Welke remote om HTPC in/uit te schakelen

Started by PascalP, January 3, 2018, 08:01:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Nu ik toch bezig ben mijn HTPC te upgraden voor 4K video wil ik ook kijken om met een afstandsbediening aan de gang te gaan en met name om de PC aan en uit te schakelen.

Als de PC eenmaal aanstaat gebruik ik een Logitech K400 toetsenbord welke ook prima werkt met Kodi, maar is soms lastig voor andere gezinsleden m.b.t. keyboard shortcuts etc.

De case die ik gebruik is een Antec Fusion Remote die voorzien is van een iMon dispay + ontvanger, maar de support hiervan is tamelijk slecht en vaak blijft het display ook branden terwijl de PC al uitgeschakeld is, zodoende heb ik het display losgekoppeld en werkt de remote ook niet meer.

Zijn er goede IR ontvangers zoals bijvoorbeeld de Flirc welke ook de PC kunnen in/uit schakelen (dus niet standby!)
Zelf kwam ik deze al tegen en vraag me af of dit de beste optie is op dit moment of dat er nog andere goede alternatieven zijn
https://flirc.tv/flirc-streacom-edition
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

W.Otter

Quote from: PascalP on January  3, 2018, 08:01:07
Nu ik toch bezig ben mijn HTPC te upgraden voor 4K video wil ik ook kijken om met een afstandsbediening aan de gang te gaan en met name om de PC aan en uit te schakelen.

Als de PC eenmaal aanstaat gebruik ik een Logitech K400 toetsenbord welke ook prima werkt met Kodi, maar is soms lastig voor andere gezinsleden m.b.t. keyboard shortcuts etc.

De case die ik gebruik is een Antec Fusion Remote die voorzien is van een iMon dispay + ontvanger, maar de support hiervan is tamelijk slecht en vaak blijft het display ook branden terwijl de PC al uitgeschakeld is, zodoende heb ik het display losgekoppeld en werkt de remote ook niet meer.

Zijn er goede IR ontvangers zoals bijvoorbeeld de Flirc welke ook de PC kunnen in/uit schakelen (dus niet standby!)
Zelf kwam ik deze al tegen en vraag me af of dit de beste optie is op dit moment of dat er nog andere goede alternatieven zijn
https://flirc.tv/flirc-streacom-edition
Die streacom heb ik ook gehad. Zit in een htpc die marco66 op het moment bezit. Werkt uitstekend

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

PascalP

Inmiddels heb ik weer een tijdje getest met de iMon remote welke bij mijn case zit (Antec Fusion Remote), en werkt vooralsnog perfect onder Windows 10.
Ik had dit in het verleden al een getest onder Windows 7, maar toen werkte het niet altijd even lekker.

Vooralsnog blijf ik dus een tijdje de iMon remote + software gebruiken, ook aan/uit van de PC werkt prima en na wat buttons te hebben geconfigureerd werkt het onder Kodi ook verrassend goed!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Marcel.B

Ik heb een Streacom F12 behuizing met een interne flirc receiver en dat werkt goed met de harmony companion.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,