Google home

Started by J.A.F._Doorhof, December 31, 2017, 19:06:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

We willen een smart assistent en speaker systeem voor huis.
Zat eerst naar Alexa te kijken maar de Google home lokt meer eigenlijk omdat we enorm goede ervaringen met de chromecast hebben.

Bedoeling is dat we overal in huis gewoon naar de radio kunnen luisteren en wat vragen kunnen stellen en bv agenda punten kunnen aanmaken.

Voor high end de google audio cast en voor de rest de mini speakers. We hebben al google wifi in huis wat ook enorm goed bevalt.

Sonos is beter maar ook 1500.00 duurder ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Vandaag opgehaald en aangesloten.... 1 woord.... SUPER.
Werkt direct, en Annewiek is helemaal blij, ze roept naar Hey Google wat ze wil luisteren en het begint te spelen.
Roep "Volume at 80%" en er komt een flinke bak geluid uit.

We hebben uiteindelijk de grote home meegenomen omdat de mini niet op voorraad was maar we gaan zodra we weer naar DLD gaan zeker nog 2 mini's ophalen, ze kosten daar 34.00 bij de mediamarkt en dat is zijn geld dubbel en dwars waard :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kwabbernoot

Het is wel grappig maar meer dan dat vind ik het ook nog niet. Ik heb een grote in de kamer staan en een kleine in de slaapkamer. Het is wel leuk om zo de tv aan te zetten, YouTube of Netflix te bedienen, de lichten te dimmen en dergelijke dingen. Maar het nieuws is allemaal buitenlands en je kunt in Nederland ook nog niet de Logitech Harmony bedienen via de Google Home. Ook heb ik regelmatig dat er andere muziek wordt gestart dan ik heb gevraagd. Dat kan uiteraard ook aan mijn Engels liggen.

Leuk en het heeft wel potentie om wat te worden maar het is er nog niet vind ik.

Groeten...

J.A.F._Doorhof

Het is hier puur als alternatief van een bt speaker.
We hebben ook google wifi (wat ik echt geniaal vind) en chromecast ultra en audio. Het doet gewoon wat het moet doen.

De speaker is inderdaad leuk qua assistent maar heeft potentie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

fasteddie

Jullie praten wel gewoon met elkaar of gaat dat via google home? ;D

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Gisteren ook de mini gehaald :)
Erg apart de prijsverschillen trouwens. Bij Mediamarkt in dld 35.00 voor de mini en bij andere aanbieders tussen de 60-90

Als je ze dus wilt. Even naar de Mediamarkt in dld
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ejorne

Ik gebruik momenteel een smartwares smarthome controller.
Via de app homewizzard lite kan ik mijn klik-aan klik-uit schakelaars bedienen.

Kan ik google home ook koppelen aan deze smartwares controller?
Ik lees wel dat het mogelijk is met ics-2000 of z1 maar volgens mij is dat dezelfde techniek?


hifiman

Ik heb vorige week ook een google home gekocht en vind het een super leuk ding  :pompom:
Alleen 1 ding krijg ik niet aan de praat en dat is handsfree bellen (ik heb een android telefoon) middels "hey google, bel pietje"

Er gebeurt dan helemaal niets, ook geen melding dat hij het niet begrijpt. Iemand enig idee wat je hier verder voor moet doen om dit aan de praat te krijgen?

J.A.F._Doorhof

Als het goed is moet je horen dat ze op dit moment nog niet kan bellen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jelleeelco

Je kan er nog veel meer mee... ben er nog niet helemaal klaar mee, maar ik heb Domoticz draaien en het volgende zit in de planning (even geen tijd ervoor):

"Hey Google, we're leaving the house"

- Lichten gaan uit (philips Hue)
- Alarm wordt op 'away' gezet (integratie Visonic met Domoticz)
- kachel wordt laag gezet (honeywell Evohome)

Zelfde kan als je naar bed gaat, (alarm dan op 'Home') etc.

heel leuk spul inderdaad!

skank1

Sinds 3 dagen is de assistent er ook voor Belgiƫ

Gelijk even via mijn telefoon gekeken en al wat gespeeld
Zalig vind ik het

Reeds gekoppeld met mn harmony hub en kan idd perfect tv kijken, netflix kijken, film kijken , noem maar op
Zalig

Ff mijn dag laten vertellen (dan leest ze mijn agenda, het weer, en straks ook het belgisch nieuws , verkeer naar het werk enz)
Koppeling met sonos gaat voorlopig nog niet maar is komende, beter zelfs, straks koop ik een one, en daar zit een speaker ontvanger in ;) hoef ik mijn gsm niet meer te nemen

Hoe zalig kan dit zijn!

Wie niet kan wachten , kan sonos nu toch al koppelen mits yonomi
https://www.yonomi.co/yonomi-and-google-assistant/2018/11/27/how-to-control-sonos-with-the-google-assistant

Ohja, ik laat google ook een boodschappenlijstje opmaken, handig om dan in de winkel gewoon de lijst te raadplegen

Mijn philips hue moet ik ook nog koppelen.
Verbazend gewoon, ik ben er nu al compleet wild van
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Raphie

JBL PRX Power!

skank1

Geen zin om die discussie aan te gaan...
Elk zn ding
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Raphie

Hoeft ook niet, het is maar dat je het weet.
JBL PRX Power!

skank1

Ze weten zoveel van je, ook zonder de home speakers

Ze kunnen je overal volgen en weet ik veel wat.
Ik heb niks te verbergen... ;p
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii