Een nieuwe soundbar

Started by CrimpyRex, January 2, 2018, 13:11:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CrimpyRex

Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor iedereen  ;)

Ik ben op zoek naar een nieuwe soundbar in de prijsklasse tot 1000 euro. Ik heb nu een heos HomeCinema en die wil ik vervangen.
Heb een aantal reviews gelezen en er zijn een paar soundbars die ik interessant vind:

Yamaha YSP-2700
Dali Kubik One
Focal Dimension

En er zijn nog een aantal die goed ontvangen worden en die in dezelfde prijsklasse zitten. Ik neig zelf het meest naar de YSP-2700, maar ik heb er nog niet een beluisterd. Ik zal de soundbar voornamelijk gebruiken voor Netflix en muziek wat ik stream dmv Tidal.

Zit er in de prijsklasse tot 1000 euro een duidelijke winnaar tussen de soundbars? Ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer  ::)

thepioneer

LG komt dit jaar ook met een nieuwe soundbar in samenwerking met Meridian.

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

scoc

Quote from: CrimpyRex on January  2, 2018, 13:11:16
Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor iedereen  ;)

Ik ben op zoek naar een nieuwe soundbar in de prijsklasse tot 1000 euro. Ik heb nu een heos HomeCinema en die wil ik vervangen.
Heb een aantal reviews gelezen en er zijn een paar soundbars die ik interessant vind:

Yamaha YSP-2700
Dali Kubik One
Focal Dimension

En er zijn nog een aantal die goed ontvangen worden en die in dezelfde prijsklasse zitten. Ik neig zelf het meest naar de YSP-2700, maar ik heb er nog niet een beluisterd. Ik zal de soundbar voornamelijk gebruiken voor Netflix en muziek wat ik stream dmv Tidal.

Zit er in de prijsklasse tot 1000 euro een duidelijke winnaar tussen de soundbars? Ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer  ::)

Neem ook de Bluesound Pulse bar mee. Goede app en veel streaming opties.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

CrimpyRex

Quote from: scoc on January  2, 2018, 13:58:45
Neem ook de Bluesound Pulse bar mee. Goede app en veel streaming opties.

Die heb ik indd bekeken, maar zit boven mijn budget.

W.Otter

Quote from: CrimpyRex on January  2, 2018, 13:11:16
Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor iedereen  ;)

Ik ben op zoek naar een nieuwe soundbar in de prijsklasse tot 1000 euro. Ik heb nu een heos HomeCinema en die wil ik vervangen.
Heb een aantal reviews gelezen en er zijn een paar soundbars die ik interessant vind:

Yamaha YSP-2700
Dali Kubik One
Focal Dimension

En er zijn nog een aantal die goed ontvangen worden en die in dezelfde prijsklasse zitten. Ik neig zelf het meest naar de YSP-2700, maar ik heb er nog niet een beluisterd. Ik zal de soundbar voornamelijk gebruiken voor Netflix en muziek wat ik stream dmv Tidal.

Zit er in de prijsklasse tot 1000 euro een duidelijke winnaar tussen de soundbars? Ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer  ::)

gewoon een playbar?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Teebee

Ik ga deze ook even volgen. (ben ook op zoek naar een soundbar, die evt 5.1 geeft, zonder aparte sub die net zoals TS voor netflix, tv,streaming gebruikt gaatworden)

B@rt

Focal mooi vol geluid zonder sub

CrimpyRex

Quote from: B@rt on January  4, 2018, 13:04:51
Focal mooi vol geluid zonder sub

Bedoel je de Focal Dimension? Daar zit wel een sub bij toch (optioneel). Dacht gelezen te hebben dat die sub wel aan te raden is.

Quote from: W.Otter on January  4, 2018, 12:37:59
gewoon een playbar?

Heb ik al gehad en ik vind dat de heos beter klinkt.

B@rt

Idd de focal dimension bedoel ik
Speel zelf zonder de extra subwoofer en vind het laag wat eruit komt prima,   uiteraard is er wel een
Optionele sub aan te sluiten

Bama

Die ysp 2700 komt overal toch wel erg goed uit de tests en heeft een subwoofer er bij binnen je budget.

CrimpyRex

Quote from: Bama on January  5, 2018, 16:58:09
Die ysp 2700 komt overal toch wel erg goed uit de tests en heeft een subwoofer er bij binnen je budget.

Dat klopt, het is ook precies wat ik zoek. Meerdere hdmi poorten en hdmi arc. Ondersteuning van vrijwel elk audio formaat. Ook de geluidsprogrammas die je in kan stellen spreken mij aan. Maar toen ik belde naar iEar om een luisterafapraak te maken vertelde ze mij dat ze het zonde geld vonden. De yamaha is weliswaar wat beter maar ook niet meer dan dat.

Rowdy

Het is toch jouw keuze of je het zonde van het geld vindt, niet iEar.

Misschien is de Arcam Solo Bar plus iets?

solitaire

Mijn zoekcriteria kwamen niet helemaal overeen met wat jullie zoeken (streamen stond bv. niet op mijn lijstje), maar bij het luisterend-vergelijken van soundbars / soundbases / passieve en aktieve LS vielen voor mij de bars/bases al snel af:

... van alle soundbars stond me tegen dat ze streven naar een zo goed mogelijk hi-fi / surround geluid, terwijl ik op zoek ben naar een zo goed mogelijke muziek weergave. De kunstmatige plastic klank stond me daarbij bij alle bars te veel in de weg, en ik heb ze verder van mijn luisterlijst geschrapt.

Het alternatief voor een bar/base is ook niet alles, nml. losse kastjes voor luidsprekers (indien aktief, met vaak voorzieningen om te streamen) en electronica (indien passieve LS, versterker met streaming) in tweevoud (nml. ook een kastje om HDMI te switchen). En dan zit je al bijna weer aan de HT-opstelling van LS plus AV-versterker ...

Maw. een éénkast oplossing zoals een bar/base met alle voorzieningen die je zoekt en een goede weergave is echt supermoeilijk/niet te vinden binnen je budget (en daarboven ?).



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Rence

 Niet moeilijk te vinden maar niet binnen het budget:Yamaha YSP5600
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

CrimpyRex

Is het niet zo dat die ysp-2700 sowieso beter klinkt dan de heos homecinema omdat de yamaha dts hd ma en dolby true hd ondersteund? Tenminste als ik films kijk met die audioformats

Rence

 Netflix heeft die formaten niet, dus zal niets uitmaken😓
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Jaime

#16
.

CrimpyRex

Quote from: Rence on January  7, 2018, 19:05:02
Netflix heeft die formaten niet, dus zal niets uitmaken😓

Ik vond het aanbod van Netflix maar magertjes, dus ik ben ook begonnen met het downloaden. En de meeste bluray films worden in DTS HD MA aangeboden.