paaj's setje... van de buis ⚡️

Started by paaj, April 29, 2011, 17:23:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


paaj

56L behuizing is de suggestie geloof ik, dat zou ik moeten redden als ik het formaat van twee vakken aanhoud, die zijn samen ongeveer 100L maar daar moet ook ruimte in voor de minidsp en misschien moet wordt het net wat lager en minder diep om beter bij de muur aan te sluiten. Die paar liter zal niet zoveel uitmaken lijkt me, ik hou ruim voldoende headroom over voor mijn beoogde luistervolume, of vergis ik me daarin?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

morca

Bij kleiner volume valt de sub eerder af,je F3 punt word hoger.
Als je niet teveel minder doet zal het wel kunnen,maar 50 liter netto heeft hij zeker wel nodig imo.

paaj

Na een gezellige luistermiddagje hier is de Pathos een dagje mee, dus dan maar even aan de hoofdtelefoon. Ook geen straf, maar wel onhandig in die hoek.

Als het goed gaat met de Pathos kan ik over naar een kleiner model (iets in de Remix serie als de fondsen het toelaten) of naar een pure buizenversterker misschien. Lijkt me ook wel eens leuk en misschien een mooie combi om de Scansonics wat warmer/voller te krijgen.

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Huub-13

Brutale vraag misschien, maar zou het kunnen dat die Stax hoofdtelefoon ooit van mij is geweest?
Als dat onmogelijk is, sorry dan voor de vraag!
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

paaj

#180
Als mijn geheugen klopt heb ik hem van ... (niet dus, naam lijkt niet eens... geen idee hoe ik daar weer op kom) overgenomen. Maar betaald in guldens dus wie weet :) Doet het nog prima behalve dat het plastic kraakt als je je hoofd beweegt.

--

Hij is inderdaad van jou geweest :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

#181
En dan toch maar weer eens een verandering :)

De Pathos is verkocht, met inruil van een Primaluna Prologue Two (met el34 buisjes). Eindelijk dus een pure buizenversterker om aan de tand te voelen. Héél ander geluid dan de Pathos, maar met de eerste muziek (bill evans, ane brun, stevie ray vaughan) ook heel erg lekker. Minder strak, wolliger maar dat kunnen die Scansonics wel gebruiken :)

Ook een mooie basis om in de toekomst eens een multibit dac te testen, maar dat zal nog duren. Eerst even de veranderingen in mijn leven afwachten, staat een hoop spannends voor de deur.

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

paaj

#182
En we rommelen lekker verder. Binnenkort dan eindelijk de eerste 'kleine paaj' die de rust komt verstoren.  Ondertussen geen tijd/puf voor sub, geen multibit en gezien de huidige stand van zaken voorlopig ook niet meer nodig:

De Scansonic MB1 is vervangen door een MB2.5, die is net wat voller en rustiger van klank. De MB1 was wat helderder, misschien omdat de MB1 op een horizontale voet stond en de MB2.5 wat achterover leunt.

De Primaluna is even weg voor onderhoud, krakende volume knop. Even een Naim UnitiQute geprobeerd maar dat is geen vergelijk. Daar werd ik niet blij van dus die is gelijk vervangen door een NAD M2 die ik hier van 't forum kon plukken. Wat een geweldige versterker is dat! Super clean, absolute controle, ongekend transparant. Dit doet me denken aan hoe ik het vier jaar terug heb beluisterd bij A10 op een Jeff Rowland, dit iis een blijvertje (blijver, het is nogal een apparaat :)) met de 2.5.

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Jumping Jack

 :pompom: Gefeliciteerd man! En nee, niet omwille van de nad  :tounge:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Tabcam

ik vind het een dubbele felicitatie waard :pompom: :clapping:. Je zal voorlopig niet veel tijd voor hobbies over houden maar geniet wat je nu al voor elkaar hebt gemaakt. En rust vooral goed uit nu het nog kan ;).
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2