Welke speakerkabel voor atmos speakers die in een gootje moet passen?

Started by hifiman, January 2, 2018, 15:35:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar geschikte speakerkabel voor het aansluiten van mijn 2 toekomstige atmos height speakers. Deze kabels moeten in een bestaande goed (die al redelijk gevuld is) passen. Ik had de Wyrewizard Spellbinder in gedachten maar deze blijkt niet meer leverbaar. De Spellbinder heeft een diameter van slechts 5 mm endat is precies wat ik zoek. Weten jullie een andere kabel die hier aan voldoet en minimaal 1mm2 is ? Bij voorkeur solid core, maar dit is meer een wens dan een eis.

Liefst niet boven de 5 euro per meter, daar ik in totaal 31 meter nodig heb en het leuk moet blijven  ;)

Ik hoor graag jullie ideeen/adviezen.

Hieronder een  plaatje van de spellbinder kabel.

Groetjes,

Ronald

Staaled

Ik gebruik QED Performance Original.
Koper met een gladde mantel zodat ie evt makkelijk doortrekt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Quote from: solitaire on January  2, 2018, 16:11:00
AudioQuest FLX Slip 14/2             http://www.audioquest.com/flx-slip/slip-142#
Bedankt voor de tip! Ik zit dan eigenlijk eerder aan de 16/2 te denken, nog steeds dikker dan de spellbinder en grotere kans dat het in het gootje gaat passen.

hifiman

Quote from: Staaled on January  2, 2018, 15:59:49
Ik gebruik QED Performance Original.
Koper met een gladde mantel zodat ie evt makkelijk doortrekt.
Bedankt voor de tip!  :thumbs-up:

solitaire

Quote from: hifiman on January  2, 2018, 17:17:16
Bedankt voor de tip! Ik zit dan eigenlijk eerder aan de 16/2 te denken, nog steeds dikker dan de spellbinder en grotere kans dat het in het gootje gaat passen.

Dat zou mooi zijn, al heb je dan heb net iets minder koper tot je beschikking ?


succes



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Quote from: solitaire on January  2, 2018, 17:18:59
Dat zou mooi zijn, al heb je dan heb net iets minder koper tot je beschikking ?
Ja dat klopt, maar aangezien de wyrewizzard spellbinder met soorgelijke lengte naar de surrounds en maar 1 mm2 het ook prima doet, zie ik geen noodzaak om voor atmos heights speakers een dikkere kabel te nemen.

solitaire

"totaal 31 meter" = grofweg 15 meter per satelietje; dan is die kabel wel minimaal ... gevoelsmatig dan, en ik geloof dat technisch dat nog zeker 'kan' weerstandstechnisch

(sinds we op m'n werk in de productieafdeling 'voor het gemak eventjes' een aantal krachtstroom verlengkabels naar mobiele machines legden, en er al snel achter kwamen dat de kabels behoorlijk warm werden heb ik oog gekregen voor kabels/lengte/weerstand :-X ...)




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Teejoo

Ik had ongeveer dezelfde vraag in mijn eigen topic 😉:

Kabel voor de atmos speakers is inmiddels ook besteld:



https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52293.msg3106547#msg3106547