Lg 55 inch oled .lg soundbar kopen of kan het beter...sonos bv

Started by morca, December 28, 2017, 18:51:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

FF vraagje mannen.
Moet zo even naar een kennis.
Hij heeft een oled 4 k en wil daar een soundbar SJ 6 op aan sluiten.
Nou ondersteund die soundbar geen 4 k...
Dus mijn vraag is,kan je gewoon alle bronnen op de tv aansluiten zodat die 4 k krijgt ,en de hdmi ARC vd tv naar de hdmi ARC soundbar?

Dan geeft hij geluid van alle bronnen op de tv aangesloten door denk ik??

Coyseinri

Ik heb bij mijn vader de combinatie LG 49UH850V / LG SH5 staan. (Mooie combi trouwens). Komt redelijk overeen met de setup die jij omschrijft.

Alle inputs gewoon op de TV aansluiten. SJ6 ARC op de TV ARC aansluiten voor control. Daarna heb ik een Toslink (optische kabel) tussen de soundbar en TV gedaan. (Neem wel een goede. Niet zo'n action ding alsjeblieft).

Je zal de TV nog wel even moeten instellen dat geluid over de toslink gaat, maar daarna gaat al het geluid dat naar de tv wordt gestuurd via de toslink naar de soundbar.

Dus kort op je vraag: Ja, je kan alles gewoon op de TV aansluiten en met een ARC de soundbar aansturen. Je kan voor het gemak een toslink ertussen leggen en je TV instellen op die output.

morca

Dank voor je uitleg.
En voor je hulp aan het forum  :thumbs-up:.

De audio loopt niet via de hdmi Arc terug?
Dat is toch een audio return channel?.
Of is optisch handiger in gebruik?
Ja ik zal ze een goeie kabel laten halen of zelf halen. ;D

Heb nog nooit zo.n ding aangesloten.
Denk vraag het hier eens hoe dat ARC werkt zoals ik aan wil sluiten.


Edit.
De arc is voor de control zeg je.
Als je de tv harder zet ziet de soundbar dat en gaat harder denk ik ?
En geluid loopt gewoon optisch.
Hdmi voor control
En optisch voor geluid.
Zie ik het nou goed.
Zit ik daar iig niet te kloten  :clapping:

Dolby

Het lijkt mij dat aansluiten met 1 HDMI kabel via ARC voldoende is. Geeft het geluid van de tv weer over de speakers van de soundbar.

morca

Quote from: Dolby on December 29, 2017, 23:54:57
Het lijkt mij dat aansluiten met 1 HDMI kabel via ARC voldoende is. Geeft het geluid van de tv weer over de speakers van de soundbar.
Ok dat dacht ik dus ook.
Vooral dat laatste wilde ik even weten.
Arc stuurt het geluid vd tv naar de soundbar.
Mooi systeem dan werkt de volumeknop vd tv gewoon :thumbs-up:

Nou willen ze graag een soundplate netjes onder de tv.
Dus ik moet iets uit gaan zoeken.
Zat aan sonos ofzo te denken.
Want elk merk zou dus in principe goed moeten werken door de ARC aansluiting.
Al ik wel eens problemen lees híer.

Beste een  lg soundbar...
of andere betere
suggesties worden op prijs gesteld

scoc

Sonos heeft geen hdmi en dus ook geen arc maar loopt via optische kabel maar dit is op zich geen probleem want je kan de Sonos programmeren zodat deze via infrarood reageert op de tv remote. Werkt ok als je de tv kan instellen op extern geluidsysteem waardoor deze dan niet meer reageert op volumeknop van tv remote.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

fasteddie

Quote from: Coyseinri on December 28, 2017, 22:29:21
Ik heb bij mijn vader de combinatie LG 49UH850V / LG SH5 staan. (Mooie combi trouwens). Komt redelijk overeen met de setup die jij omschrijft.

Alle inputs gewoon op de TV aansluiten. SJ6 ARC op de TV ARC aansluiten voor control. Daarna heb ik een Toslink (optische kabel) tussen de soundbar en TV gedaan. (Neem wel een goede. Niet zo'n action ding alsjeblieft).

Je zal de TV nog wel even moeten instellen dat geluid over de toslink gaat, maar daarna gaat al het geluid dat naar de tv wordt gestuurd via de toslink naar de soundbar.

Dus kort op je vraag: Ja, je kan alles gewoon op de TV aansluiten en met een ARC de soundbar aansturen. Je kan voor het gemak een toslink ertussen leggen en je TV instellen op die output.

Hoe bevalt de 49UH850V eigenlijk? Zit er zelf ook aan te denken in de 55 inch versie....en het nieuwere model....

Hoor graag

Coyseinri

Quote from: fasteddie on January 16, 2018, 12:50:10
Hoe bevalt de 49UH850V eigenlijk? Zit er zelf ook aan te denken in de 55 inch versie....en het nieuwere model....

Hoor graag

Zijn er specifieke functies waar je info over wilt? In een nieuw model zullen die natuurlijk wel anders zijn.

Mijn ouders hebben de 49" en me collega de 55". Die is ook wat kieskeuriger

morca

Quote from: scoc on December 30, 2017, 21:30:24
Sonos heeft geen hdmi en dus ook geen arc maar loopt via optische kabel maar dit is op zich geen probleem want je kan de Sonos programmeren zodat deze via infrarood reageert op de tv remote. Werkt ok als je de tv kan instellen op extern geluidsysteem waardoor deze dan niet meer reageert op volumeknop van tv remote.
Bedankt dit is een goeie tip. :thumbs-up:
Ik heb me er nog niet in verdiept verder.
Bij sonos moet ik dus ff de manual checken.
Ik ben meer vd audio.
Al die nieuwe tvs ken ik niet zo goed  ;D

Met hdmi is misschien handiger dan als deze tv dat niet ondersteund

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

morca

Ze kijken meestal tv maar hou er liever wel rekening mee.

Wat zouden jullie voor soundplate kopen voor bij deze tv?
Ik ben er niet zo in thuis en geef die goede kennis graag goed advies.
Budget was niet zo belangrijk rond de 700 a 800.
Als het maar goed is.

Liefst een plate omdat die mooi onder de tv kan.
Het betreft een 55 inch oled van LG.


H&C Hifi

De Heos Bar heeft wel ARC en hd formaten  ;) en klinkt zeker niet slechter dan de Sonos.

Tijdelijk nog 739,00  ;)

morca

Ze willen een plate geen bar waar de tv op kan staan.
En met draadloze sub.
LG maakte die zelf maar die is niet meer verkrijgbaar.
Oud model.

Dus ik zoek een goeie plate met een draadloze sub voor ze.

morca

Een plate geeft niet echt goed geluid als ik zo lees.
De sonos wel maar dan komt de sub er weer los bij en kost het 1400 dacht ik.

Een bar kan niet goed voor de tv liggen ivm hoogte vd tv.
Pfff maar eerst weer eens overleggen met ze.


morca

Ik heb wel wat van Panasonic gevonden.
Dat was met die kleine setjes ook erg goed.
Maar kan geen reviews vinden dus durf het niet blind te tippen aan ze.

Als ik zo lees geeft de sonos plate erg goed geluid.
Ook zonder sub al.
Maar als het dan tegenvalt en de sub moet er toch bij gaat het tuim boven de 700 a 800 kosten.

Madhouse

Ik heb een Sonus Playbar met sub. Ik heb zowel de Playbar en Plate beluisterd en vond bij beiden de sub het geluid te goede komen. Uiteindelijk voor de Playbar gekozen omdat ik de Plate minder vond klinken. Ik heb nog steeds geen spijt van deze keuze en geniet er dagelijks van.

Al met al blijft het natuurlijk wel persoonlijk. Mijn zusje heeft alleen een Playbar en vind deze ook prima klinken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

morca

Thanks voor je input.
Bevestigd wat ik al een beetje gelezen had.
Sonos is erg goed tov veel concurrentie.

Ik zal vd week wel eens even bij ze langs gaan.
Kijken wat ze kwijt willen.
Want hij wil wel echt wat goeds en goed geluid.
En dat lijkt meer te kosten als het besproken bedrag.

Het moet een plate worden want ze wil er geen los ding voor.
En de tv staat in de hoek dus ophangen is ook niet wat.
En dat wil ze ook niet.

Mokumer45

Kijk eens bij Teufel, misschien kan je daar iets vinden.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.


Mokumer45

@ morca: Bij mijn weten is ARC universeel. Maar wat ziet er goed uit (merk, type)?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

morca

Euhm ik ben net wakker.
Maar het is een grote plate redelijk dik.
Je ziet daarom echt speakers zitten ziet er wel mooi uit.
Subwoofer aan de onderzijde.
Plate is best groot dus de tv past er goed op, en iets meer inhoud geeft iets meer body to the sound vermoed ik.
Oh ja dat er 2 subs bij in zitten.
Is alleen even de vraag hoe goed die presteren tov een los subje.

Plus dat het een goed merk is.
Ik ga vandaag wat reviews opzoeken

Thanks heren ik word wat wijzer zo.

Ik was beetje uit de running maar heb het gisteren weer opgepakt.
En op tweakers reviews zitten lezen van diverse merken.

Ze komen er niet allemaal echt goed uit.
Dus ik dacht even opletten nu wat ik ga adviseren.

Jammer dat sonos zo duur moet kosten.
Want die plate met sub is 1 vd betere aankopen denk ik.
Straks ff wat over die teufel lezen.

Eerst nog ff slapen . Ik ben toto  ;D

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

evilniek

Quote from: morca on January 17, 2018, 08:30:29
Euhm ik ben net wakker.
Maar het is een grote plate redelijk dik.
Je ziet daarom echt speakers zitten ziet er wel mooi uit.
Subwoofer aan de onderzijde.
Plate is best groot dus de tv past er goed op, en iets meer inhoud geeft iets meer body to the sound vermoed ik.
Oh ja dat er 2 subs bij in zitten.
Is alleen even de vraag hoe goed die presteren tov een los subje.

Plus dat het een goed merk is.
Ik ga vandaag wat reviews opzoeken

Thanks heren ik word wat wijzer zo.

Ik was beetje uit de running maar heb het gisteren weer opgepakt.
En op tweakers reviews zitten lezen van diverse merken.

Ze komen er niet allemaal echt goed uit.
Dus ik dacht even opletten nu wat ik ga adviseren.

Jammer dat sonos zo duur moet kosten.
Want die plate met sub is 1 vd betere aankopen denk ik.
Straks ff wat over die teufel lezen.

Eerst nog ff slapen . Ik ben toto  ;D

Nou ja, alles is beter dan geluid uit een flatpanel over het algemeen. Is streaming nog belangrijk eigenlijk, dan zou je ook nog voor Teufel Sounddeck kunnen gaan.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

morca

Nee streaming enz is niet belangrijk.
Blu-ray en dvd ook niet.
Ze kijken tv en dat is het.

Alleen ze willen wel wat goed daarvoor.
Geen crapy cheap slecht klinkend ding.
En graag een draadloze sub.

Mokumer45

Dan is misschien de Teufel Cinebar een goede optie, is niet al te duur (en is wrsch. nog goedkoper te krijgen via een of andere korting) en heeft een aantal best aardige recenties. Hij heeft alleen geen aparte sub, maar ingebouwde sub's. Uit je omschrijving in een van je reacties lijkt het mij, dat je die al beken hebt of gaat bekijken. Correct me if I'm wrong.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.