat! Ben echt blij dat ik nu de luxe van keuze heb. Beiden zijn schitterend voor bep. muziek en beiden hebben hun voor en nadelen. Samen in apart van elkaar gebruik is het geweldig leuk om ze beiden te hebben.

Op 1 ding winnende Technics speakers wel hands down... looks <3

Heb wel voor de eerste keer ooit tone control gebruikt. Op de achterkant heb ik de tweeters van de Technicssen anderhalf streepje naar beneden gedraaid, ietsje te scherp voor mij (vermoedelijk om dat ik de zachtheid van electrostaten gewend ben). Het mid blijft echter wel op 0 staan.

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk

solitaire

Ziet er mooi uit ! :worship: Had je ze nou bij een restaurateur gehad ? Mooie set ook zo met de Macs. Komt de ML nog terug of ben je ondertussen verslaaft aan de pit van de Technics ;)

Jammer dat je su9070s de brommeritis hebben ... maar daar zal zeker wat aan te doen zijn ga ik vanuit. Heb je de patchbays al in gebruik, om is het puur optisch genot :thumbs-up: (er was geen noodzaak voor dacht ik, je had toch je set rond met alle aansluitingen ?).
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

De Martin Logans blijven sowieso hoor, overal een betere speaker maar de Technicssen zijn beter bij serieuse stemmen, zoals een Leonard Cohen en dergelijke, het is alsof de man zaliger bij me thuis staat te zingen, zalig!

Nee ze komen niet van bij een restaurateur, ze zijn gewoon zo mooi, echt gewoon splinternieuw.

De patchbay's zijn sinds eergisteren in gebruik met een multikabel en werken zoals verhoopt.

Nieuw in de verzameling... Sinds eergisteren ook een 2de Technics SL10 omdat hij zo goed geprijsd stond en een Technics SP12 voor het geval je die Japan only draaier kent :)

Hannibal_

Wowie!
Wat zien die panelen er goed uit zeg.

Super cool... of liever ultra chique ;)

Hmmmm wel jammer dat je de ML's nooit weg gaat doen.
Mocht je het toch overwegen, .... ::)

Waar breng je je brommer naar toe?
Ik heb nog een rega die opgeknapt mag worden namelijk.
(Als het trouwens om bromliefde gaat, staat bij mij mijn 5 cylinder op 1 ;) )
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

Die ML's zijn echt veel te goed om weg te doen :)

minplus

Erg mooie set. Vooral met die Macs. 8)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Hannibal_

Quote from: c_x on March  6, 2019, 21:51:47
Die ML's zijn echt veel te goed om weg te doen :)

I know...

Het was ook heeeeeel voorzichtig gesuggereerd, toch?

Sowieso... doe je wel eens iets van de hand? ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

Ik doe zeer weinig van de hand, ben nogal snel aan iets gehecht en koop meestal enkel wat ik echt wil, zoals een 2de sl10 :D

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


Hannibal_

Pfffffttttt.... I rest my case... ;)
Ehhhhh... en je wilt kennelijk best wat, hihi
Ik schat de 8ste draaitafel?

Lol...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

En er zijn er nog 2 op komst :D

Verstuurd vanaf mijn Y635-L21 met Tapatalk


Hannibal_

Now that's the limit!
:unsure:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.