Dune hd pro 4k

Started by skank1, December 28, 2017, 20:59:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymen

Er zit nu ook een search functie bij voor de ondertitels
Yessss
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

riwi


polypenko

#427
Eindelijk, heel lang op gewacht.

Net ook even Netflix UHD geprobeerd, voorheen klapte deze na 30 seconden er uit, ben nu even aan het testen
Film loopt voorlopig zonder problemen.

denoontje

iemand de dune met de zappiti vergeleken?

diamant

Quote from: denoontje on September 22, 2019, 11:11:21
iemand de dune met de zappiti vergeleken?

Ben ik ook wel benieuwd naar, en vooral of hij wel goed de metadata doorstuurt.....

denoontje

#430
ik heb even zappiti gehad als leen...toen geen metadata....

weet niet of dat aan dhet bestand lag natuurlijk, maar op pc kon ik wel metadata vinden

diamant

Quote from: denoontje on September 22, 2019, 11:26:25
ik heb even zappiti gehad als leen...toen geen metadata....

😡😡😡😡😡😡😡👍

denoontje

Quote from: denoontje on September 22, 2019, 11:26:25
ik heb even zappiti gehad als leen...toen geen metadata....

weet niet of dat aan dhet bestand lag natuurlijk, maar op pc kon ik wel metadata vinden

maar als de jvc straks de nieuwe firmware heeft zou dat niet ui mogen maken 8-)

diamant

Quote from: denoontje on September 22, 2019, 11:32:33
maar als de jvc straks de nieuwe firmware heeft zou dat niet ui mogen maken 8-)

Wat gaat er dan gebeuren in de nieuwe software?

denoontje


diamant

Quote from: denoontje on September 22, 2019, 11:43:21

https://hometheaterreview.com/jvc-upgrades-hdr-performance-with-new-projector-firmware/

ook ergens topic op forum ;-)

Wow! Frame by frame!

The new update promises to deliver improved HDR10 performance with frame-by-frame analysis and brightness adjustment, as well as other enhancements.

jdulk

Hi Allen,

Krijgen jullie ook hele kleine icoontjes op je tv scherm na laatste firmware update?

Na terug zetten van de firmware hiervoor is het probleem weer weg.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr.
John

diamant

Quote from: jdulk on September 29, 2019, 13:16:11
Hi Allen,

Krijgen jullie ook hele kleine icoontjes op je tv scherm na laatste firmware update?

Na terug zetten van de firmware hiervoor is het probleem weer weg.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr.
John


Nee geen last van, en ondertiteling werkt ook geweldig!

jdulk

Wie heeft er ook last van dat de instelling Zoom terug springt naar ja. Vervelend als je oude films hebt afgespeeld.

Weet iemand hoe je dit blijvend op nee kan instellen?

Alvast bedankt.

Gr
John

Martinus

#439
Heb sinds de laatste 2 updates een verschrikkelijk handshake probleem. Moet at random een instelling kiezen in de hoop dat de tv het pakt. Was niet zo, iemand goedwerkende settings voor een 4k tv. Zit wel receiver tussen. Maar was gewoon niet zo.
............

riwi

Quote from: jdulk on October 10, 2019, 20:18:26
Wie heeft er ook last van dat de instelling Zoom terug springt naar ja. Vervelend als je oude films hebt afgespeeld.

Weet iemand hoe je dit blijvend op nee kan instellen?

Je hebt onder setup Playback - Preferences de optie Remember zoom settings = yes
Helpt dat?

polypenko

#441
Quote from: Martinus on October 10, 2019, 21:48:18
Heb sinds de laatste 2 updates een verschrikkelijk handshake probleem. Moet at random een instelling kiezen in de hoop dat de tv het pakt. Was niet zo, iemand goedwerkende settings voor een 4k tv. Zit wel receiver tussen. Maar was gewoon niet zo.

In het verleden heb ik ook Handshake problemen gehad tussen de Dune pro 4k mijn Marantz receiver en LG tv.

In overleg met de Importeur had ik de Dune rechtstreeks op de TV aangesloten en toen had ik minder problemen,
met een optische kabel geluid retour naar de receiver voor Dolby 5.1 weergave.

Uiteindelijk heb ik alle HDMI kabels op de receiver ontkoppelt (vergeet niet eerst de stroom van je receiver af te halen
het HDMI boord is zeer gevoelig onderdeel in je receiver)

Ook heb ik de Receiver / Dune en TV allemaal een fabrieksreset gegeven, daarna weer de boel aangesloten en nu werkt
het meestal bij mij wel goed. (niet altijd)

De volgorde van aangaan kan ook van grote invloed zijn, mijn TV doet er 8 seconden over als de Dune er maar 4 seconden
overdoet dan kan het dus zijn dat de apparaten elkaar niet zien. (foutmelding op de TV "no Signal")

Je kunt als test het volgende doen, eerst de TV aan, dan de receiver en als laatste de Dune. (ik neem aan dat je op de receiver
alle HDMI instellingen goed hebt staan?)

Ik heb heel veel gelezen over cec / handshake gerelateerde problemen tussen div. apparaten, maar klaarblijkelijk ligt het
er maar net aan hoe het apparaat omgaat met het handshake protocol.

Heb ook een poosje mijn TV via HDMI/Arc aangesloten op de receiver i.v.m. de Netflix app, maar Arc is ook zo'n fenomeen
zou goed moeten werken maar dit is niet altijd het geval.


nb.: op deze site heb ik ook een topic lopen i.v.m. het handshake probleem, topic 6111

https://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/2938740-dune-hd-pro-4k-ultra-thread-204.html







Martinus

Quote from: polypenko on October 11, 2019, 12:23:08
In het verleden heb ik ook Handshake problemen gehad tussen de Dune pro 4k mijn Marantz receiver en LG tv.

In overleg met de Importeur had ik de Dune rechtstreeks op de TV aangesloten en toen had ik minder problemen,
met een optische kabel geluid retour naar de receiver voor Dolby 5.1 weergave.

Uiteindelijk heb ik alle HDMI kabels op de receiver ontkoppelt (vergeet niet eerst de stroom van je receiver af te halen
het HDMI boord is zeer gevoelig onderdeel in je receiver)

Ook heb ik de Receiver / Dune en TV allemaal een fabrieksreset gegeven, daarna weer de boel aangesloten en nu werkt
het meestal bij mij wel goed. (niet altijd)

De volgorde van aangaan kan ook van grote invloed zijn, mijn TV doet er 8 seconden over als de Dune er maar 4 seconden
overdoet dan kan het dus zijn dat de apparaten elkaar niet zien. (foutmelding op de TV "no Signal")

Je kunt als test het volgende doen, eerst de TV aan, dan de receiver en als laatste de Dune. (ik neem aan dat je op de receiver
alle HDMI instellingen goed hebt staan?)

Ik heb heel veel gelezen over cec / handshake gerelateerde problemen tussen div. apparaten, maar klaarblijkelijk ligt het
er maar net aan hoe het apparaat omgaat met het handshake protocol.

Heb ook een poosje mijn TV via HDMI/Arc aangesloten op de receiver i.v.m. de Netflix app, maar Arc is ook zo'n fenomeen
zou goed moeten werken maar dit is niet altijd het geval.


nb.: op deze site heb ik ook een topic lopen i.v.m. het handshake probleem, topic 6111

https://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/2938740-dune-hd-pro-4k-ultra-thread-204.html


dank voor je uitgebreide antwoord, zal dr mee aan de slag.
............

papaleo

#443
Er is nu ook een 'Cinema Edition' van de Pro leverbaar voor 'maar' €1799,-  :o een soort CineMike uitvoering maar dan van Audiocom.

http://www.zappiti.com/zappiti-pro-4k-hdr-audiocom-cinema-edition.html
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jdulk

Hi Riwi,

Dat is instelling die steeds terug schiet naar ja.

Als de Dune opnieuw opstart, dus elke dag, dan staat
Remember Zoom weer op ja.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn op die instelling blijvend op nee te krijgen door HD Dune.

Geeft bij mij veel last, daar ik wisselend 4:3 en 16:9 films, clips etc afspeel.

Wordt vervolgd.
Gr
John

Raymen

QuoteEr is nu ook een 'Cinema Edition' van de Pro leverbaar voor 'maar' €1799,-  :o een soort CineMike uitvoering maar dan van Audiocom.

Iemand een idee hoe goed dit ding is, en iemand ooit iets van audiocom gehad.
is een interessante speler, wel prijzig,maar als ik de info lees, zeer veel opties
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

alexeiboris

Zappitie, dus geen Dune, en heeft ook niet meer opties of functionaliteit, zou alleen 'beter' moeten zijn. Ik zie vooral voeding en afschermingdingetjes. Kan best schelen natuurlijk, daar niet van.

riwi

Quote from: jdulk on October 11, 2019, 15:29:50
Als de Dune opnieuw opstart, dus elke dag, dan staat
Remember Zoom weer op ja.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn op die instelling blijvend op nee te krijgen door HD Dune.

Geeft bij mij veel last, daar ik wisselend 4:3 en 16:9 films, clips etc afspeel.
Dit staat bij mij ook op Ja inderdaad. Ik had die eerst op No staan. Want ik wil ook niet ongemerkt met de zoom stand van de vorige keer kijken.
Ik snap je probleem. Ik pas zelf de zoom stand niet vaak aan dus ik heb er weinig last van. Als ik hem aanpas zet ik hem naderhand weer op de "neutraal" stand.

jdulk

Hi Riwi,
Als je bij instellingen onder video Auto Resolutie op uitgeschakeld zet ben je van het hele zoom probleem af, werkt perfect.
Gr
John

polypenko

#449
Version "191228_0342_r13" (BETA version)

Download: dune_firmware_tv292a_191228_0342_r13.dff

Changes since 190913_0244_r13:

This version is small update which includes a few important improvements
and fixes. Larger changes will be included into future updates.

- Added automatic use of SmartYouTube Android app instead of the default
  YouTube Android app. This feature is enabled when the new setting "Setup
  / Applications / Android Applications/ Use SmartYouTube as YouTube" is
  set to "Yes". It is set to "Yes" by default on Amlogic models (in order
  to fix the problem with the default YouTube Android app is often not
  working on Amlogic models), and is to "No" by default on Realtek models.

- YouTube support in YouTube PHP plugin and Movies and Music applications
  updated to include some fixes.

- Bugfix: The menu "TV" could not work properly in some cases.

- Bugfix: "DISCRETE POWER OFF" IR code (used in some smart home
  integrations) could be handled wrongly in some cases.

- Bugfix: Realtek models: Fixed the problem that switching the player off
  using Bluetooth remote did not work in some cases.

  Bugfix: Realtek models: Resuming playback of some video files was very
  slow in some cases after playing these files with enabled subtitles.

- Bugfix: Realtek models: Playback error message could be shown in some
  cases when stopping the playback too quickly after time seeking.

- Bugfix: Models with Hi-Fi audio output (Ultra 4K and Max 4K): Fixed
  several bugs in the handling of Hi-Fi audio output and XMOS, which could
  lead to audio not not playing in certain cases (for example after playing
  video in Blu-ray menu mode, or after using Android applications).

- Bugfix: Models with Hi-Fi audio output (Ultra 4K and Max 4K): when
  playing SACD ISO (DSD) files, they could be wrongly played via the
  regular player rather than via Hi-Fi player.

- Bugfix: Pro 4K model (revisions tv292a and tv292b): Fixed the problem
  that USB 3.0 port could work with USB 2.0 performance.

- Bugfix: Neo 4K, Neo 4K T2, Neo 4K T2 Plus, Sky 4K Plus models (revisions
  tv173b, tv174a, tv174b, tv274a): Fixed the problem that storage devices
  formatted into ExFAT filesystem did not work in some cases.

- SmartBox 4K model: Added correct support for minor hardware changes
  (changed type of the Remote) in the recent batches of SmartBox 4K (which
  are shipped starting with Dec/2019).

- Minor improvements in the text messages and icon of "Setup / Misc /
  Support" menu.

- Removed some unsupported / non-working items from the setup menu.

- Updated/improved UI translations for some languages.

- Minor other fixes and improvements.