Benq 4k

Started by darkrunner, January 4, 2018, 10:24:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner


Edliver

Pixel shift.
Zou in de winkel komen voor ong. 1800€,en zou een Texas instruments DLP chip van 1920 x 1080 pixels hebben,dus full HD.
Door de spiegel te bewegen krijg je "UHD".
Echte full UHD projectors (betaalbare) zijn nog niet dik gezaaid.
Dus zeker nog even wachten,ik zeker.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

darkrunner

Indd wachten dan...

darkrunner

#3
Quote from: Edliver on January  4, 2018, 12:27:06
Zou in de winkel komen voor ong. 1800€,
Al te verkrijgen voor € 1.499,00...
Maja ik ga ook geen Seat kopen als ik een Golf wil, miss volgend jaar.

dinandus

Heb vandaag de BenQ TK 800 voor nog geen 900 € besteld in het Cyber Monday aanbod van Amazon DE.
Lijkt me een heel geschikte prijs voor deze mooie 4K UHD 3D beamer met naast HDR nu ook HLG ondersteuning.
Diverse test mogen lezen, en lijkt me voor een gewone thuis bios ruim te voldoen.
Kijk regelmatig diverse UHD disc`s en heb voor me voor mn verjaardag een Àpple 4K TV gegund, dus dat wordt streamen i.p.v. disc`s aanschaffen...

Rest me de vraag of de APEMAN 3D Brille DLP Glasses Re-Chargeable 3D Aktive Infra Leichtgewicht VR Brillen Virtuelle Realit, Hohe-Brightness, Hohe-Contrast, kompatibel mit Allen DLP 3D Projektoren een goede match zijn, natuurlijk rekening houdend met de prijsklasse? (€45 voor beide brillen)

Toni71

BenQ TK 800, leuke projector. En voor dat geld weer makkelijker in te ruilen voor een andere toekomstige verbeterde projector. Lijkt mij.

donaldk

Jongens 4K in het geval van DLP is en blijft pixel shift, met enkele kostbare uitzonderingen. Bij traditionele 4K DLP leverancier hebben ze een 3 DMD platform waarin een hele reeks DMDs passen, tot 35K lumens. Inclusief echte 1.38" DMDs maar waarom zou je dat willen, is alleen maar zoveel duurder. Mijn klanten geven in ieder geval aan dat het voor hen niet uitmaakt. Dat is duidelijk het verschil tussen Cinema en commercial applications.

Delta/DPI hebben echte 4K panelen maar doen toch aan pixel shift, '8K'.

Dus zelfs bij de grote DLP projectoren slaat pixel shift de klok. Laat staan bij de allerkleinste '4K' projectoren waar grotere lichtpaden niet eens inpassen. Het kan gewoon niet anders.