Dune hd pro 4k

Started by skank1, December 28, 2017, 20:59:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

s.t.

Ter info, bij de huidige Dune 4K Pro zit geen afstandsbediening met backlight. Het is een gewone plastic cheap ding geworden.


En mijn eerste bug meegemaakt. Ik was een mkv aan het spelen en plotseling stopte de film en werd een andere film gestart. Is nog niet helemaal bug vrij

maximus79

Quote from: s.t. on October 15, 2018, 09:45:26
Ter info, bij de huidige Dune 4K Pro zit geen afstandsbediening met backlight. Het is een gewone plastic cheap ding geworden.


En mijn eerste bug meegemaakt. Ik was een mkv aan het spelen en plotseling stopte de film en werd een andere film gestart. Is nog niet helemaal bug vrij

Stom van die afstandbediening en als dat de enige bug is was ik blij!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Quote from: Senaxo on October 14, 2018, 22:56:19
Anyway, ook even On Topic  ;) Ik zag op een webshop dat er inmiddels ook een nieuwe versie/revisie van de HD Pro 4K is, te weten de tv292b (de 'oude' is de tv292a). Dat onderscheid is ook op de firmware pagina van Dune te zien. Qua uiterlijk ziet ie er zo te zien ietsje anders uit, maar weet niet of er qua hardware ook iets veranderd is. Iemand die hier al meer van weet?

Die Neo is meer als cable tv box bedoeld dacht ik. Is hier in NL niet echt handig. De Solo 4k had ook dat je er een CAI kabel aan kon hangen en de free-to-air zenders van de Ziggo kabel kon zien. Maargoed de meeste zenders zitten in een pakket en zijn niet free-to-air.

Ik kan nergens vinden wat de verschillen zijn tussen de tv292a en de tv292b
Als er verschillende firmwares voor zijn dan zijn ze dus niet 100% gelijk / compatible kwa hardware. Misschien een andere ARM CPU? De advies prijs is ook omhoog gegaan naar 219 euro, was eerst 199 volgens mij. Ik heb hem ook (tv292a) voor 199 gekocht bij wifimedia.

Exxar

Die "my collection" vind ik nog steeds een grote ramp. Dat bestaat nu al een paar jaar, maar nog steeds massa's films die niet herkend worden, en als je ze dan handmatig toevoegt, dan komen ze ook niet in de lijst voor...

Lang leve yaDIS.


En mij lijkt het toch normaal dat er nog bugs in een bèta firmware zitten, daarom is het een (publieke) bèta.

s.t.

#279
Quote from: riwi on October 15, 2018, 11:54:43
Die Neo is meer als cable tv box bedoeld dacht ik. Is hier in NL niet echt handig. De Solo 4k had ook dat je er een CAI kabel aan kon hangen en de free-to-air zenders van de Ziggo kabel kon zien. Maargoed de meeste zenders zitten in een pakket en zijn niet free-to-air.

Ik kan nergens vinden wat de verschillen zijn tussen de tv292a en de tv292b
Als er verschillende firmwares voor zijn dan zijn ze dus niet 100% gelijk / compatible kwa hardware. Misschien een andere ARM CPU? De advies prijs is ook omhoog gegaan naar 219 euro, was eerst 199 volgens mij. Ik heb hem ook (tv292a) voor 199 gekocht bij wifimedia.

Van een ander forum:

The new revision tv292b is functionally equivalent to tv292a (same CPU, same RAM/flash size, same set of connectors/interfaces, same front panel display, same software functions), the differences are minor:
- Minor differences in the visual design of the casing.
- Some internal changes (some components changed, no functional differences, but this causes minor differences in the firmware, thus different firmware is needed for tv292a and tv292b).
Also tv292b is currently shipped with a slightly different RCU version and a different set of cables included (SATA and AV cables added).

Oh ja en blijkbaar een andere remote

riwi


s.t.

Quote from: Exxar on October 15, 2018, 12:09:42
Die "my collection" vind ik nog steeds een grote ramp. Dat bestaat nu al een paar jaar, maar nog steeds massa's films die niet herkend worden, en als je ze dan handmatig toevoegt, dan komen ze ook niet in de lijst voor...

Lang leve yaDIS.


En mij lijkt het toch normaal dat er nog bugs in een bèta firmware zitten, daarom is het een (publieke) bèta.

Ik heb Yadis eens geprobeerd maar als ik die laat scrapen in een folder komen er maar 2 films terug. Meeste bestandsnamen worden helaas niet herkend. Hoe heb je dat opgelost?

Exxar

Door gewoon alle rare tekens en punten en kommas uit de bestandsnamen te halen.
Bij mij staan alle films op mijn nas en 3 verschillende hoofdmappen: blu-ray, series en dvd.
In iedere hoofdmap heb ik dan iedere film zijn eigen map gegeven volgens de titel van de film, idem met de bestandsnaam van die film.
En yaDIS op Engels zetten scheelt ook een hoop ellende. De meeste titels kent ie niet in het Nederlands.

s.t.

Quote from: Exxar on October 15, 2018, 17:02:51
Door gewoon alle rare tekens en punten en kommas uit de bestandsnamen te halen.
Bij mij staan alle films op mijn nas en 3 verschillende hoofdmappen: blu-ray, series en dvd.
In iedere hoofdmap heb ik dan iedere film zijn eigen map gegeven volgens de titel van de film, idem met de bestandsnaam van die film.
En yaDIS op Engels zetten scheelt ook een hoop ellende. De meeste titels kent ie niet in het Nederlands.

Aah daar is mijn collectie te dynamisch voor. Kodi doet dat dan atuk beter. Helaas wil die niet werken

Exxar

#284
Dan nog mag dat geen probleem zijn met yaDIS.
Als ie een film niet vindt, kun je ook rechts klikken op die betreffende film en "change title" kiezen. Dan krijg je automatisch al een lijst met alle passende titels, en als de goeie er nog steeds niet tussen staat, kun je ook de titel aanpassen.
Wat ik het meeste had was een titel die niet helemaal juist was. Bvb "the maze runner death cure" vond ie niet. Het moest "maze runner: death cure" zijn...

btw, bij mij staat het ook ingesteld op "tmdb" en "BBFC (UK)"

riwi

Bij mij vind de MyCollection de meeste films wel goed. Ik moet wel de hele lijst af om koppelingen te bevestigen bij veel films.
Ik sla ze op zoals bv. /films/bd_Titel van de Film (2016)/Titel van de Film (2016).m2ts
Ik haal alle rommel van de filenaam eraf.
Maar ik gebruik het verder niet zo omdat ik zelf al artwork in de folders heb staan.
Kodi houdt er niet van dat ik de folder bd_<titel> heb genoemd.

MyCollection werkt ook nog niet voor series.

Raymen

My collection werkt bij mij ook bijna perfect,op een enkele na
soms kiest hij bij mij de netflix versie

dat moet ik dan handmatig aanpassen
en van de 1100 films heeft hij er in totaal 2 niet gevonden, en dat zijn dan films die in eind 2018 uit zijn gekomen

ook series doet hij goed, deze moet ik wel volledig handmatig doen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Cloudie

Quote from: Senaxo on October 14, 2018, 22:56:19
Even uit nieuwsgierigheid. De reden dat je dit wilt doen is dat je dan 10bit SDR content kunt spelen? Ik heb dat een tijdje geleden met mijn VTEN ook eens geprobeerd, maar kan niet zeggen dat ik er iets van merkte. Ik had zelf verwacht met 10bit kleurdiepte eens verlost te zijn van color banding, maar in bepaalde scenes was het nog steeds te zien. Moet er wel bij zeggen dat ik geen echte A-B vergelijking heb gedaan (dus met dezelfde content ook de 1080p versie met de standaard 8bit kleurdiepte er naast). En ik weet niet of er met de conversie van HDR naar SDR ook nog iets mis kan gaan waarbij dit soort artefacten ontstaan?
Simpele reden is dat veel 1080p geen atmos soundtrack hebben terwijl ik daar wel gebruik van wil maken. Daarnaast waarom eerst een 1080p videobibliotheek opbouwen om vervolgens dit opnieuw te moeten doen wanneer er wel een 4K TV aan de muur hangt :P

Weer wat verder met instellingen prutsen en nog steeds niet succesvol. De bèta firmware zorgt er zelfs voor dat bestanden die het normaal wel doen niet meer werken dus dat was ook geen succes...
Heeft iemand mogelijk een test bestand die de Dune moet ondersteunen? Kan het niet voorstellen dat de reeks bestanden die ik gebruikt heb niet ondersteund worden, maar het zekere voor het onzekere...

s.t.

De niet beta firmware maar weer terug gezet want ik kreeg toch veel issues. Nu werkt Kodi wel (en Kodi heeft een super goede scraper). Helaas via Kodi geen HDR output. Heeft iemand dit wel voor elkaar, HDR via Kodi?

Senaxo

Ik begrijp dat de Dune (automatisch) HDR->SDR conversie doet. Wordt dan ook de kleurdiepte teruggeschroefd? Of blijft ie op 10-bit?
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

s.t.

#290
Heeft iemand een tip hoe de Dune te verbinden met Win10 network shares. Ik heb in mijn network een win10 PC staan die shared network drives heeft. Op die Win10 machine een account gemaakt en de shares gedeeld naar dat account.

Daarna Kodi geinstalleerd via Android en Kodi kan gewoon met het Dune account op de shares komen en afspelen. Als ik nu probeer om in de Dune dezelfde network shares te mappen dan krijg ik de hele tijd "cannot access network drives". Van alles geprobeerd (alle combi van onderstaande) en zere vingers van de remote:

- IP adres ipv servernaam

- // en \\ met IP

-/ en \ in de folder naam

- Simpel password in account


Kodi komt wel op de shares maar de Dune niet??? Beide via SMB



s.t.

Quote from: s.t. on November  1, 2018, 11:16:21
Heeft iemand een tip hoe de Dune te verbinden met Win10 network shares. Ik heb in mijn network een win10 PC staan die shared network drives heeft. Op die Win10 machine een account gemaakt en de shares gedeeld naar dat account.

Daarna Kodi geinstalleerd via Android en Kodi kan gewoon met het Dune account op de shares komen en afspelen. Als ik nu probeer om in de Dune dezelfde network shares te mappen dan krijg ik de hele tijd "cannot access network drives". Van alles geprobeerd (alle combi van onderstaande) en zere vingers van de remote:

- IP adres ipv servernaam

- // en \\ met IP

-/ en \ in de folder naam

- Simpel password in account


Kodi komt wel op de shares maar de Dune niet??? Beide via SMB

En nu werkt het wel. Geen / of \ in folder naam gebruiken. Weird maar kan nu verder :)

s.t.

#292
Ik ben maar eens aan het experimenteren met Kodi en XBMC wrapper om externe speler te gebruiken ipv kodi speler. DIt omdat de Kodi speler geen HDR doorgeeft aan de TV en de externe (DuneHD) speler dit wel doet. En heb het volgende gevonden:

1) Het werkt voor media op een USB disk. Zodra je SMB shares wilt gebruiken werkt het niet. Ik moet hiervoor de Dune Rooten maar heb geen info gevonden hoe de Dune to rooten
2) Met de Dunehd video settings op Auto(edit) resolutie werkt het niet met mijn LG Oled. Zodra je een video af wilt spelen via Kodi dan verliest de LG input signal. Zet ik de Dunehd op max 4K24Hz dan werkt het wel (misschien een HDMI kabel issue??)
3) Een 1080P video via Kodi naar de externe speller wordt altijd naar de TV gestuurd op de max resolutie als gezet via Dunehd Video setting. Zelfde bestand afspelen via Dunehd movie scraper wordt wel als 1080p verstuurd naar de TV.

Het kan maar werkt dus niet echt goed. Je moet dus altijd resolutie scalen (heb nog niet naar framerate gekeken of die wel goed gezet wordt).

Cloudie

Na het ruilen van een defecte dunehd zijn de meeste problemen opgelost. Hij speelt moeiteloos alle bestanden af die ik er tegen aan gooi (tot nu toe)

Het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is de bestanden over het netwerk via de interne speler af te laten spelen. Kodi en andere android apps streamen prima.
Via "my collection" een film afspelen lukt dus niet.
Zoek ik via bronnen en kies ik afspelen met SPMC of android default action werkt het prima.
Het bestand via een usb stick afspelen gaat dan weer wel met de interne speler.

Iemand enig idee?

s.t.

Quote from: Cloudie on November  8, 2018, 20:01:01
Na het ruilen van een defecte dunehd zijn de meeste problemen opgelost. Hij speelt moeiteloos alle bestanden af die ik er tegen aan gooi (tot nu toe)

Het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is de bestanden over het netwerk via de interne speler af te laten spelen. Kodi en andere android apps streamen prima.
Via "my collection" een film afspelen lukt dus niet.
Zoek ik via bronnen en kies ik afspelen met SPMC of android default action werkt het prima.
Het bestand via een usb stick afspelen gaat dan weer wel met de interne speler.

Iemand enig idee?

Zie post van mij. Zorg dat je ip adres van de server gebruikt. Ik heb besloten om de dune terug te sturen omdat het gewoon niet werkt

paulkokkie

Quote from: s.t. on November  9, 2018, 18:52:06
Zie post van mij. Zorg dat je ip adres van de server gebruikt. Ik heb besloten om de dune terug te sturen omdat het gewoon niet werkt
Daar ben ik blij mee. Bij mij werkte de Dune ook niet. Dacht dat het weer aan mij lag.....
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

polypenko

#296
Het blijven weergeven van de laatste Ondertitel regel voordat de volgende titel verschijnt bij MKV files.

hier een patch.:

https://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/2938740-dune-hd-pro-4k-ultra-thread-136.html

Zie post 4054

Lukte bij mij alleen via chrome te downloaden via W10 the Edge lukte het niet.

De patch inmiddels geinstalleerd en bij mij werkt het nu goed.

Raymen

yep werkt hier ook.

weer een update die welkom is
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

polypenko

Een update waar ik heel lang op heb zitten wachten.

Nu nog net als de Mede8er een automatische subtitel generator, dan ben ik helemaal gelukkig.

Raymen

dat zou geweldig zijn ja,net als op apple tv
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld