Dune hd pro 4k

Started by skank1, December 28, 2017, 20:59:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jdulk

Hi allen,
Weet iemand of the 4K Pro een 16 TB ssd schijf kan lezen. Mijn QNAP met 6 x 2 TB in raid 5 raakt vol. Wil ipv nieuwe schijven er een grote USB schijf aanhangen.
Alvast bedankt.
Gr
John

riwi

#526
Bestaan er 16TB SSD's dan ? Lijkt me wat overkill. Of bedoel je een externe Harddisk ipv een SSD ?

Ik weet dan de Dune Vision serie geen probleem heeft met 16TB schijven. Of de 4k Pro dat ook kan weet ik niet.

Hier de post in het vision topic met een link naar het futeko forum :
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=180000.msg3560359#msg3560359

Daar staat ook een post van iemand met een 4k pro II en een 16TB disk.

Ik zou niet groter dan 16T gaan als ik de ervaringen daar zo lees.

Kjelt

Quote from: riwi on July 24, 2022, 17:04:12
Bestaan er 16TB SSD's dan ?
Jazeker vanaf slechts 4200 euro  ;D


bfrqrv

Quote from: jdulk on July  3, 2022, 15:27:10
Via snelkoppelingen naar mijn QNAP
Zijn dat SAMBA of NFS snelkoppelingen? Mijn SAMBA snelkoppelingen werken niet meer na de laatste firmware. 1 firmware terug en het is weer prima. Ze zijn aan het spelen met SMB 1,2 en 3 in de nieuwe firmware. Naast dat de SAMBA shortcuts niet meer werken kan ik ook niet de SMB browser gebruiken. Alle sources eindigen in een ABORTED folder waar je eigenlijk de gedeelde folders zal moeten zien. Alles werkt wel op de Vision. Ik denk dat ze teveel compatibiliteit willen tussen hardware dit word een rommeltje zo.

jdulk

Ik kwam deze link tegen,
https://a.co/d/3jO8uiX
Weet echter niet of deze schijf geschikt is  als externe schijf voor mijn 4k pro.

jdulk

Brand: XrayDisk
1.0 out of 5 stars1Reviews
XrayDisk 16TB Solid State Drive, Portable External Solid State Drive, Professional High-Speed Data Transmission SSD Hard Drive USB 3.1 for Win 10 8 7 PC (16TB, Blue) €89,00

riwi

#531
Ziet er identiek uit als een Samsung T5 SSD.

Mij lijkt dat te goedkoop om echt te zijn. Ik denk dat ze nep zijn.

Quote
Reviewed in the United States on July 14, 2022
16tb ssd ...for $100. Please don't fall for this scam.
One person found this helpful

jdulk

Bedankt voor de tip, staat echter wel gewoon op Amazon.

Ik ga maar voor een andere kijken. 8)

jdulk


wolsos

Beste allemaal,

Ik heb net een Dune HD Pro 4K Plus aangeschaft. Ik heb bijna alles werkend,

Alleen de volgende issues:

Disney+: wel inloggen, maar geen video afspelen; app lijkt te crashen
SkyShowtime: Zegt dat device niet secure genoeg is, kan dus niet inloggen
Chromecast: Heb het gedownload, zou actief zijn, maar zie geen Cast naar de Dune HD.

Enige tips?

BenW

#535
Quote from: wolsos on October 25, 2022, 13:35:54
Beste allemaal,

Ik heb net een Dune HD Pro 4K Plus aangeschaft. Ik heb bijna alles werkend,

Alleen de volgende issues:

Disney+: wel inloggen, maar geen video afspelen; app lijkt te crashen
SkyShowtime: Zegt dat device niet secure genoeg is, kan dus niet inloggen
Chromecast: Heb het gedownload, zou actief zijn, maar zie geen Cast naar de Dune HD.

Enige tips?

Je wil het vast niet horen, maar mijn persoonlijke tip (ervaring) is geen Android Apps draaien op de Dune. Heb het wel geprobeerd, had er altijd problemen ermee. Dan weer stereo geluid, slecht beeld, app crashes etc.
Ik gebruik de Dune (HD Real Vision 4K) alleen voor het streamen van mijn Nas en een ATV voor streamen van internet en dat gaat perfect.

Andere kunnen je vast wel helpen  ;D
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

wolsos

Zo slecht is het ook weer niet,

De meeste apps van streamingdiensten werken prima. Wat me wel opvalt is dat Ziggo Go erg slecht draait op de Dune HD en Google Chromecast 4K en vaak verbindingsproblemen hebben, terwijl een NLZiet probleemloos draait.

Ik heb net een HDMI Switch gekocht om de Google Chromecast voor de streamingsdiensten die niet werken te kunnen gebruiken. Maar wel vreemd dat zo'n "goedkoop" apparaat vrijwel probleemloos draait. Dune HD is toch niet goed koop te noemen. Ik begrijp dat niet Google merken achter lopen, maar dat hoeft volgens mij niet.

Exxar

Quote from: BenW on October 26, 2022, 08:39:35
Je wil het vast niet horen, maar mijn persoonlijke tip (ervaring) is geen Android Apps draaien op de Dune. Heb het wel geprobeerd, had er altijd problemen ermee. Dan weer stereo geluid, slecht beeld, app crashes etc.
Ik gebruik de Dune (HD Real Vision 4K) alleen voor het streamen van mijn Nas en een ATV voor streamen van internet en dat gaat perfect.

Andere kunnen je vast wel helpen  ;D


Vreemd, ik heb dezelfde Dune en geen problemen met de Android apps (RTBF auvio voor motoGP, netflix, amazon prime,...)
Ik heb wel de laatste beta firmware erop zitten, dat maakt misschien het verschil.

riwi

Quote from: wolsos on October 26, 2022, 11:30:41
Ik heb net een HDMI Switch gekocht om de Google Chromecast voor de streamingsdiensten die niet werken te kunnen gebruiken. Maar wel vreemd dat zo'n "goedkoop" apparaat vrijwel probleemloos draait. Dune HD is toch niet goed koop te noemen. Ik begrijp dat niet Google merken achter lopen, maar dat hoeft volgens mij niet.

Mijn ervaring is ook niet best met de android apps. Maar heb het al een poos niet meer getest.
Probleem met oa netflix is dat Dune zich dan bij netflix moet certificeren en dat kost veel geld. Dus de Dune is geen officiele netflix client. Met de firmware updates proberen ze het dan werkend te houden met allerlei truukjes en workarounds.

wolsos

Certificering kan inderdaad een dingetje zijn, maar zou toch verwachten dat ze iets een android certificering zouden hebben, die het dan goed maakt. Het wordt per streaming dienst als Netflix, wel begrijpelijk, nodeloos complex gemaakt om dit soort apparatuur te hebben.

Ralph71

Begin deze maand heb ik ook een Dune HD Pro Vision 4K Solo aangeschaft, maar streamen van de QNAP Nas werkt zeer slecht (zowel 4K als gewone HD 1080p), terwijl de Oppo UDP-205 alles probleemloos afspeelt. Het geluid klinkt voor geen meter (iel, schokkerig) en ook het beeld schokt nogal en hangt regelmatig kort. Ik heb de Dune HD aangesloten met de netwerkkabel uit de Oppo, dus daar kan het niet aan liggen. Zou de Dune HD defect zijn of zou een QNAP TVS-872XT met 8x WD Red 14TB teveel van het goede voor de Dune HD kunnen zijn? Of heeft iemand anders suggesties? Ik ben benieuwd, anders gaat de Dune HD retour. Alvast bedankt!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

vanadium

Quote from: Ralph71 on October 20, 2023, 08:50:34Begin deze maand heb ik ook een Dune HD Pro Vision 4K Solo aangeschaft, maar streamen van de QNAP Nas werkt zeer slecht (zowel 4K als gewone HD 1080p), terwijl de Oppo UDP-205 alles probleemloos afspeelt. Het geluid klinkt voor geen meter (iel, schokkerig) en ook het beeld schokt nogal en hangt regelmatig kort. Ik heb de Dune HD aangesloten met de netwerkkabel uit de Oppo, dus daar kan het niet aan liggen. Zou de Dune HD defect zijn of zou een QNAP TVS-872XT met 8x WD Red 14TB teveel van het goede voor de Dune HD kunnen zijn? Of heeft iemand anders suggesties? Ik ben benieuwd, anders gaat de Dune HD retour. Alvast bedankt!

Heb je een USB HDD er even aangehangen om eea uit te sluiten?

Ralph71

Quote from: vanadium on October 20, 2023, 11:20:45Heb je een USB HDD er even aangehangen om eea uit te sluiten?

Ja, inmiddels ook met 2 verschillende harde schijven getest. Zelfde problemen...
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

denoontje

hdmikabel van de oppo
 eens gebruiken en checken?

Ralph71

Quote from: denoontje on October 20, 2023, 12:42:42hdmikabel van de oppo
 eens gebruiken en checken?

Zowel de hdmi voor audio als video al vervangen, maar ook dat hielp niet. Zowel het geluid via de Arcam als het beeld rechtstreeks naar de Oled bleef beroerd.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

vanadium

Lijkt erop dat de Dune defect is, gevalletje garantie.

Ralph71

Quote from: vanadium on October 20, 2023, 13:11:55Lijkt erop dat de Dune defect is, gevalletje garantie.

Dat lijkt er inderdaad sterk op, ik ga de retour aanmelden via Amazon.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

riwi

#547
Quote from: Ralph71 on October 20, 2023, 08:50:34Begin deze maand heb ik ook een Dune HD Pro Vision 4K Solo aangeschaft, maar streamen van de QNAP Nas werkt zeer slecht (zowel 4K als gewone HD 1080p), terwijl de Oppo UDP-205 alles probleemloos afspeelt. Het geluid klinkt voor geen meter (iel, schokkerig) en ook het beeld schokt nogal en hangt regelmatig kort. Ik heb de Dune HD aangesloten met de netwerkkabel uit de Oppo, dus daar kan het niet aan liggen. Zou de Dune HD defect zijn of zou een QNAP TVS-872XT met 8x WD Red 14TB teveel van het goede voor de Dune HD kunnen zijn? Of heeft iemand anders suggesties? Ik ben benieuwd, anders gaat de Dune HD retour. Alvast bedankt!

Welke player gebruik je in de Dune. Gewoon de internal player? Of speel je op een andere manier af?
Ik heb er een 12x8TB netwerk schijf aan hangen en dat is geen probleem. Ik denk 8x14TB ook niet.
Heb je koppelingen via SMB? Of via NFS? beide zou gewoon moeten werken.

Er is ook een aparte thread voor de vision serie Dune's : https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=180000.0

Ralph71

Quote from: riwi on October 23, 2023, 17:31:39Welke player gebruik je in de Dune. Gewoon de internal player? Of speel je op een andere manier af?
Ik heb er een 12x8TB netwerk schijf aan hangen en dat is geen probleem. Ik denk 8x14TB ook niet.
Heb je koppelingen via SMB? Of via NFS? beide zou gewoon moeten werken.

Er is ook een aparte thread voor de vision serie Dune's : https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=180000.0

Ik heb 2 interne players getest, beide via SMB. Beide waren zowel in beeld als geluid beroerd. Derhalve ook nog een aantal 4K-mkv's en een concert op blu-ray van The Eagles (die allemaal perfect afspeelden op de Oppo) naar 2 harde schijven gekopieerd en helaas exact dezelfde problemen. Inmiddels is de Dune retour naar Duitsland (via Amazon) en koop ik wel weer een nieuwe zodra het bedrag is teruggestort. Hopelijk dan wel een exemplaar zonder problemen...  8)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

riwi

Het klinkt dan inderdaad niet als een foute instelling ergens.

Hopelijk is de volgende wel goed.