Metingen i1 Display2 bij Pioneer KRP-500A niet stabiel

Started by Douma, January 2, 2018, 16:10:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Douma

Ik ben mij aan het "verdiepen" in het kalibreren, puur voor de lol. Nou heb ik een i1 Display2 meter en een Pioneer KRP-500A scherm. Wanneer ik metingen doe dan zie ik veel variatie in de RGB niveaus. Wanneer ik RGB niveaus ga aanpassen dan zie ik soms bij een meting dat een van de niveaus compleet verdwijnt om de volgende meting weer terug te springen. Ik zie hetzelfde gebeuren bij een Spyder2 meter.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=J_ss2vn7fq0

Waar kan dit mee te maken hebben?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

J.A.F._Doorhof

Je realiseert je dat je praat over gemiddeld minder dan 1% afwijking :D
Dit is redelijk normaal gedrag voor bepaalde displays.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Quoteeen van de niveaus compleet verdwijnt om de volgende meting weer terug te springen

Nou compleet verdwijnen is wel heeeeeel sterk overdreven hé ;-)
Zoals Frank al aanhaalde het gaat hier over amper één luttele% dat is gewoon zeer normaal wat je daar ziet, lig er aub niet van wakker want als je dit soort variaties als "abnormaal" gaat beschouwen ga je nog veel slapeloze nachten beleven bij je verder calibratie avonturen  ;) ;D

Zonder gekheid, dit is gewoon perfect, wat je ziet zijn schommelingen die totaal verwaarloosbaar zijn en niet uit te sluiten zijn.

Douma

Goed om te horen dat het geen abnormaal gedrag is. Dan ga ik de volgende keer de kalibratieronde eens afmaken en kijken wat het resultaat is. Dank voor de info!

Quote from: home@the movies on January  2, 2018, 22:39:11
Nou compleet verdwijnen is wel heeeeeel sterk overdreven hé ;-)

Nee dat is op dat filmpje niet te zien. :) Ik zal er de volgende ronde een fiilmpje van maken als ik het weer tegen kom.

"Nothing lasts, but nothing is lost."