CX's stereo set

Started by c_x, January 4, 2018, 16:04:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

c_x

Nee, dat is mijn computer, ding is al een jaar of 5 a 6 oud denk ik, case heet een "skeleton case".

boem

Oh, dan ken ik die zeker van Back to the Future II [emoji41].  Sorry.
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

solitaire

Quote from: c_x on June  4, 2018, 21:15:14
Nee, dat is mijn computer, ding is al een jaar of 5 a 6 oud denk ik, case heet een "skeleton case".

wat een gaaf ding !

trouwens, ik werk vlak bij de plaatselijke inzamelwinkel, maar daar is zelden iets anders te vinden dan de standaard woning-inrichting/decoratie en textiel spullen ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Hier moet je geluk hebben, vandaag was er niks te vinden, paar weken geleden de camera voor 15 euro (gaan op ebay meer dan 200) en de week ervoor een stuk of 15 gesealde TDK cassetjes voor 0.15 euro 't stuk :D

c_x

Mijn digicorder van telenet (mijn internet en tv provider) aangesloten op de tv, maar dat toestel staat een verdieping lager. Ik huur namelijk een huis en het toestel kan enkel met de router verbonden worden via een coax cabel en vermits dat niet aanwezig is in mijn kamer kon ik het niet verbinden omdat ik niet zomaar gaten in het plafond mag boren.

Toch is het gelukt. Het toestel blijft beneden staan en via het wifi netwerk zit er een bakje beneden waar het hdmi signaal van de digicorder in gaat en boven weer uitkomt richting mijn tv toestel. De infrarood remote werkt ook via hetzelfde bakje, beneden zit er een IR oogje richting de digicotder en boven hangt het tegen de kast, dus ik mik de asftandsbediening naar m'n kast. Werkt via datzelfde hdmi wifi bakje waar de digicorder z'n beeld en geluidssignaal mee verstuurd.

Het is kwa besturing alsof de digicorder bovenstaat, doch staat die een verdieping lager. HD signaal werkt prima, geen storingen of glitches.

solitaire

lang leve de Techniek !

hoera :yinyang: hoera 8) hoera :headbanging:



dus beneden zet je het HDMI over op je WiFi en boven exact weer andersom ? wel handig dat dan ook je IR signaal mee doet ! mooie praktische oplossing :coffee:
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Inderdaad dat is hoe het werkt en ik bemerk geen verlies. Zeer tevreden dus :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

Nieuwtjes en updates ten huize CX  :pompom:


- Binnenkort een tweede nieuwe oude Technics SU9070 pre amp erbij om al de platendraaiers te kunnen aansluiten en tapedecks
- De komst van een Technics SLP1200 cd speler (Mijnheer Solitaire zal die wel kennen :p)
- Mijn technics SP10 (MKI) is binnen voor een basis, het gaat een 3-armen monster worden waarvan ik al 2 armen heb, 1 wordt een BBC arm voor de mono platen en een SME 3012 :)


En een update van mijn landkaart :D

solitaire


Quote from: c_x on June 14, 2018, 14:30:09
...
- Binnenkort een tweede nieuwe oude Technics SU9070 pre amp erbij om al de platendraaiers te kunnen aansluiten en tapedecks
...

:alien:

Quote from: c_x on June 14, 2018, 14:30:09
...
- De komst van een Technics SLP1200 cd speler (Mijnheer Solitaire zal die wel kennen :p)
...

Nou ja, alleen die buitenkant al: het is een opvallende verschijning, toch ?

En mijn eerste CD speler was een Technics, een SL-PJ1 of SL-P2 (?, ik heb geen aantekeningen uit die tijd), gevolgd door oa. Sony, Marantz, Cambridge, YBA, Micromega, AudioAero, Meridian en dan nu de Rega. Maar er waren vele modellen meer, die voor wat kortere tijd meedraaiden. Tsja, de eerste digitale stappen in audio-land ... Ook wat dat betreft is een P1200 een mooi toestel om te hebben, en hij past perfect in je verzameling !

Mooie aanwinsten weer  :clapping:


Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Dank je wel, we weten weer waarvoor we gaan werken :D

Benieuwd of de SLP1200 overweg kan met cdr en rw's. mp1, 2 of 3 kent die niet zeker?



is eigenlijk ook meer voor te hebben hoor want de meeste muziek heb ik analoog en niet digitaal  :colgate:

solitaire

Mijn ervaring met vintage CD spelers is dat vaak CDR nog wel gaat, maar CDRW een stap te ver is (te onduidelijk reflecties ?). Van compressie formaten hebben ze nog nooit gehoord :yinyang:
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Achja, ik heb een stuk of 10 cd's das al en 't zijn zelfs oude dus veel zorgen moet ik me niet maken, maar heb altijd al zo'n SL-P1200 willen hebben, 't is misschien niet de beste maar wel een icoon.

solitaire

Je hebt een speler gezocht uit dezelfde tijd als de CD's ? :D
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Ik heb wel gelezen dat het een zeer capabele speler is en niet zo maar een oud stuk verdriet die perongluk wat cdtjes kan spelen.

solitaire

degelijke studio kwaliteit, toch ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Ik dacht het wel ja en extreme prijzen gaan ze niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

Afgehaald <3



Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

buitengewone vormgeving, en waarschijnlijk bij intensieve bediening makkelijker dan alleen knopjes op het front


nog een paar CD'tjes er bij 8)
Hinterm Horizont geht's weiter.

patsijb

vond t vroeger al n mooi ding om te zien..veel plezier ermee
er staat iig wat ipv dan die slimline dingen van tegenwoordig


c_x

Inderdaad, vind ik ook en best gewichtig met z'n 14,5 kilo

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

Het ding doet het echt goed en alweer een afstandsbediening erbij... ik kan er bijna een winkel van opendoen :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

De 2de Technics SU9070 is niet doorgegaan. Maar op catawiki wel een Nakamichi high com II noise reduction kunnen scoren voor de Pioneer RT2044 en aan het onderhandelen voor een Sony APR 5000 bandrecorder :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

met R2R's ben ik helemaal niet op de hoogte, maar zo'n Sony ziet er uit als en prof machine !?

je hebt tegenwoordig ook weer muziek dat uitgebracht word op band ??? 8)
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Yup dat is inderdaad een professioneel toestel. En ik weet het maar ik ga geen 400 euro voor wat muziek op tape uitgeven hoor :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

#149
Eerste probeersels gedaan met de Nakamichi High-com II noise reduction, veel opgenomen, nog niks her beluisterd door het late uur gisteren.

Ik kom er vandaag zeker op weer :)