Dune hd pro 4k

Started by skank1, December 28, 2017, 20:59:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

maximus79

Met 4k weergave is het wel een enorm goed beeld, buiten het 8 bit verhaal. 4k weergave heeft btw geen last van black crush  Beeld oogt scherper dan de sony x800.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

destroyer2usa

Bedankt voor alle eerste indruk ervaringen... Het lijkt er dus op dat er nog wat bugs uit moeten alvorens ie echt top is...stutteren is natuurlijk helemaal een fail.

Heeft mijn Q10pro totaal geen last van, maar die heeft ook een aantal firmware updates nodig gehad, als het beeld niet beter is dan een q10 waar ik alle beeld verslechteraars uit heb staan dan ga ik er de Dune voorlopig nog niet voor in de plaats zetten.


MaxxMark

#52
Ik ga ook mijn mening van gisteren (helaas) moeten bijstellen.

Veel eerder genoemde ervaringen ben ik ook tegen gekomen en zijn me een doorn in het oog:
1. Kodi (en dus andere 'external players') supporten geen pass-through (het zal een software issue zijn daar de internal player het wel kan; itt bij de AppleTV waar het een hardware issue is/was)
2. External apps hebben ruis/plopping sounds als er geen media afspeelt (dat geldt zowel voor in Kodi, als ook in menu's nadat je in Android native apps bent geweest)
3. Er is iets off aan het beeld (ook door Maximus79 genoemd). Er is enorm veel black-crush. 'Even' tweaken resulteerde in andere nare artifacts
4. IP Remote control is er niet meer. Op zichzelf gebruikte ik dát niet, maar wel het exposen van de informatie van wat hij aan het doen is. Ik gebruikte dat om mijn hue lampen aan te sturen bij play/pauze/non-playing acties
5. Kodi kan niet in 4K draaien; bij het starten blijft de projector in 4K mode, maar Kodi stuurt gewoon 1080p uit
6. Ik word niet wijs uit de combi van HDR settings en mn projector. De film (in dit geval TheLastJedi maar ook BladeRunner) zelf blijft erg donker waar hij lichter zou horen te zijn (in nonHDR stand). Pop-up menu's van dune zelf (progressbar/info) is wel fel. Kleuren lijken niet te kloppen (explosies zijn minder rood/oranje dan verwacht). En dat terwijl andere scene's er weer goed uit lijken te zien. Ook wat de projector aangeeft via info (HDR; 10 bit) en wat de dune aangeeft lijkt af en toe niet te kloppen.

Al met al is er een boel waar HDI aan moet knutselen.


Overigens heb ik niets qua stotteren gemerkt. Speedtests vanuit de Dune gaven bij mij snelheden van 50mbyte/sec (400mbit) aan. Wat ik best schappelijk vind voor zo'n mediaplayer. Zowel getest met MKV (series), BluRay (Hans Zimmer Live) en UHD (StarWars:TLJ, BladeRunner)


Edit:
Ik wil mogelijk nog ff kijken of het mogelijk is om in Kodi aan tegeven dat hij een 'external player' kan gebruiken en je dus de native Dune player kunt starten vanuit Kodi. Ik gok dat het een drama zal worden, maar misschien... :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

maximus79

Quote from: MaxxMark on April 29, 2018, 09:11:21
Ik ga ook mijn mening van gisteren (helaas) moeten bijstellen.

Veel eerder genoemde ervaringen ben ik ook tegen gekomen en zijn me een doorn in het oog:
1. Kodi (en dus andere 'external players') supporten geen pass-through (het zal een software issue zijn daar de internal player het wel kan; itt bij de AppleTV waar het een hardware issue is/was)
2. External apps hebben ruis/plopping sounds als er geen media afspeelt (dat geldt zowel voor in Kodi, als ook in menu's nadat je in Android native apps bent geweest)
3. Er is iets off aan het beeld (ook door Maximus79 genoemd). Er is enorm veel black-crush. 'Even' tweaken resulteerde in andere nare artifacts
4. IP Remote control is er niet meer. Op zichzelf gebruikte ik dát niet, maar wel het exposen van de informatie van wat hij aan het doen is. Ik gebruikte dat om mijn hue lampen aan te sturen bij play/pauze/non-playing acties
5. Kodi kan niet in 4K draaien; bij het starten blijft de projector in 4K mode, maar Kodi stuurt gewoon 1080p uit
6. Ik word niet wijs uit de combi van HDR settings en mn projector. De film (in dit geval TheLastJedi maar ook BladeRunner) zelf blijft erg donker waar hij lichter zou horen te zijn (in nonHDR stand). Pop-up menu's van dune zelf (progressbar/info) is wel fel. Kleuren lijken niet te kloppen (explosies zijn minder rood/oranje dan verwacht). En dat terwijl andere scene's er weer goed uit lijken te zien. Ook wat de projector aangeeft via info (HDR; 10 bit) en wat de dune aangeeft lijkt af en toe niet te kloppen.

Al met al is er een boel waar HDI aan moet knutselen.


Overigens heb ik niets qua stotteren gemerkt. Speedtests vanuit de Dune gaven bij mij snelheden van 50mbyte/sec (400mbit) aan. Wat ik best schappelijk vind voor zo'n mediaplayer. Zowel getest met MKV (series), BluRay (Hans Zimmer Live) en UHD (StarWars:TLJ, BladeRunner)


Edit:
Ik wil mogelijk nog ff kijken of het mogelijk is om in Kodi aan tegeven dat hij een 'external player' kan gebruiken en je dus de native Dune player kunt starten vanuit Kodi. Ik gok dat het een drama zal worden, maar misschien... :)
Wat stuurt hij bij jouw uit met 4k naar jouw projector? 12bit 10bit of 8bit?

Heb je trouwens wel de laatste beta firmware geïnstalleerd?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

MaxxMark

#54
Hij zegt 4K / HDR / 10-bit in mn JVC "Info" popup.

En, ja, de laatste beta  :hehe:
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

maximus79

#55
Quote from: MaxxMark on April 29, 2018, 09:25:47
Hij zegt 4K / HDR / 10-bit in mn JVC "Info" popup.

En, ja, de laatste beta  :hehe:
Ik krijg met geen mogelijkheid 10bit weergegeven met mijn tw9300......alleen 8bit. Super irritant.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

MaxxMark

Heb het in ieder geval voor elkaar om met een (non-root) ssh in te loggen op de Dune.

Interessant is dat er in het configuratiebestand ( /config/settings.properties ) een interessant item staat:

Quote
hide_advanced_settings = yes

Helaas is het filesystem read-only dus kan ik hem niet op "no" zetten. Kan me niet herinneren uit oudere Dunes dat deze setting daar ook in het configbestand stond.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

williams

Jammer om te lezen dat nog niet alles top is met de nieuwe dune .
Speelt de standaard player van dune wel alles netjes en waarom zou je kodi willen draaien ,daar zijn toch andere oplossingen voor .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Quote from: williams on April 29, 2018, 12:01:35
Jammer om te lezen dat nog niet alles top is met de nieuwe dune .
Speelt de standaard player van dune wel alles netjes en waarom zou je kodi willen draaien ,daar zijn toch andere oplossingen voor .
Black crush is met standaard player.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Quote from: williams on April 29, 2018, 12:01:35
Jammer om te lezen dat nog niet alles top is met de nieuwe dune .
Speelt de standaard player van dune wel alles netjes en waarom zou je kodi willen draaien ,daar zijn toch andere oplossingen voor .

Veel mensen willen via Kodi spelen. Nu kan dat dus met de Dune. Net als allerlei andere android applicaties. Maargoed alleen stereo dus.
Heb geprobeerd wat van mijn shares toe te voegen, maar zonder muis is dat lastig in Kodi. Het heet trouwens SPMC in de Dune, maar ziet eruit als Kodi.

Ook de Netflix client was voor mij interessant, dus ik heb mijn gratis maand Netflix gestart. Kan ik eindelijk ook eens legaal van NF content genieten. Maargoed alleen stereo dus dan hoeft het voor mij niet.

Heb gisteren de Pro 4k op de input van mijn Oppo 203 aangesloten. Op die manier bypass ik voor beeld de versterker (die geen 4k kan) en heb ik via de 2de hdmi output van de Oppo toch geluid. Het beeld ziet er dan ook beter uit merk ik. Dus de scaler in de Oppo bewerkt dan het beeld ook. Maargoed als ik dan toch via de Oppo speel kan ik (files) net zo goed via de Oppo zelf afspelen. De UHD rips die ik heb remux ik altijd naar 1 mkv file met makemkv, dus dan speelt de Oppo ze ook wel af. Iso en BDMV folders speelt de Oppo niet dus daarvoor is de Dune wel handig. En dat doet ie dus ook razend snel (zonder volledige menu's, hij start gewoon de film direct).

Misschien moeten we HDI/Dune nog even wat tijd geven om de zaken kwa firmware nog wat bij te werken.

MaxxMark

#60
Quote from: riwi on April 29, 2018, 12:26:05
Veel mensen willen via Kodi spelen. Nu kan dat dus met de Dune. Net als allerlei andere android applicaties. Maargoed alleen stereo dus.
Heb geprobeerd wat van mijn shares toe te voegen, maar zonder muis is dat lastig in Kodi. Het heet trouwens SPMC in de Dune, maar ziet eruit als Kodi.

<<snip>>

Misschien moeten we HDI/Dune nog even wat tijd geven om de zaken kwa firmware nog wat bij te werken.

SPMC is een fork die HDI er inderdaad op heeft gezet. Je kunt echter ook gewoon de actuele Kodi installeren. Doe je dat via "android applications" dan is hij outdated. Je kunt hem beter via de PlayStore installeren (of updaten als je hem er voor via de "Android Applications" hebt geinstalleerd).

Overigens heb ik wat uitvoeriger zitten spelen met de HDR, resolutie en bit-depth settings. Als ik hem op 12-bit forceer geeft mn JVC ook netjes aan dat hij 12 bit ontvangt. Met het testen met TheLastJedi heb ik vervolgens overigens niet het gevoel dat het beter/anders is dan dat het gisteren was.

Wat mij erg opviel was dat als er een normaal shot was, eea er gewoon prima uit zag. Zodra er light-effects zijn (blasters, lightsabers, electric stuff) dan zien die kleuren er enigszins washed out uit. Het HDR aspect werkt overigesn wel. Richting het einde vd film zit er een felle zon in de achtergrond die ook daadwerkelijk even het knijpen van de ogen veroorzaakt.





Met betrekking tot de black-crush die Maximus ook noemde; na wat testjes heb ik héél sterk het gevoel dat de Dune gewoon standaard op "Enhanced" staat (dus 0-255) ipv standaard (dus 16-235). Ook de optie die vroeger in de dune zat om hiertussen te switchen is afwezig.

Onderstaand 2 foto's die het redelijk onderbouwen:

Standard:

Enhanced:

Auto:


Saillant detail; met de 4K-Solo deed 'auto' het verkeerd.


Ik heb nog niet gekeken of de enhanced/normal effect heeft op UHD/HDR.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

maximus79

Waarom heb je voor 60hz gekozen?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Stef

Quote from: riwi on April 29, 2018, 12:26:05
Veel mensen willen via Kodi spelen. Nu kan dat dus met de Dune. Net als allerlei andere android applicaties. Maargoed alleen stereo dus.
Heb geprobeerd wat van mijn shares toe te voegen, maar zonder muis is dat lastig in Kodi. Het heet trouwens SPMC in de Dune, maar ziet eruit als Kodi.

Ook de Netflix client was voor mij interessant, dus ik heb mijn gratis maand Netflix gestart. Kan ik eindelijk ook eens legaal van NF content genieten. Maargoed alleen stereo dus dan hoeft het voor mij niet.

Heb gisteren de Pro 4k op de input van mijn Oppo 203 aangesloten. Op die manier bypass ik voor beeld de versterker (die geen 4k kan) en heb ik via de 2de hdmi output van de Oppo toch geluid. Het beeld ziet er dan ook beter uit merk ik. Dus de scaler in de Oppo bewerkt dan het beeld ook. Maargoed als ik dan toch via de Oppo speel kan ik (files) net zo goed via de Oppo zelf afspelen. De UHD rips die ik heb remux ik altijd naar 1 mkv file met makemkv, dus dan speelt de Oppo ze ook wel af. Iso en BDMV folders speelt de Oppo niet dus daarvoor is de Dune wel handig. En dat doet ie dus ook razend snel (zonder volledige menu's, hij start gewoon de film direct).

Misschien moeten we HDI/Dune nog even wat tijd geven om de zaken kwa firmware nog wat bij te werken.

Btw de oppo kan wel overweg met UHD folders en full menu als je de bdmv patched ;) Wel blijft de cinavia detectie maar meeste uhd hebben deze beveiliging niet meer.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

riwi

Quote from: Stef on April 29, 2018, 13:05:26
Btw de oppo kan wel overweg met UHD folders en full menu als je de bdmv patched ;) Wel blijft de cinavia detectie maar meeste uhd hebben deze beveiliging niet meer.

Ik had 2 patch tooltjes geprobeerd en toen werkte het nog niet. Dus ik remux ze gewoon naar mkv of m2ts file. Dat doe ik met blurays ook altijd.

Quote from: maximus79 on April 29, 2018, 12:57:13
Waarom heb je voor 60hz gekozen?

Ik heb hem op de auto edid stand gezet. Dat lijkt wel goed te werken.

riwi

Als je in SPMC onder system settings advanced audio options instelt dat er 5.1 kanalen zijn en dat je receiver EAC, TrueHD en DTSHD aan kan dan komt er helemaal geen geluid meer uit. Dus SPMC kan het wel, maar de Dune geeft het niet door.


maximus79

Quote from: maximus79 on April 28, 2018, 21:16:20
Ben er alweer helemaal klaar mee......

- 4k mkv stottert constant, film zit op 54Mbit, terwijl bij netwerk test ik 120Mbit haal.
- Geen blu-ray menu's???
- 4k res krijg ik met geen mogelijk goed uit gestuurd naar de tw9300. Alleen met 8bits.
- Netflix kodi alleen stereo......

Top!
Een dag verder bijna.....

- 8bit probleem opgelost.....ik was zelf dom. Selecteerde steeds 10bit maar had 12bit gewoon moeten kiezen.
- Stotteren van 4k mkv is verholpen. Gebruik nu smb van plaats nfs.Wat raar is want nfs is sneller.
- Black crush blijft nog steeds een probleem maar verwacht dat dit wel opgelost met een nieuwe firmware update.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

MaxxMark

Quote from: maximus79 on April 29, 2018, 12:57:13
Waarom heb je voor 60hz gekozen?

Page down page down page down ;)

Ofwel No reason.

Heb je al gekeken of enhanced vs normaal soelaas biedt?

In mijn geval hangt et er zó dicht tegenaan (als ik vergelijk met Mn 4K solo) dat het "too hard to dismiss" is
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

maximus79

Quote from: MaxxMark on April 29, 2018, 20:43:43
Page down page down page down ;)

Ofwel No reason.

Heb je al gekeken of enhanced vs normaal soelaas biedt?

In mijn geval hangt et er zó dicht tegenaan (als ik vergelijk met Mn 4K solo) dat het "too hard to dismiss" is

Bij mij op de Epson kon ik het niet kiezen, was grijs...
Maar er zijn veel mensen die nergens last van hebben...raar verhaal.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Martinus

is die nu aan te raden om te kopen? of ff wachten op betere sw?
............

maximus79

#69
Probleem met black crush is opgelost bij mij, kon in de dune bij de android settings limited kiezen bij HDMI en nu heb ik geen problemen meer.

Problemen die ik nu nog wel heb:

- geen BD menu ondersteuning, erg vreemd aangezien dit wel in de specificaties staat.
- Met HDR materiaal is er veel colorbanding aanwezig.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

#70
Quote from: maximus79 on May  1, 2018, 09:42:49
Probleem met black is opgelost bij mij, kon in de dune bij de android settings limited kiezen bij HDMI en nu heb ik geen problemen meer.

Problemen die ik nu nog wel heb:

- geen BD menu ondersteuning, erg vreemd aangezien dit wel in de specificaties staat.
- Met HDR materiaal is er veel colorbanding aanwezig.

Dus een setting in de android omgeving had effect op de weergave met de Dune interne player? Of had je de blackcrush alleen onder de android/kodi player?

Geen BD menu ondersteuning staat duidelijk in de specs. BD full menu support is gemarkeerd met een sterretje. Bij het sterretje staat "to be implemented with future firmware". Dat staat er al sinds januari. Dus het was al gelijk duidelijk dat dit bij de launch van de pro-4k nog niet zou werken. Even geduld daarvoor dus.

Quote
Some of the listed features may not be available in the factory firmware and may require to install a firmware update. The features marked with (*) are in development and are expected to become available in future firmware updates (expected in Q1/2018)

maximus79

Quote from: riwi on May  1, 2018, 10:03:48
Dus een setting in de android omgeving had effect op de weergave met de Dune interne player? Of had je de blackcrush alleen onder de android/kodi player?

Geen BD menu ondersteuning staat duidelijk in de specs. BD full menu support is gemarkeerd met een sterretje. Bij het sterretje staat "to be implemented with future firmware". Dat staat er al sinds januari. Dus het was al gelijk duidelijk dat dit bij de launch van de pro-4k nog niet zou werken. Even geduld daarvoor dus.
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de menu's.

Ja black crush was er altijd, zelfs het dune menu was donker. Zie foto.

Verder zet hij buiten de colorbanding een mooie plaatje neer met 4k hdr.

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

MaxxMark

Quote from: riwi on May  1, 2018, 10:03:48
Dus een setting in de android omgeving had effect op de weergave met de Dune interne player? Of had je de blackcrush alleen onder de android/kodi player?

Alles is tegenwoordig de 'android' omgeving. Hun 'interne' player is ook een android applicatie (of waarschijnlijk een alternatieve android-shell).

Om die reden missen er ook settings die er voorheen wel waren maar nu niet meer. Zo heb ik eigenlijk de audio-sync optie (during playback) niet kunnen vinden.

Wel raar dat ik die optie niet heb gezien/ben tegen gekomen, ben ook door alle androids settings heengegaan
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

fredenivanca

Ik vind de support vanuit Dune nog een beetje uitblijven, ook nog geen enkele reactie op het dune forum. Dit was bij de introductie van de solo light 4k wel anders. Maar misschien zijn ze daar ook met voorjaars vakantie. Misschien een idee voor ze om weer een mooie aanbieding te maken via Ibood ofzo. Ik ga hier in ieder geval in de volgmodus vanwege grote interesse
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

jeroen_v

Quote from: maximus79 on May  1, 2018, 09:42:49
Probleem met black crush is opgelost bij mij, kon in de dune bij de android settings limited kiezen bij HDMI en nu heb ik geen problemen meer.

Problemen die ik nu nog wel heb:

- geen BD menu ondersteuning, erg vreemd aangezien dit wel in de specificaties staat.
- Met HDR materiaal is er veel colorbanding aanwezig.

Brilliant! Die setting zocht ik. Het beeld ziet er nu tenminste normaal uit bij 1080p/720p.

Wel een vraag. Ik heb alle video-settings op auto staan (auto framerate etc). 1080/24hz wordt ook netjes weergegeven als 1080p/24hz. Echt perfect.
Echter bij 720/24hz materiaal schakelt de player naar 720p/59..hz ipv de framerate van de file. Jullie enig idee of dat een instelling zou kunnen zijn?