Bluesound node upgrade.....maar welke?

Started by djstrike, December 31, 2017, 15:11:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

djstrike

Beste forumleden,
Ik ben nieuw op dit forum maar heb al veel berichten gelezen om mijzelf te oriënteren wat voor mij
De beste keuze is. In het verleden had ik een marantz pm17 versterker, marantz cd 16, kef reference model one speakers gecombineerd met een bluesound node en art sprak luidspreker kabels. Prima set waar ik jaren plezier van heb gehad.

Doordat ik steeds meer ben gaan streamen gebruikte ik mijn cd speler steeds minder, mijn vrouw vond alle kabels en apparatuur een beetje teveel waardoor ik mij destijds ben gaan oriënteren op actieve speakers. Begonnen met de dynaudio focus xd 200 te luisteren, focus xd 400 aan te schaffen maar miste echt het laag bij deze speakers en heb ze daarna snel ingeruild om focus xd 600 aan te schaffen. Voor mij de perfecte speakers! Mijn vrouw vind ze ook mooi klinken, alleen het formaat hè..😀. Je kan niet alles hebben zeg maar.😀

Ik heb er een dynaudio connect bij en stream nu via de bluesound node one, optische kabel aansluiting waarmee ik draadloos muziek stream. Voedingskabel voor mijn focus xd zijn van pro-line.
Over mijn actieve speakers dus helemaal happy. Alleen de bluesound node is door de hogere kwaliteit van de rest van mijn set hoorbaar de zwakste schakel. Ik ben erg aan het twijfelen welke streamer voor mij de beste upgrade is. Heb reeds prima contact gehad met rob van magna hifi voor de mano streamer of toch de Sonos magna ultimo waarbij de flac echt een beperking is. De mano lijkt dus de beste keuze. Is er iemand die al ervaring hiermee heeft icm de focus xd 600 en draadloos muziek streamen vervolgens via de connect (dus coax aansluiting)?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor jullie reactie!


chansig

Gewoon nieuwsgierigheid...wat hoor je nu waardoor je de streamer als zwakste schakel bestempel?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

djstrike

Ik weet dat het beter kan, heb zelf geen ervaring. Maar ik weet dat vanuit eigen upgrade ervaring destijds (vervanging cd speler denon dcd1550 naar marantz cd16) kwaliteitsverbetering in de vorm van meer details, meer rust en een betere spreiding van het totale muziekbeeld kwaliteitsverbetering mogelijk is. Ik merk nu dat alles wat meer opgekropt klinkt.

thepioneer

Mooie Meridian streamer met Roon als besturing.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

djoeri

Ik zag dat marantz een nieuwe streamer heeft met cd mogelijkheid en heos integratie de ND8006. Ik ben er ook naar aan het kijken omdat ik wil gaan streamen en soms cd speel en marantz altijd leuke spullen heeft voor redelijke prijzen en nu ook met heos, beter dan hun oude eigen software.

Gr Djoeri

carlo

Grappig..heb in de huiskamer dezelfde combinatie staan. Ik ben tevreden over de Blue Node die ik nu rechtstreeks op de dynaudio's heb aangesloten maar die ik alleen gebruik met Tidal en Spotify. Ik twijfel erg over het grote verschil dat een andere apparaat op dit systeem zou kunnen neerzetten omdat alles in de speaker zit..?
Ben benieuwd ..
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

mijkie

#7
Mooie set hoor maar, zoals ik t begrijp, stream jij je muziek, vanaf de connect, draadloos naar je luidsprekers

Zal de bron dan nog zoveel uitmaken ?

Al eens bedraad aangesloten vanaf je bluesound ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jahtari

Ik geloof er niet zo in dat de bluesound node een beperking is in je set.

Leen/huur anders eens een topklasse/dure dac en sluit daar de bluesound digitaal op aan.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Faxe

NAD M50.2 lijkt me logische opvolger voor de Node.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

WickedGame


carlo

Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer