CX's stereo set

Started by c_x, January 4, 2018, 16:04:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

c_x

Ik weet het nog niet maar ik vrees vooral voor het te hebben.

Dinsdag ga ik gaan luisteren :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

#201
het gebeurde weer, zoals ik al zei had ik een afspraak met iemand voor 2 Technics SU9070's te kopen, afspraak en overeenkomst van wat het moet kosten... alles OK.

Een week voor de afspraak (dit is niet gelogen) "sorry man maar ik heb de 2 toestellen laten vallen, een is stuk en een doet niks meer in het linker kanaal"


Serieus... zeg me dan gewoon dat ge een beter bod hebt gehad he flurk :(



Eergisteren een tip gehad dat er een mooie op marktplaats stond, man gemailed, deftig bod gedaan, betaald en het ding zal vanaf maandag op komst zijn... eindelijk. Bedankt vriendelijke Nederlander en vooral niet bedankt leugenachtige medebelg :(

solitaire

e i k e l s  heb je overal ...

gelukkig heb je iig. 1x een SU 8) kom je niet zonder ingangen te zitten :D


Ook ik heb m'n banksaldo weer aangesproken: kon voor een mooie prijs een Naim Nait 2 (een olive) overnemen, en nadat ik eentje te leen had een tijdje geleden kon ik dit aanbod niet laten lopen :dozingoff:  Hij functioneert prima, maar moet nog wel een grote beurd hebben. Incl aanschaf is het dan toch weer een ding van €800, nog een redelijke prijs, maar ongepland ..., maar de re-cap kan gelukkig wat uitgesteld worden ... Heb er ook nog geen plekje voor, maar al wel langere tijd een idee wat/hoe ik verder wil, en dan ga ik 'm gebruiken (tot dan ... eye-candy :D).


De e100 gaat nog wel door, dinsdag ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Yup die gaat zeker door.... allez het beluisteren he. En persoonlijk nog nooit naim gehoord of gezien

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

Deze Naim is een kleine versterker met laag vermogen en weinig inputs. Bij mij gaat 'ie ingezet worden in de slaapkamer (laag luistervolume) op hoog-rendement luidsprekers en met één bron. De Nait klinkt erg mooi en behoud zijn waarde. Zover de koop-argumenten ... daarnaast is het gewoon een pracht apparaatje om te zien en wilde ik al erg lang een vroege serie Naim ... voor 'de heb' :angel:
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Ja da ken ik... voor de heb :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

:D  is ook niets mis mee toch ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Nee niks mis mee maar het begint hier meer en meer op een museum te lijken met een ongelofelijke wirwar aan kabelwerk. Ik had wel een lelijke brom al van in't begin... nooit echt gevonden van waar het kwam, gisteren met te rommelen in de garage zag ik dat de aardingskabel was losgekomen van de pen... guess what, brom weg :D

Ik dacht al dat mijn stereotje te groot geworden was en te ingewikkeld met de bekabeling maar blijkbaar niet.


Morgen SB E 100 luisteren en de 2de SU9070 is onderweg :)

solitaire

... je stereootje ... :D het heeft je huis bijna overgenomen ;) :exclamation:

Aarde weg ... Is je ook de hype opgevallen je apparatuur aanvullend te aarden ? Je sluit de negatief van je speakers, een in/uitgang van versterker / bronapparaat (ook digitaal, of USB ed.) aan op een virtuele aarde (kastje gevuld met 'energie absorberend materiaal') al dan niet op zijn beurd gekoppeld aan de aardedraad van je stopcontact, of rechtstreeks van apparaat(signaal)plug naar de  aardedraad van je stopcontact. Het vervangt niet de elektrische veiligheids aarde van je apparatuur, maar legt (in veel van de verkrijgbare tweaks) een direkte verbinding van een printplaat naar een ground.
Zelf heb ik nu een link luidspreker>electrische aarde, een link cinch>electrische aarde, een 'grote' virtuele aarde en een mini virtuele aarde uitgeprobeerd. En heb me aldoor afgevraagd wat het gevolg van een fout in de elektrische aarde (zoals jij dus nu had) zou hebben. En zowiezo wat meerdere aardepunten in je set elektrisch betekend (afgezien van de antennewerking die de extra kabels mogelijk hebben ...). Volgens mij is een electromonteur er niet blij mee .... Sommige van deze tweaks werken echt, maar ik voel me er niet veilig bij, en heb dus nog niets aangeschaft ... En jouw verhaal van een niet goed werkende aardeverbinding roept dan ook rillingen op (ook al ben ik geen techneut, en kan de dingen niet altijd op waarde schatten) :ohmy:
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

is het al tijd voor foto's ? 8)

of ... hoe verliep het vandaag ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Quote from: solitaire on August 21, 2018, 19:27:29
is het al tijd voor foto's ? 8)

of ... hoe verliep het vandaag ?

Neen!!!!!! Wie denk je wel wie je bent!

Ok dan :D

Ik heb ze zeker niet gekocht en was zeker niet verliefd alvorens ik ze nog maar half gehoord had! Zeker niet! En ik mag ze zeker niet in december gaan halen!


*grijns*


solitaire

Oww, die zien er goed uit :thumbs-up: En ze klinken goed ?! O0

Verliefd dus he ... dan maken een paar nachtjes slapen voordat ze bij je komen inwonen ook niet uit :headbanging:



Met de extra SU kan je straks een mooie set hieromheen bouwen :coffee: Al binnen ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

De SU is onderweg met DPD en die SB E 100's klinken echt goed :)

solitaire

een heel ander geluid dan de ML's toch
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

#214
Niet te vergelijken, met niks dat de ML doen. Marktprijs conform maar als je kijkt wat ze vragen voor wrakken... dan kreeg ik deze voor wrakprijs :) en zoals je ziet zijn ze in uitstekende staat.


Hannibal_

nog steeds cool bezig zie ik.... :)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

c_x

Ik doe mn best :)

Wel fijn dat je die dingen kan tri ampen. Hoe leuk zou het zijn om daar 3 dezelfde SE9600 of SE9060's voor te parkeren :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

:D

schitterende opmerking, en typisch uit jouw mond: jij ziet kans weer met een aantal nieuwe versterkers je huis binnen te lopen :clapping:
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Tzit int bloed vrees ik. Elk klein beetje aanzet is goed genoeg om te beginnen uitbreiden. Maar mijn huis begint te klein te worden voor het miniketentje :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

tuintje / balkonnetje, tentje (ook nog eens heeeel romantisch), et voila
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Dit ga ik morgen proberen te configureren :)


solitaire

:wow:

wel een leuke combi van oud en nieuw zo; zo kan oudere apparatuur nog gebruikt blijven worden, en dat is prachtig


heb ook nog een DVB-T antenne (met card vlgs mij nog) liggen van de KPN, die ik ooit gebruikte van de TV op m'n slaapkamer ... jammer dat je er maar een beperkt aantal zenders mee kon ontvangen ... gelukkig heb jij nog veel andere bronnen :coffee:
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

#222
It has been done... Man, m'n ganse kamer mogen afbreken en weer opbouwen om alle kablage deftig te krijgen maar alles schijnt te werken, ook hebben de 2 SU9070's via hun phono aardingspennen een aarding gekregen, deze waren niet geaard waardoor technisch gezien de platendraaiers dat ook niet waren en er een lichte brom was.

Brom en neveneffecten zijn weg en de aarding maken via de phono aardingspennen wordt zelfs omschreven in de originele handleiding, beetje vreemd in feite dat ze die toestellen niet standaard geaard hebben... waarschijnlijk schrik voor aardingslussen.

Fotootjestijd? :)

Uiter-fakking-raard!


PS: Het kleine BOSS/Roland mixertje ligt daar maar te liggen hoor, is op niks aangesloten.


solitaire

pfoe, indrukwekkend :o

prachtig om te zien, die twee SU's op elkaar ... en dan helemaal vol met pluggen achterop :headbanging:



voor je een LP op legt, hoe beslis je welke speler te nemen ?

en zo zal je straks ook moeten beslissen welke luidspreker te schakelen ...



Quote from: c_x on August 23, 2018, 13:21:43
...
PS: Het kleine BOSS/Roland mixertje ligt daar maar te liggen hoor, is op niks aangesloten.
ik neem het je niet kwalijk :coffee:



het voordeel van je ganse kamer afbreken en weer opbouwen is iig. dat je verlost bent van zoemen/piepen/ruisen/ploppen/schuren/janken ... da's ook veel waard !



enne, hoeveel ga je rekenen voor intree ?  en HTf'ers krijgen korting ? >:D
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Quote from: solitaire on August 23, 2018, 13:35:59
pfoe, indrukwekkend :o

prachtig om te zien, die twee SU's op elkaar ... en dan helemaal vol met pluggen achterop :headbanging:



voor je een LP op legt, hoe beslis je welke speler te nemen ?

en zo zal je straks ook moeten beslissen welke luidspreker te schakelen ...


ik neem het je niet kwalijk :coffee:



het voordeel van je ganse kamer afbreken en weer opbouwen is iig. dat je verlost bent van zoemen/piepen/ruisen/ploppen/schuren/janken ... da's ook veel waard !



enne, hoeveel ga je rekenen voor intree ?  en HTf'ers krijgen korting ? >:D

Korting? Wie tot hier komt kan gratis zo lang luisteren als ie wil hoor :D

En kwa platendraaier keuze... goh... wat me dan tebinnen schiet neem ik, tegenwoordig is het veel de tangentiële SL10