Van (zakelijke) Iphone 6 terug naar (prive) Iphone 5

Started by frits marantz, December 29, 2017, 18:16:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frits marantz

Ik wil een back-up van mijn zakelijke Iphone 6 terugzetten op een privé Iphone 5. Kan dat?

Back-up gaat alleen over de data? Als er ook systeem (I-Os) bestanden meegaan zal het misschien niet kunnen?

Wie weet hier meer over te vertellen?

i2Paq

Volgens mij kun je niet terug naar een oudere iOS, en zeker niet als je een dergelijke nieuwere backup wil terug zetten op een apparaat wat dat niet ondersteund.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

BJF

Zou moeten lukken, mits beide iPhones dezelfde iOS versie hebben.
NAD M10 V2
Elac FS247

MaxxMark

Volgens mij moeten beide iOS versies inderdaad gelijk zijn.

Maar, als je beide toestellen hebt liggen, waarom probeer je het niet gewoon? Je iphone 6 uitzetten (niet resetten oid) en uitlaten. Simkaart er uit. iPhone 5 resetten, simkaart daarin, inloggen, van iCloud backup restoren, opstarten, checken of alles er is/werkt. Pas als je zeker weet dat het naar behoren werkt (en dat hoeft niet die dag, dat kan natuurlijk ook dagen later), de iphone 6 leeghalen.

Wel belangrijk zijn natuurlijk time-critical apps. WhatsApp draait bijvoorbeeld maar op één toestel. Zodra je die op het andere (iphone 5) toestel hebt geactiveerd zullen berichten op het nieuwe toestel komen (en niet op de oude). Ofwel als je dan terug gaat naar de 6 zal je de berichten die op de 5 zijn aangekomen niet meer krijgen. Dit geldt in principe niet voor iMessage (al gebeuren daar ook wel eens rare zaken door de huidige manier waarop iMessge werkt).

Zeker als zo goed als alles in je backups zit is op deze manier proberen niet erg risicovol.


En als je écht veilig wilt zitten maak je voor de zekerheid via iTunes nog een backup van je iphone6.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Raphie

alles zit in de icloud, dus gewoon als nieuw toestel installeren met je icloud account en uit je aangeschafte apps, terug installeren wat je echt wilt gebuiken, foto's en andere meuk komen vanzelf weer binnen
JBL PRX Power!

frits marantz

De 5 heeft iOS 10.3.3 en geeft aan up-to date te zijn.
De 6 heeft iOS 11.2.1 en is ook up-to date.

i2Paq

Quote from: frits marantz on December 30, 2017, 14:20:58
De 5 heeft iOS 10.3.3 en geeft aan up-to date te zijn.
De 6 heeft iOS 11.2.1 en is ook up-to date.

Dan gaat het niet werken.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70