Zidoo z20 pro ervaring/tips

Started by wolfkampf, September 16, 2023, 10:12:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wolfkampf

Ik ben aan het oriƫnteren voor een vervanger voor mijn Zappiti 4k HDR mini.
Nu zag ik de Zidoo z20 pro. Deze speler lijkt mij wel interessant, echter heb ik totaal geen ervaring met de Zidoo.
Zijn er mensen met ervaring wat betreft deze speler? En is er een sponsor op dit forum welke deze verkoopt?
Tips trucs suggesties? Ik lees ze graag  :colgate:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

tonv

Ik heb een Z9S van Zidoo,tot nu toe is er niets geweest wat hij niet af wilde spelen.
Een nette videowall heeft hij,informatie over de films/series haalt hij op, als het niet correct is kun je dat zelf veranderen.

De Apple tv, die ik ook heb is net wat beter en sneller(in mijn beleving) maar daar zit je toch altijd met het Atmos ja/nee gedoe, ook met Fusion.

Op AVforums hebben ze ook threads over Zidoo.

jaco

#2
Speelt een zidoo uhd en blu ray menus gewoon af ?

Ik ben er een tijdje uit geweest dus loop wat achter :(
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Sisirider68

Helaas niet altijd even stabiel, heb het idee dat het via nfs wel beter gaar dan via smb maar via smb lopen bij mij 3d films heel hakkelig🤔

Midcall

Ik heb net een Zidoo 2600 binnen ter vervanging van een Egreat A10 (die overigens nog prima functioneert, maar geen Dolby Vision ondersteunt). Geen enkel probleem met UHD of menu's en ook 3D gaat perfect. Uitsluitend SMB getest. Look & feel is heerlijk snel, ben er wel content mee. Enige issue wat ik ondervind is dat de overigens prima werkende subs downloadfunctie alleen maar Engelse subs aanbiedt, NL subs is me nog niet gelukt, dus die moet ik er nog zelf bijklussen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

wolfkampf

Quote from: Midcall on October 24, 2023, 12:13:52Ik heb net een Zidoo 2600 binnen ter vervanging van een Egreat A10 (die overigens nog prima functioneert, maar geen Dolby Vision ondersteunt). Geen enkel probleem met UHD of menu's en ook 3D gaat perfect. Uitsluitend SMB getest. Look & feel is heerlijk snel, ben er wel content mee. Enige issue wat ik ondervind is dat de overigens prima werkende subs downloadfunctie alleen maar Engelse subs aanbiedt, NL subs is me nog niet gelukt, dus die moet ik er nog zelf bijklussen.
Ik heb nu al enkele weken de z9x pro.
Werkt echt perfect. Ook de Nederlandse ondertiteling. Deze kun je in het menu instellen bij ondertitel taal downloads, hier heb ik Engels en Nederlands aangeklikt en krijg dan ook een complete lijst met srt. Bestanden in het Nederlands en in het Engels. Al moet ik zeggen dat er deze week in mijn beleving een storing was want bij zowel de Engelse als de Nederlandse ondertiteling gaf hij een fail aan. Dit ging de afgelopen weken wel perfect 😀
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

williams

Quote.   Ik heb net een Zidoo 2600 binnen ter vervanging van een Egreat A10 (die overigens nog prima functioneert, maar geen Dolby Vision ondersteunt). Geen enkel probleem met UHD of menu's en ook 3D gaat perfect. Uitsluitend SMB getest. Look & feel is heerlijk snel, ben er wel content mee. Enige issue wat ik ondervind is dat de overigens prima werkende subs downloadfunctie alleen maar Engelse subs aanbiedt, NL subs is me nog niet gelukt, dus die moet ik er nog zelf bijklussen

Hier ook erg tevreden met de Zidoo en ook de Nederlandse subs gaan goed .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.