XTZ Microphone Pro niet herkend als XTZ mic in Windows 10

Started by Teejoo, December 31, 2017, 20:56:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Windows ziet hem als een USB advanced audio device... en dus niet als XTZ Audio 2 Pro.

Wie heeft er een driver voor me? Belachelijk dat ik dat niet snel op de site van XTZ kan terugvinden. Ik heb alleen maar een calibratiefile.

Ik wil hem gaan gebruiken voor Dirac Live, maar heb nu alweer spijt dat ik niet de simpele Umik heb gekocht.

hpapen


Teejoo

Quote from: hpapen on January  1, 2018, 01:20:28
Volgens mij kun je asio driver gebruiken
Wordt hij dan wel correct weergegeven? Ik gebruik hem met Dirac. Maar waar het mij om gaat is dat hij niet herkend wordt als XTZ Audio 2 Pro in Windows zoals in de handleiding staat aangegeven, maar als 'advanced audio device'. En dus ook niet in de meetsoftware. Ik zag dat gisteren ook bij Atmoz. Hij doet het verder wel, maar ik wil wel 100% zeker zijn van de meting.

Teejoo

Ik lees hier wel dat de standaard drivers van Windows ok zou moeten zijn. Dan hoef ik alleen maar de calibratiefile nog te laden. Maar ik blijf het vreemd vinden.
http://www.hometheatershack.com/forums/xtz-sound/71791-xtz-room-analyzer-ii-pro-measurement-system-review.html

Teejoo

Vanochtend een bevestiging gehad van XTZ: het is bij Windows 10 correct dat de mic als 'USB Advanced Audio Device'wordt weergegeven. Dan heeft hij de juiste drivers. Alleen nog de calibratiefile 'XTZmic_cal dirac.txt ' erbij inlezen in Dirac.

Fijn die actuele handleiding..