Dune hd pro 4k

Started by skank1, December 28, 2017, 20:59:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roksan

HDMI 2.0 kabel is besteld. Foto's van de instelling zal ik maken. Heeft iemand een idee waarom de LG persé deze instellingen wilt gebruiken? Ik kijk er namelijk niet omheen te kunnen
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

riwi

#201
Quote from: maximus79 on July 15, 2018, 09:21:23
Is gewoon minimaal een highspeed hdmi kabel en zou dus alles moeten kunnen weergeven.

Dat is niet waar. Highspeed HDMI gaat tot 10.2 Gbit en dat is niet genoeg als je 10 of 12 bits met 4k uitstuurt.
Als je dan ook nog 60p materiaal op 4k met 10 bit wil weer geven heb je echt een HDMI kabel nodig die 18Gbit aan kan. En als je dan een langere kabel hebt dan kan dat nog best lastig zijn, zeker bij > 10 meter.

Quote from: Roksan on July 15, 2018, 13:26:16
HDMI 2.0 kabel is besteld.
1.4 of 2.0 maakt voor de kabel niks uit. Het is de maximale doorvoer snelheid die de kabel aan kan. De versie van het protocol heeft niks te maken met de kabel in dit geval.

maximus79

Quote from: riwi on July 15, 2018, 19:50:49
Dat is niet waar. Highspeed HDMI gaat tot 10.2 Gbit en dat is niet genoeg als je 10 of 12 bits met 4k uitstuurt.
Als je dan ook nog 60p materiaal op 4k met 10 bit wil weer geven heb je echt een HDMI kabel nodig die 18Gbit aan kan. En als je dan een langere kabel hebt dan kan dat nog best lastig zijn, zeker bij > 10 meter.
1.4 of 2.0 maakt voor de kabel niks uit. Het is de maximale doorvoer snelheid die de kabel aan kan. De versie van het protocol heeft niks te maken met de kabel in dit geval.
Hier staat volgens mij wat anders,
https://www.homecinemamagazine.nl/2017/05/hdmi-mythes-en-fabels-hdmi-kabel-beeld-op-tv-veranderen/
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Roksan

Ik heb een 18 Gbps kabel besteld. Dus eens kijken of dat het probleem oplost
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

riwi

#204
Daar staat hetzelfde als ik zeg.
Gewoon even lezen dus ;)

Quote
Een belangrijk detail is wel dat deze kabels niet getest worden voor 18 Gbps, maar enkel nog steeds voor 10,2 Gbps. Ondersteuning voor 18 Gbps wordt gegarandeerd door het theoretisch model. Ter herinnering: er bestaan dus geen HDMI 2.0 kabels, en al helemaal geen 4K-kabels. Elke degelijke High Speed kabel volstaat.
In de praktijk is dat gewoon niet waar. Zeker niet voor de Actiontroep die veel mensen gebruiken die het met 1080p prima doet.
Zelfs een dure Supra kabel van 12 meter kwam niet tot 2160p60 met 10 bit en 4:4:4 chroma. Ik heb er een Dreamscreen glasfiber HDMI kabel voor gekocht om de 15 meter te overbruggen met behoud van de hoge resolutie kleurdiepte en chroma sampling.


maximus79

Quote from: riwi on July 15, 2018, 20:04:41
Daar staat hetzelfde als ik zeg.
Gewoon even lezen dus ;)
In de praktijk is dat gewoon niet waar. Zeker niet voor de Actiontroep die veel mensen gebruiken die het met 1080p prima doet.
Zelfs een dure Supra kabel van 12 meter kwam niet tot 2160p60 met 10 bit en 4:4:4 chroma. Ik heb er een Dreamscreen glasfiber HDMI kabel voor gekocht om de 15 meter te overbruggen met behoud van de hoge resolutie kleurdiepte en chroma sampling.
Ga verder niet in discussie maar, lees jij nog maar eens goed.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

#206
Quote from: maximus79 on July 15, 2018, 21:12:53
Ga verder niet in discussie maar, lees jij nog maar eens goed.

Ik ben het niet met je eens. Als jij aangeeft waar je denkt dat ik het fout heb dan is het wat makkelijker te weerleggen.

Dat artikel geeft aan dat de HDMI versie niet van belang is.  Dat zeg ik ook.
Ze zeggen ook dat in de basis iedere Highspeed kabel 18 gbps moet kunnen => dat is niet waar. De praktijk leert duidelijk anders. Er is veel troep op de markt kwa HDMI kabels. Zelfs een dure Supra met een labeltje "geschikt voor 4k) viel door de mand bij hogere bitdieptes en chroma upsampling.
Daarnaast geven ze aan dat er premium HDMI kabels bestaan die wel getest zijn op 18Gbs. Bij mijn Fiber HDMI geeft de fabrikant zelfs garantie dat ie altijd de volle 18Gbps zal blijven halen (met een soort omruil garantie).

Voor kabels tot een meter of 3 is het niet zo kritisch. Zelfs 5 meter lukt prima met een redelijke kwaliteit highspeed kabel.

Roksan

We gaan het zien als de kabel binnen is of het inderdaad uitmaakt.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Stef

Quote from: Stef on July  4, 2018, 10:30:40
Ik meen dat de dune pro overweg kan met externe srt/sub(?) met 4K ISO/FOLDERS.

Kan iemand me even laten weten hoe dit werkt als mijn films op mijn NAS staan in het volgende formaat:
- Folder: Naam Film
- Subfolder: AVCHD (met daarin de eigenlijke content BDMV, CERTFICATE, etc.)

Alvast heel vriendelijk bedankt.

Stef

Niemand  ;) ?
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

polypenko

#209
Heb een vraag m.b.t. het instellen van de resolutie op de Dune HD Pro 4k.

De Dune is via Hdmi aangesloten op mijn Marantz Sr7010, mijn LG oled 55 6v7 is aangesloten op
de receiver.

Als je het Dune de eerste instelt kan je kiezen of de Dune of de TV laat upscalen.

(Ik heb aangegeven TV)

De Dune stond op 1080p 50hz.

Ik heb de Dune nu even ingesteld op 4k - 60 hz, maar als ik dan in het instellings menu zit gaat het beeld even uit
en dan weer aan, speel ik daarna een Film af dan lijkt het wel of het geluid ook af en toe happert.

Mijn vraag is dus wat is de aanbevolen instelling op de Dune en LG TV, zodat ik optimaal gebruik kan maken van 4k content
en geen last heb van het bovengenoemde.

Heb prachtig beeld met mijn huidige Hdmi kabels maar overweeg toch de RUConnected hdmi kabels te kopen, die
zouden nog een beter resulaat kunnen geven.

Bedankt alvast voor de reacties / suggesties.



jeroen_v


Hoe staat de Video output van je Marantz? Die kan n.l. ook scalen.
Als je dus aangeeft dat je je TV laat upscalen, kan dat dus ook je Marantz zijn in jouw geval.

Probeer eens alles op de stand auto, incl de auto framerate etc. Dat werkt bij mij het best.

polypenko

Op de Dune staat de resolutie op AUTO nu 1080p 50 Hz

De Marantz staat de video uitganginstelingen als volgt.

ip scaler - Uit
resolutie - Automatisch


jeroen_v

Quote from: polypenko on July 17, 2018, 17:11:16
Op de Dune staat de resolutie op AUTO nu 1080p 50 Hz

De Marantz staat de video uitganginstelingen als volgt.

ip scaler - Uit
resolutie - Automatisch

Heb je de Dune ook op auto framerate staan etc? Dus eigenlijk zo: https://i1.wp.com/mediaplayers.gr/wp-content/gallery/dune-hd-pro-4k/17.jpg?w=840
(De bovenste dus op auto zoals je al hebt, hier staat deze op 4k).

Wat voor HDMI bekabeling heb je eigenlijk?

Roksan

Nieuwe kabel vandaag binnen en aangesloten. En jawel, het werkt! Dus bandbreedte van de kabel, maakt toch wat uit.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

polypenko

#214
Quote from: jeroen_v on July 17, 2018, 17:40:47
Heb je de Dune ook op auto framerate staan etc? Dus eigenlijk zo: https://i1.wp.com/mediaplayers.gr/wp-content/gallery/dune-hd-pro-4k/17.jpg?w=840
(De bovenste dus op auto zoals je al hebt, hier staat deze op 4k).

Wat voor HDMI bekabeling heb je eigenlijk?

De resolutie op de Dune staat idd op Auto Enabled en Autoframe rate All, heb net 3d uitgezet mijn TV ondersteunt dit toch niet.

Als ik de Video Mode op Auto zet dan heeft mijn TV probleem om beeld door te geven, ik krijg dan om de haverklap
geen signaal.

Mijn HDMI kabels zijn 1.4 versies.

jeroen_v

Quote from: polypenko on July 17, 2018, 18:49:11
De resolutie op de Dune staat idd op Auto Enabled en Autoframe rate All, heb net 3d uitgezet mijn TV ondersteunt dit toch niet.

Als ik de Video Mode op Auto zet dan heeft mijn TV probleem om beeld door te geven, ik krijg dan om de haverklap
geen signaal.

Mijn HDMI kabels zijn 1.4 versies.

Dan heb ik het idee dat het aan je HDMI kabels ligt. 2.0 (highspeed) heb je nodig voor 4k.
Als je je resolutie fixed op 1080p zet, dan zal je zien dat je geen problemen hebt.

Roksan

Quote from: jeroen_v on July 17, 2018, 19:11:59
Dan heb ik het idee dat het aan je HDMI kabels ligt. 2.0 (highspeed) heb je nodig voor 4k.
Als je je resolutie fixed op 1080p zet, dan zal je zien dat je geen problemen hebt.

Lijkt op het probleem dat ik ook had. Nu een RUconnected kabel met voldoende bandbreedte en het werkt prima. De standaard kabel die meegeleverd wordt is dus in mijn situatie niet geschikt.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

polypenko

#217
Thanks, de RUconnected kabels staan hoog op mijn verlanglijstje.

op 1080p idd geen probleem.

Roksan, heb je de platte of flexible versie?

Voor mijn TV en Dune heb ik elk 2 meter nodig, denk dat ik voor de Flexible versie ga, voor mijn Humax Set Up box
kan ik de platte versie gebruiken van 1 meter.

Zit nog te dubben of een Toslink zin heeft, die zit tussen mijn Humax en LG Soundbar gebruik ik alleen ik TV kijk zonder
de Marantz en 5.1 speakers opstelling.

Stef

Ik heb op amazon monoprice certified 4k 60hz kabeltjes gekocht voor de dune en apple tv 4k... iets van een 8eur per meter.  Werkt perfect (vrij populair op avsforum).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Roksan

Quote from: polypenko on July 17, 2018, 19:30:29
Thanks, de RUconnected kabels staan hoog op mijn verlanglijstje.

op 1080p idd geen probleem.

Roksan, heb je de platte of flexible versie?

Voor mijn TV en Dune heb ik elk 2 meter nodig, denk dat ik voor de Flexible versie ga, voor mijn Humax Set Up box
kan ik de platte versie gebruiken van 1 meter.

Zit nog te dubben of een Toslink zin heeft, die zit tussen mijn Humax en LG Soundbar gebruik ik alleen ik TV kijk zonder
de Marantz en 5.1 speakers opstelling.

De platte versie. Ziet er ook nog eens mooi uit. Erg netjes afgewerkt.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

polypenko

#220
Zo even de RUConnected kabels binnen gekregen en aangesloten.

Ik heb op de Dune HD Pro 4K de Video settings als volgt staan.:

Max Video - 4K 2160p 50Hz
Beeld frequentie - alle 24/50/60
Auto Resolutie - Ingeschakeld
3d - Nee


Bij het afspelen HDR / UHD content happering in beeld en geluid.








polypenko

#221
Net max video terug ingesteld op 1080p - 50hz.

En verder testen.


williams

Probeer is op 4K met 24hz.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

polypenko

#223
Vandaag de Dune rechtstreeks op mijn LG TV aangesloten geluid via Toslink van de Dune naar de Marantz.

Dune Video op 4k 2160p - 50hz - geen happering in beeld, Dolby geluid via Marantz erg laag.

Toch besloten om de Dune gewoon via Hdmi op de Marantz te laten, dan kan ik gewoon de aanpasssigen die
ik op de marantz doe zien op mijn tv.


Als ik mijn oude 1.4 hdmi Delock Hdmi kabel gebruik tussen de Dune en Marantz geen happeringen, dus op een of andere
manier heeft mijn sr7010 problemen met de 18 bits hdmi kabel. 


Met de 1.4 kabel volledig 4k 2160p weergave.










ErikT595

Had even stille hoop dat Dune ons nu eindelijk zou verlossen van alle problemen op het gebied van de mediaspeler. Helaas dus niet wat een problemen nog steeds zeg... Ik blijf nog even bij mijn Zappiti. Het enige wat die voor mij nog niet goed doet is de de colour banding. Verder prima ding. Wellicht dat als de Apple straks ook Atmos en DTS:X ondersteunt dat die nog een overweging waard wordt.
Denon AVR-X4300H, Velodyne SPL1200-Ultra, 2x Tannoy Revolution XT-6F, Monitor Audio Radius R180HD Gloss Black, 4x Monitor Audio Radius R90HD Gloss Black, 2x Dolby Atmos Klipsch RP-140sa, Zappiti 4K HDR Mini, Panasonic TX-65EZW1004, Panasonic DP-UB824EGK, Logitech Harmony 950.