Dune hd pro 4k

Started by skank1, December 28, 2017, 20:59:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

polypenko

#250
Ik heb de Logitech Elite, de eene keer gaat de Dune wel uit de andere keer niet.

Pak ik dan de oorspronkelijke afstandsbediening, dan reageert de Dune soms wel of niet op het commando.


MaxxMark

Raar. Heb er echt 0 problemen mee (heb ook een Harmony Elite met harmony hub). Ik heb zelfs een groot deel van de voorkant van de Dune afgeplakt omdat die ledjes te veel licht geven. Ik heb toen de eerste keer mn Harmony booster units wat bij moeten stellen zodat ze nog langs het tape bij het IR oog komen. Sinds dat goed staat is het eigenlijk altijd goed gegaan.

Kan het zijn dat je meerdere apparaten uitzet en dat de delay's in je Harmony niet goed staan? En dat hij te vroeg het IR command stuurt om hem uit te zetten? Misschien kan je de delay hoger maken of de volgorde waarin het een en ander uitgezet wordt veranderen (bijv eerst de dune. Of juist als laatste).

Het enige wat ik sporadisch heb is dat hij mn projector niet uitzet. Ik dicht dat toe aan de delays die ik niet heb bij het uitzetten. Bij het aanzetten heb ik die wel. Dit doe ik echter daar alleen omdat ik niet wil dat de 2 versterkers en de projector tegelijk aan gaan (in het begin wel eens gehad dat er een zekering omsloeg door de korte piek).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

GerritZ

Mijn speler gaat retour, blijft op standbye staan, wat ik ook doe.
Speler al van de spanning gehad, adapter gewisseld, resultaat blijft hetzelfde.

Gevalletje pech  :-X

polypenko

Heb nog wat gefinetuned in mijn Elite instelling en het commando Aan / Uit (powertoggle) wordt
nu goed herkend.


Raymen

Effe een vraag voor de slimpies

Ik heb met mijn collectie enkele films die in my collection linken naar de netflix link
Echter heb ik deze film ook zelf in mijn mijn eigen collectie
Tevens zit de film niet in netflix
Dus ik kan deze film(s) niet bekijken vanuit my collection

Weet ieman hoe ik dit weer link aan de film op mijn nas of harde schijf

Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

paulkokkie

Vandaag deze speler besteld, komt morgen.
Hoop dat ie beter werkt dan de Vero 4K+, dat was een regelrecht drama.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

paulkokkie

Weet iemand hoe ik een videowall kan instellen op deze speler, wil graag de plaatjes bij de films.?
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Raymen

#257
Met my collection
Een map toevoegen
Klaar
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld


riwi

Quote from: polypenko on October  7, 2018, 12:34:43
Nieuwe Beta

https://dune-hd.com/firmware/pro4k/

Version "181005_1536_r13" (BETA version)
Removed because of some bugs found. Will be republished on Oct/8-9.

Is even weer weg gehaald zie ik.

diamant

#260
Net binnen... Top ding! Maar is er een makkelijke manier om een film te verwijderen uit het "my collection" plaatjes menu ipv steeds naar de 'bronnen / film map /' te gaan en met de 'pop up' knop te verwijderen? Daarna weer indexeren om het plaatje uit 'my collection' te krijgen..... Beetje omslachtig als ik een film gekeken heb en daarna wil verwijderen.....

polypenko

#261
Nieuwe Beta 181008-253 R13 staat weer line, versie 181005

werd gisteren ingetrokken toen men een aantal bugs had ontdekt.

https://dune-hd.com/firmware/pro4k_tv292a/

riwi

#262
Quote
- Various improvements for Full BD Menu playback support:

    - Improvement: Improved compatibility with specific BD titles (various
      BD titles, which could not be played in Full BD Menu mode before, now
      can be played).

    - Improvement: Added showing of playback position on the front panel
      display also in Full BD Menu mode.

    - Bugfix: BD menu picture could be distored in some cases in Full BD
      Menu mode.

    - Bugfix: Autoresolution and autoframerate did not work properly in
      some cases in Full BD Menu mode.

    - Bugfix: When very quickly switching subtitles in Full BD Menu mode,
      video playback could stutter or hang.

    - Bugfix: Only first 8 audio tracks were available in Full BD Menu
      mode.

    - Some other fixes and improvements for Full BD Menu mode.

- Improvement: Improved support for some Android applications such as
  Netflix.

- Improvement: Minor improvements and fixes in Kartina.TV application.

- Improvement: Added ZOOM support for DASH video streams.

- Improvement: Improved technical information shown for DASH video streams.

- Improvement: Improved support for DASH video streams of VOD type.

- Improvements for the support for USB and Bluetooth keyboards and remote
  controls:
    - F3: enable/disable virtual mouse mode.
    - Alt-F3: SEARCH.

- Bugfix: Copying big files into "Internal Memory" folder could not work in
  some cases.
   - NOTE: To fix this problem, it is required to reset settings once after
     installing the new firmware (in order to reformat the internal flash
     memory partition).
   - NOTE: Resetting settings once after installing this firmware is
     recommended anyway, even if "Internal Memory" feature is not used.
     this will fix some problems in the internal flash memory partition
     which can potentially cause some instabilities.

- Bugfix: When "software standby" mode was used, HDMI output was only
  blanked but was not switched off completely.

- Bugfix: When CEC was enabled, and the media player was switched off, the
  TV was not switched off. Now, the TV is switched off in this case (NOTE:
  because of CEC compatibility issues, may still work not with all TV
  models).

- Bugfix: When SPMC/KODI was used as a player, there could be problems when
  switching to/from SPMC/KODI in some cases.

- Bugfix: Option to resume playback position was wrongly proposed in some
  cases.

- Bugfix: When long-pressing some remote control buttons (such as ENTER)
  the button press could be wrongly handled as multiple presses in some
  cases.

- Bugfix: IP Control: Some IP Control commands did not work correctly in
  some cases.

- Bugfix: HTTP/TS video streams did not work via HTTPS in some cases.

- Bugfix: HTTP headers (User-Agent and X-Dune-...) were wrongly not sent in
  some cases.

- Some other minor improvements/fixes.

Cloudie

Het lukt mij maar niet om 4K beeldmateriaal af te spelen (x265) via de Dune met 1080p beeldoutput. In instellingen 1080p geforceerd, maar geen succes.
Tijdens het spelen hoor ik ook geen geluid en gaat de teller op het apparaat niet verder, dus het is niet zo dat hij wel aan het afspelen is zonder beeld.

Is het andere wel gelukt om dit uit te voeren of iemand nog suggesties?

Martinus

mss ff gekke vraag tussendoor, is die inmiddels 50€ duurder geworden dan eerst? of was die nooit 199€?
............

Roksan

Ik heb er 199 euro voor betaald
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

riwi

Quote from: Cloudie on October 10, 2018, 07:28:53
Het lukt mij maar niet om 4K beeldmateriaal af te spelen (x265) via de Dune met 1080p beeldoutput. In instellingen 1080p geforceerd, maar geen succes.
Tijdens het spelen hoor ik ook geen geluid en gaat de teller op het apparaat niet verder, dus het is niet zo dat hij wel aan het afspelen is zonder beeld.

Is het andere wel gelukt om dit uit te voeren of iemand nog suggesties?

Werkte prima bij mij. Ik had eerst ook 1080p output gekozen en daar kon ik prima 2160p files mee spelen.
framerate op auto 24/50/60 bitdiepte op 10 bit gezet toen, en resolutie op 1080p/23.796

Is het materiaal wel OK? Misschien eens door mediainfo halen om te zien wat voor audio en video streams er in zitten.

riwi

Quote from: polypenko on October  8, 2018, 19:19:05
Nieuwe Beta 181008-253 R13 staat weer line, versie 181005

De ondertitels blijven nog steeds hangen in mkv files. Erg vervelend. Ze maken dus wel nieuwe features, maar lossen de bugs nog niet op.

paulkokkie

#268
Quote from: riwi on October 10, 2018, 14:48:47
Ik had eerst ook 1080p output gekozen en daar kon ik prima 2160p files mee spelen.
framerate op auto 24/50/60 bitdiepte op 10 bit gezet toen, en resolutie op 1080p/23.796
Die snap ik even niet.Moet je dan niet de Dune op 2160p en 60hz zetten om UHD te kijken?
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

s.t.

Weet iemand of die LED op het front panel ook uit kan? Waarom is dat lampje zo fel?

MaxxMark

Toen ie net uit was heb ik een flink rondje zitten struinen door alle bestanden/configs die op de Dune te vinden waren (ondanks dat het filesystem read-only was) naar een optie om het ledje uit te krijgen omdat het bij mij echt voor een bak licht zorgt in een 100% zwarte ruimte. Ik heb helaas toen niets gevonden. Misschien dat ze met nieuwere firmwares wat meer mogelijkheden hebben (in die eerste versie zat oa ook de IP control nog niet), maar ik acht de kans klein.. Ik heb uiteindelijk een paar strategisch geplaatste stukjes tape gebruikt zodat het IR-oog nog net zichtbaar is en het ledlicht voor 90% tegengehouden wordt
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

s.t.

#271
Quote from: MaxxMark on October 11, 2018, 20:31:20
Toen ie net uit was heb ik een flink rondje zitten struinen door alle bestanden/configs die op de Dune te vinden waren (ondanks dat het filesystem read-only was) naar een optie om het ledje uit te krijgen omdat het bij mij echt voor een bak licht zorgt in een 100% zwarte ruimte. Ik heb helaas toen niets gevonden. Misschien dat ze met nieuwere firmwares wat meer mogelijkheden hebben (in die eerste versie zat oa ook de IP control nog niet), maar ik acht de kans klein.. Ik heb uiteindelijk een paar strategisch geplaatste stukjes tape gebruikt zodat het IR-oog nog net zichtbaar is en het ledlicht voor 90% tegengehouden wordt
Ik heb hetzelfde rondje gedaan  ;). Bij mij zit er heel strategisch een playmobil poppetje van mijn dochter voor dat lampje. Ik vind dit wel een design blunder, een apparaat dat gericht naar je is uitrusten met een zaklamp.

Dit heb ik ook als tip gehad: http://www.lightdims.com/store.htm

riwi

#272
Quote from: MaxxMark on October 11, 2018, 20:31:20
Ik heb uiteindelijk een paar strategisch geplaatste stukjes tape gebruikt zodat het IR-oog nog net zichtbaar is en het ledlicht voor 90% tegengehouden wordt
Ik heb die led ook afgeplakt met dikke tape zodat ie amper zichtbaar is.

Heb een HDFury vertex gekocht en daar komt zoveel (groen) licht uit dat is verblindend. Maar die kan je instellen dat ie alles uit zet. Er zat wel een USB power adpater bij met een felle blauwe led waar je een zonnebril bij nodig hebt. Je snapt niet hoe die product ontwikkelaars denken.. Zeker voor zulke echte hometheater spullen.

Quote from: paulkokkie on October 10, 2018, 15:59:02
Die snap ik even niet.Moet je dan niet de Dune op 2160p en 60hz zetten om UHD te kijken?
Niet als je TV maximaal 1080p aan kan, en je toch 2160p files wil kijken. En dat is wat Cloudie vroeg.

paulkokkie

Quote from: riwi on October 12, 2018, 11:27:23
Niet als je TV maximaal 1080p aan kan, en je toch 2160p files wil kijken. En dat is wat Cloudie vroeg.

Duidelijk.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Senaxo

Quote from: Cloudie on October 10, 2018, 07:28:53
Het lukt mij maar niet om 4K beeldmateriaal af te spelen (x265) via de Dune met 1080p beeldoutput. In instellingen 1080p geforceerd, maar geen succes.
Tijdens het spelen hoor ik ook geen geluid en gaat de teller op het apparaat niet verder, dus het is niet zo dat hij wel aan het afspelen is zonder beeld.

Is het andere wel gelukt om dit uit te voeren of iemand nog suggesties?

Even uit nieuwsgierigheid. De reden dat je dit wilt doen is dat je dan 10bit SDR content kunt spelen? Ik heb dat een tijdje geleden met mijn VTEN ook eens geprobeerd, maar kan niet zeggen dat ik er iets van merkte. Ik had zelf verwacht met 10bit kleurdiepte eens verlost te zijn van color banding, maar in bepaalde scenes was het nog steeds te zien. Moet er wel bij zeggen dat ik geen echte A-B vergelijking heb gedaan (dus met dezelfde content ook de 1080p versie met de standaard 8bit kleurdiepte er naast). En ik weet niet of er met de conversie van HDR naar SDR ook nog iets mis kan gaan waarbij dit soort artefacten ontstaan?

Anyway, ook even On Topic  ;) Ik zag op een webshop dat er inmiddels ook een nieuwe versie/revisie van de HD Pro 4K is, te weten de tv292b (de 'oude' is de tv292a). Dat onderscheid is ook op de firmware pagina van Dune te zien. Qua uiterlijk ziet ie er zo te zien ietsje anders uit, maar weet niet of er qua hardware ook iets veranderd is. Iemand die hier al meer van weet?

Trouwens, op de website van Dune zie ik ook nog de Dune HD Neo 4K (Plus) staan, Die is weliswaar qua hardware iets minder (AMLogic S905X), maar misschien ook nog interessant. Daar is trouwens ook nog een variant van met een DVB-T/T2/C tuner er in ... alleen nauwelijks te krijgen zo te zien  :(
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+