CX's stereo set

Started by c_x, January 4, 2018, 16:04:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: c_x on March 16, 2018, 12:23:40
Laatste aanwinst. Een Pioneer walkman :D



Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk



De Pioneer zag ik ook mp. Wat een mooi ding ook!
En heel veel plezier met de Sony! Schijnt ook fantastisch zijn.
Wat een nostalgie in dit topic 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

c_x

Ach eigenlijk koop ik nu wat m'n vader vroeger in mijn kindertijd niet kon betalen. Blij dat sommigen het leuk vinden :)

De CTF950 komt van catawiki voor een echt deftige prijs, niet overbetaald, je kan er soms best een koopje doen.

c_x

De nieuwe telg is er, wat een geweldig klein en leuk tafeltje is dat!!! :)  :wub:




solitaire

die ziet er netjes uit !
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Blijkbaar staat er zo eentje in de vaste collectie van het modern art museum ergens, ding is dezelfde grootte als een hoes :o

patsijb


c_x

Blijkbaar -met wat handigheid- kan je hem aan de muur hangen, de speler kan in eender welke positie spelen, zelfs ondersteboven.

Nu speel ik toch met het idee om het tegen de muur te hangen :)

c_x

LG 65SJ850V tv besteld met Vögels beugel, komt normaal gezien morgen toe dankzij de vriendelijke mensen van bol.com :)

Eindelijk heb ik een TV van mezelf, nog nooit gehad :D

solitaire

als we je een tijdje missen hier dan weten we dat je voor je TV zit ... niet meer voor de kijkdoos weg te slaan ;)
Hinterm Horizont geht's weiter.

Leeuwarden

Quote from: patsijb on February 28, 2018, 12:38:32
voor mij is dat Grace Jones -slave to the rhythm 12 inch
Ik heb eens een hele zaal leeg zien lopen op deze plaat omdat mensen hun neus ervoor ophalen
ik vind het een geweldige referentie

Teer puntje... mijn vroegere buurvrouw had deze 12 inch... geweldige plaat! Maar toen vertrok de buurvrouw  :nopompom: Jaren later een exemplaar gekocht op Ebay. Toen ie bezorgd werd haalde ik hem vol verwachting uit de hoes en... kon hem gelijk in de kliko mikken: vol met krassen  :(

c_x

Zeer tevreden van het schermpje :p (foto is maar een testbeeld om te zien of tjoeptjoep werkte)

Hangt nu een computer aan die ik nog liggen had, DVB-T antenne, blueray spelertje en is via een optische toslink met kleine DAC verbonden met een van de voorversterkers. (Computer heeft apart geluid naar de voorversterker)



c_x

#111
Zeeeer tevreden van :), nu zijn er nog 2 SCART - HDMI convertortjes op weg voor m'n DVH/VHS combo en VHS HiFi :)





c_x

VHS/DVD combo <-SCARTKABEL-> VHS <-SCARTKABEL-> SCART to HDMI convertor <-HDMI kabel-> TV

Werkt dus compleet prima :D

c_x

Nu heb ik dvb t2 tv en het werkt prima, laat de VRT in Belgie weten dat het het eind van't jaar gedaan is met hun uitzendingen  :nopompom:

c_x

Eens de nieuwe TV zn upscaling laten werken let de nieuwste aankoop :D

Pioneer laserdisc en een 300 beeldplaten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

Groot toestel wel.



Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

Zaten de beeldplaten bij de LDplayer of had je die al ? Ben wel benieuwd naar de verschillen in weergave tussen LD en BD eigenlijk 8)
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Yup zaten erbij. Het verschil is gigantisch hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

In welke zin ? In mijn herinnering waren de kleuren super verzadigd, van die heel erg zware vette kleuren, en beeldopbouw vrij zacht, vrij weinig contrast ed. ... Mooi om naar te kijken, maar vermoeiend. Maar ik kan me voorstellen dat dat erg aan de specifieke platen lag waarnaar ik toen keek ('k heb hooguit een handvol disks gezien toen denk ik). De player was trouwens een erg zwaar apparaat weet ik nog ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Wel mijnheer S. Olitaire... zoals je het zelf zegt. Een beetje uitgewassen, scherp op zijn manier. Kleuren zijn wel heeeeel levendig doch correct lijkt mij. De audio daarentegen is om van achterover te vallen. Ik had echt niet gedacht dat dat zo goed kon klinken. In tegenstelling tot andere meer moderne media krijg ik echt een cinema effect/gevoel en dat terwijl ik in stereo luister. Ik had me al laten vertellen dat het geluid geregeld echt fenomenaal was maar deze keer klopten de "vertelsels" van het internet.

Vermoeiend vind ik persoonlijk eerder die haarscherpe 4k beelden, mijn ogen hebben het daar echt na lange tijd kijken moeilijk mee, ik vind dit beeld eerder rustgevender. Ik ben natuurlijk al 10 jaar gewoon van naar mijn Barco CRT beamer te kijken he en dat is ook nooit ultra scherp.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


solitaire

mijnheer S. O ... :D

Tja, verhalen op het internet ... soms zijn ze super herkenbaar, maar vaak ook ... maar goed, dit keer kloppen de verhalen met wat jij waarneemt :coffee:
Hinterm Horizont geht's weiter.

c_x

Er staan nog 4 dingen op het verlabglijstje nu... Een DCC, minidisc, DAT en een video 2000 :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

Gisteren The Rock op laserdisc bekeken en moest ik iemand willen wijsmaken dat het een dvd was ze hadden me gelooft. Prachtig beeld :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

#123
Nieuwe superdeluxe webcam :D

1984 JVC camcorder - video/audio 8-pin naar cinch - USB capture stick - computer

Niet te geloven maar eens het ding aanstaat perfect te gebruiken als webcam

Trivia: zelfde camera werd gebruikt in de eerste Back to the future film.

Gevonden met alle attributen incl. draagkoffer voor 15 euro in de kringloop winkel



Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

boem

Gaaf ding. En dat apparaat waar hij op staat, deed die mee in dezelfde film?
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor