Author Topic: Dune hd pro 4k  (Read 38475 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Raymen

• geen junior maar
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+31)
  • Total likes: 29
  • Pffff blijft geld kosten !!!!
Re: Dune hd pro 4k
« Reply #425 on: September 21, 2019, 18:25:13 »
Er zit nu ook een search functie bij voor de ondertitels
Yessss
LG Oled 77c8 -Marantz sr8012 CineMike-Dune Hd Pro 4K-Apple tv 4K-Bluesound node 2i-Horizon next(ziggo)- audiomaat 9 soc -2 x SONUS FABER VENERE 3.0-2 X SF SONETTO WALL- 1 X SF SONETTO CENTER- 4X Kef inbouw 161-2X SVS Sb13 ultra -Keces p3 powerconditioner -2x1m,2m Audioquest coffe hdmi-3 X Audioquest Rocket 33(bi-wire)-3xAudioquest powercable -2 X Qed signature sub kabel-1x Audioquest diamond optical-1X Audioquest vodka ethernet-5xAudioquest cinnamon ethernet-synology 1512+(5x10tb

Offline riwi

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 99
  • I need a better slogan
    • Richard's home
« Reply #426 on: September 21, 2019, 19:59:41 »

Offline polypenko

« Reply #427 on: September 22, 2019, 09:43:38 »
Eindelijk, heel lang op gewacht.

Net ook even Netflix UHD geprobeerd, voorheen klapte deze na 30 seconden er uit, ben nu even aan het testen
Film loopt voorlopig zonder problemen.
« Last Edit: September 22, 2019, 10:28:24 by polypenko »

Online denoontje

• Linnoontje Akurate katalyst Wilson Benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmos jvc 4k HDR power
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 124
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
« Reply #428 on: September 22, 2019, 11:11:21 »
iemand de dune met de zappiti vergeleken?

Offline diamant

« Reply #429 on: September 22, 2019, 11:17:36 »
iemand de dune met de zappiti vergeleken?

Ben ik ook wel benieuwd naar, en vooral of hij wel goed de metadata doorstuurt.....

Online denoontje

• Linnoontje Akurate katalyst Wilson Benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmos jvc 4k HDR power
« Reply #430 on: September 22, 2019, 11:26:25 »
ik heb even zappiti gehad als leen...toen geen metadata....

weet niet of dat aan dhet bestand lag natuurlijk, maar op pc kon ik wel metadata vinden

Offline diamant

« Reply #431 on: September 22, 2019, 11:30:56 »

😡😡😡😡😡😡😡👍

Online denoontje

« Reply #432 on: September 22, 2019, 11:32:33 »

weet niet of dat aan dhet bestand lag natuurlijk, maar op pc kon ik wel metadata vinden

maar als de jvc straks de nieuwe firmware heeft zou dat niet ui mogen maken 8-)

Offline diamant

« Reply #433 on: September 22, 2019, 11:34:19 »
maar als de jvc straks de nieuwe firmware heeft zou dat niet ui mogen maken 8-)

Wat gaat er dan gebeuren in de nieuwe software?

Online denoontje

« Reply #434 on: September 22, 2019, 11:43:21 »

Offline diamant

« Reply #435 on: September 22, 2019, 11:48:35 »

https://hometheaterreview.com/jvc-upgrades-hdr-performance-with-new-projector-firmware/

ook ergens topic op forum ;-)

Wow! Frame by frame!

The new update promises to deliver improved HDR10 performance with frame-by-frame analysis and brightness adjustment, as well as other enhancements.

Offline jdulk

« Reply #436 on: September 29, 2019, 13:16:11 »
Hi Allen,

Krijgen jullie ook hele kleine icoontjes op je tv scherm na laatste firmware update?

Na terug zetten van de firmware hiervoor is het probleem weer weg.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr.
John

Offline diamant

« Reply #437 on: September 29, 2019, 13:49:24 »
Hi Allen,

Krijgen jullie ook hele kleine icoontjes op je tv scherm na laatste firmware update?

Na terug zetten van de firmware hiervoor is het probleem weer weg.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr.
John

Nee geen last van, en ondertiteling werkt ook geweldig!

Offline jdulk

« Reply #438 on: October 10, 2019, 20:18:26 »
Wie heeft er ook last van dat de instelling Zoom terug springt naar ja. Vervelend als je oude films hebt afgespeeld.

Weet iemand hoe je dit blijvend op nee kan instellen?

Alvast bedankt.

Gr
John

Offline Martinus

« Reply #439 on: October 10, 2019, 21:48:18 »
Heb sinds de laatste 2 updates een verschrikkelijk handshake probleem. Moet at random een instelling kiezen in de hoop dat de tv het pakt. Was niet zo, iemand goedwerkende settings voor een 4k tv. Zit wel receiver tussen. Maar was gewoon niet zo.
« Last Edit: October 11, 2019, 08:34:43 by Martinus »
............

Offline riwi

• HT forum donateur
  • I need a better slogan
    • Richard's home
« Reply #440 on: October 10, 2019, 22:06:50 »
Wie heeft er ook last van dat de instelling Zoom terug springt naar ja. Vervelend als je oude films hebt afgespeeld.

Weet iemand hoe je dit blijvend op nee kan instellen?

Je hebt onder setup Playback - Preferences de optie Remember zoom settings = yes
Helpt dat?

Offline polypenko

« Reply #441 on: October 11, 2019, 12:23:08 »
Heb sinds de laatste 2 updates een verschrikkelijk handshake probleem. Moet at random een instelling kiezen in de hoop dat de tv het pakt. Was niet zo, iemand goedwerkende settings voor een 4k tv. Zit wel receiver tussen. Maar was gewoon niet zo.

In het verleden heb ik ook Handshake problemen gehad tussen de Dune pro 4k mijn Marantz receiver en LG tv.

In overleg met de Importeur had ik de Dune rechtstreeks op de TV aangesloten en toen had ik minder problemen,
met een optische kabel geluid retour naar de receiver voor Dolby 5.1 weergave.

Uiteindelijk heb ik alle HDMI kabels op de receiver ontkoppelt (vergeet niet eerst de stroom van je receiver af te halen
het HDMI boord is zeer gevoelig onderdeel in je receiver)

Ook heb ik de Receiver / Dune en TV allemaal een fabrieksreset gegeven, daarna weer de boel aangesloten en nu werkt
het meestal bij mij wel goed. (niet altijd)

De volgorde van aangaan kan ook van grote invloed zijn, mijn TV doet er 8 seconden over als de Dune er maar 4 seconden
overdoet dan kan het dus zijn dat de apparaten elkaar niet zien. (foutmelding op de TV "no Signal")

Je kunt als test het volgende doen, eerst de TV aan, dan de receiver en als laatste de Dune. (ik neem aan dat je op de receiver
alle HDMI instellingen goed hebt staan?)

Ik heb heel veel gelezen over cec / handshake gerelateerde problemen tussen div. apparaten, maar klaarblijkelijk ligt het
er maar net aan hoe het apparaat omgaat met het handshake protocol.

Heb ook een poosje mijn TV via HDMI/Arc aangesloten op de receiver i.v.m. de Netflix app, maar Arc is ook zo'n fenomeen
zou goed moeten werken maar dit is niet altijd het geval.

nb.: op deze site heb ik ook een topic lopen i.v.m. het handshake probleem, topic 6111

https://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/2938740-dune-hd-pro-4k-ultra-thread-204.html

« Last Edit: October 11, 2019, 12:26:48 by polypenko »

Offline Martinus

« Reply #442 on: October 11, 2019, 13:12:42 »
In het verleden heb ik ook Handshake problemen gehad tussen de Dune pro 4k mijn Marantz receiver en LG tv.

In overleg met de Importeur had ik de Dune rechtstreeks op de TV aangesloten en toen had ik minder problemen,
met een optische kabel geluid retour naar de receiver voor Dolby 5.1 weergave.

Uiteindelijk heb ik alle HDMI kabels op de receiver ontkoppelt (vergeet niet eerst de stroom van je receiver af te halen
het HDMI boord is zeer gevoelig onderdeel in je receiver)

Ook heb ik de Receiver / Dune en TV allemaal een fabrieksreset gegeven, daarna weer de boel aangesloten en nu werkt
het meestal bij mij wel goed. (niet altijd)

De volgorde van aangaan kan ook van grote invloed zijn, mijn TV doet er 8 seconden over als de Dune er maar 4 seconden
overdoet dan kan het dus zijn dat de apparaten elkaar niet zien. (foutmelding op de TV "no Signal")

Je kunt als test het volgende doen, eerst de TV aan, dan de receiver en als laatste de Dune. (ik neem aan dat je op de receiver
alle HDMI instellingen goed hebt staan?)

Ik heb heel veel gelezen over cec / handshake gerelateerde problemen tussen div. apparaten, maar klaarblijkelijk ligt het
er maar net aan hoe het apparaat omgaat met het handshake protocol.

Heb ook een poosje mijn TV via HDMI/Arc aangesloten op de receiver i.v.m. de Netflix app, maar Arc is ook zo'n fenomeen
zou goed moeten werken maar dit is niet altijd het geval.

nb.: op deze site heb ik ook een topic lopen i.v.m. het handshake probleem, topic 6111

https://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/2938740-dune-hd-pro-4k-ultra-thread-204.html

dank voor je uitgebreide antwoord, zal dr mee aan de slag.
............

Offline papaleo

• Yes,Papaleo is op 17-03-2010---'Opaleo'---geworden!! En in September word ik wederom Opa!! Yes...;op14-09-2014 wederom Opa geworden!
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+14)
  • Total likes: 133
  • HT opgelet..4K/HDR DolbyAtmos here we (come...ARE!
« Reply #443 on: October 11, 2019, 14:40:03 »
Er is nu ook een ‘Cinema Edition’ van de Pro leverbaar voor ‘maar’ €1799,-  :o een soort CineMike uitvoering maar dan van Audiocom.

http://www.zappiti.com/zappiti-pro-4k-hdr-audiocom-cinema-edition.html
« Last Edit: October 11, 2019, 14:42:37 by papaleo »
>4K-HDR Projector:JVC DLA-N7 isf >4K-HDR TV :Sony KD-75x9405c >Aparte Stroom groep Lapp + Kemp 8x SNS-Powerbar*v/d Hull D102III 3T HYBRID interlinks/XLR
>Pre/Amp’:Marantz AV8805+Marantz MM8077+MM7055 >Proj.Scherm’:WS-Spalluto MultiMasking 100"
>Main Speakers/Sub’:Monitor Audio Platinum PL300,PL100,PLC150*JLaudio f113v2-DolbyAtmos speakers:4x Monitor Audio CP-CT380iDC >NAS:Synology DS1512+/DS218+
>4K-HDR speler’:Oppo UHD205(4K/HDR/DV) >4K/HDR MediaPlayers: Nvidia Shield Pro ,AppleTV 4k

Offline jdulk

« Reply #444 on: October 11, 2019, 15:29:50 »
Hi Riwi,

Dat is instelling die steeds terug schiet naar ja.

Als de Dune opnieuw opstart, dus elke dag, dan staat
Remember Zoom weer op ja.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn op die instelling blijvend op nee te krijgen door HD Dune.

Geeft bij mij veel last, daar ik wisselend 4:3 en 16:9 films, clips etc afspeel.

Wordt vervolgd.
Gr
John

Offline Raymen

• geen junior maar
  • Trade Count: (+31)
  • Total likes: 29
  • Pffff blijft geld kosten !!!!
« Reply #445 on: October 11, 2019, 17:23:55 »
Er is nu ook een ‘Cinema Edition’ van de Pro leverbaar voor ‘maar’ €1799,-  :o een soort CineMike uitvoering maar dan van Audiocom.

Iemand een idee hoe goed dit ding is, en iemand ooit iets van audiocom gehad.
is een interessante speler, wel prijzig,maar als ik de info lees, zeer veel opties
LG Oled 77c8 -Marantz sr8012 CineMike-Dune Hd Pro 4K-Apple tv 4K-Bluesound node 2i-Horizon next(ziggo)- audiomaat 9 soc -2 x SONUS FABER VENERE 3.0-2 X SF SONETTO WALL- 1 X SF SONETTO CENTER- 4X Kef inbouw 161-2X SVS Sb13 ultra -Keces p3 powerconditioner -2x1m,2m Audioquest coffe hdmi-3 X Audioquest Rocket 33(bi-wire)-3xAudioquest powercable -2 X Qed signature sub kabel-1x Audioquest diamond optical-1X Audioquest vodka ethernet-5xAudioquest cinnamon ethernet-synology 1512+(5x10tb

Offline alexeiboris

• full member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 169
  • So many idiots, so few comets.
« Reply #446 on: October 11, 2019, 17:43:13 »
Zappitie, dus geen Dune, en heeft ook niet meer opties of functionaliteit, zou alleen ‘beter’ moeten zijn. Ik zie vooral voeding en afschermingdingetjes. Kan best schelen natuurlijk, daar niet van.

Offline riwi

• HT forum donateur
  • I need a better slogan
    • Richard's home
« Reply #447 on: October 11, 2019, 17:54:37 »
Als de Dune opnieuw opstart, dus elke dag, dan staat
Remember Zoom weer op ja.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn op die instelling blijvend op nee te krijgen door HD Dune.

Geeft bij mij veel last, daar ik wisselend 4:3 en 16:9 films, clips etc afspeel.
Dit staat bij mij ook op Ja inderdaad. Ik had die eerst op No staan. Want ik wil ook niet ongemerkt met de zoom stand van de vorige keer kijken.
Ik snap je probleem. Ik pas zelf de zoom stand niet vaak aan dus ik heb er weinig last van. Als ik hem aanpas zet ik hem naderhand weer op de "neutraal" stand.