Interlink kabel

Started by Filip911, December 27, 2017, 14:19:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Filip911

Hello guys,
ik heb hier thuis een denon voorversterker staan die aangesloten is op een macintosh MC205 eindversterker.
Momenteel zitten er tussen beide toestellen heel goedkope rca kabeltjes ( 5 €).
Nu vroeg ik me af of de hele marketing rond dure kabels ergens ook steek houdt en effectief hoorbaar is.

Zat te denken om deze kabels eventueel aan te schaffen : https://www.avinity-cable.com/00107792/avinity-audio-cable-2-rca-plugs-2-rca-plugs-fabric-gold-plated-1-m
( toch voor de front en center kanalen). Zou deze kunnen aanschaffen voor "slechts" 32 € per stuk.
Of eventuele deze : https://www.kabelstore.be/product/196381/category-187618/audioquest-evergreen-rca-rca-kabel-1-meter.html

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt voor jullie tips :-)



Gie663

Zelf geloof ik niet in de meerwaarde van superdure high-end interlinks, tenzij je je vriendenkring wil overbluffen. Als een kabel technisch goed gemaakt is met zuiver koper (OFC) zijn de hoorbare verschillen verwaarloosbaar.
Zelf speel ik met interlinks van RU Connected en Real Cable, en die doen hun job uitstekend !

theshadow

Ik heb onlangs kabels gehaald van John van Gent. Ik was verbaasd voor dat bedrag zo een groot verschil te horen. Ik kan met zekerheid zeggen dat een goede kabel hoorbaar beter is. Of je het de investering waard vindt dat is heel persoonlijk.

chansig

Ik kan je met zekerheid zeggen dat een kabel geen hoorbare verbetering gaat geven of je dat de investering waard vindt, dat is heel persoonlijk. :D

Kijk eens naar RU connected. Ook een forumsponsor. Kwalitatief goede kabels. Anders via marktplaats JKE kabels:

https://link.marktplaats.nl/a1001764378

Veel meer zou ik er niet aan uitgeven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AlphaMale

Of je verbetering hoort met duurdere kabels is absoluut geheel persoonlijk. Maar alles is beter dan de standaard dropveterkabels, IMHO.

Waar je misschien wel op wilt letten, zijn de connectoren. Laatst een Inakustik kabel in handen gehad, maar die RCA's klemmen voor geen meter. Heb de sleeve moeten verbuigen om enigszins te klemmen.
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Rowdy

Ik weet niet waar je woont, maar als je wilt kun je een Atlas Element Integra met een lengte van 0,5 meter lenen. De connectoren zitten met een krimptechniek vast aan de kabel. Het is niet gesoldeerd.

theshadow

Quote from: chansig on December 28, 2017, 09:03:22
Ik kan je met zekerheid zeggen dat een kabel geen hoorbare verbetering gaat geven of je dat de investering waard vindt, dat is heel persoonlijk. :D

Kijk eens naar RU connected. Ook een forumsponsor. Kwalitatief goede kabels. Anders via marktplaats JKE kabels:

https://link.marktplaats.nl/a1001764378

Veel meer zou ik er niet aan uitgeven.

Gr. Hans


Lol, je signature klopt helemaal. Respect voor de zelf kennis  :tongue2:

Ff zonder gekheid. Anytime, anyday - neem jij zo een drop veter mee ik siltech en dan gaan we dat testen op een hifi set. Hoeft geeneens high end te zijn.

solitaire

#7
Quote from: chansig on December 28, 2017, 09:03:22
Ik kan je met zekerheid zeggen dat een kabel geen hoorbare verbetering gaat geven of je dat de investering waard vindt, dat is heel persoonlijk. :D

...

Het staat me nog helder voor de geest, vnl Frank moest het ontgelden ... persoonlijke waarheid als absolute waarheid poneren ... je hebt er vaak kip en klaar schande van gesproken.

En zie hier.

Nu ga je toch flink nat jongen.


Laat iedereen zijn eigen zaken uitproberen, en stuur niet met pseudo zekerheden, zou ik zeggen ...




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Zo.....daar heb je lang op moeten wachten. Respect voor je geduld. Voelt het goed dat ik in jouw ogen nat ga ?

Overigens was mijn post een reactie op die van theshadow....en een verbastering van zijn post. Vandaar ook de smiley. De grap is niet overgekomen bij je....kan jij niets aan doen. Ik ws wel.

Een ieder mag lekker zelf doen wat hij wilt is niet aan mij om te vertellen hoe het mijn inziens zit en zeker niet stellend zoals bv theshadow (die het niet grappig bedoelt) hem post.

Quote from: theshadow on December 28, 2017, 10:11:37

Lol, je signature klopt helemaal. Respect voor de zelf kennis  :tongue2:

Ff zonder gekheid. Anytime, anyday - neem jij zo een drop veter mee ik siltech en dan gaan we dat testen op een hifi set. Hoeft geeneens high end te zijn.

Ook zonder gekheid....heb ik wat mij betreft vaak genoeg gedaan. Dus ik hoef mezelf niet te overtuigen. Je bent sowieso welkom, met of zonder interlink.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Quote from: chansig on December 28, 2017, 18:31:01
Zo.....daar heb je lang op moeten wachten. Respect voor je geduld. Voelt het goed dat ik in jouw ogen nat ga ?

Overigens was mijn post een reactie op die van theshadow....en een verbastering van zijn post. Vandaar ook de smiley. De grap is niet overgekomen bij je....kan jij niets aan doen. Ik ws wel.

Een ieder mag lekker zelf doen wat hij wilt is niet aan mij om te vertellen hoe het mijn inziens zit en zeker niet stellend zoals bv theshadow (die het niet grappig bedoelt) hem post.

...

Niet op gewacht, maar deze post van je had voor mij het Tsjonge Jonge effect (vandaar misschien de 'jongen' in mijn post ...). Mijn post was niet jennerig oid. bedoeld, dan had ik er wel een LOL achter gezet als achterdeurtje in case of kritiek :D. Het was meer een kleine herinnering aan je, in mijn ogen altijd terechte, kritiek op 'eigen waarheid = algemene waarheid' posts.

Een LOL kan overal achter, daarmee geef je het geschrevene niet in alle gevallen een (duidelijke) andere inhoud/wending. Maar wellicht had ik wat icoontjes in mijn post moeten zetten, en jouw icoontjes meer waarde toegekend ...

Maar aan je reactie te lezen was de kleine spiegel die ik je voorhield duidelijk genoeg :coffee: Meer en minder wilde ik er niet mee zeggen.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

#10
Nou nee zeker geen kijk eens in de spiegel effect.....nogmaals mijn post was een verbastering van theshadows post en daarmee niet meer dan een grapje. Voor de rest ben ik echt niet veranderd en was het dus zeker geen verschrijving oid. Volgende keer zal ik wat duidelijker zijn als ik iets grappig bedoel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Nou moet ik je eerlijk zeggen dat ik net thuiskom van mijn werk, de laatste posts zo eens las, en in jouw post niet een verbastering van theshadows post zag, simpelweg omdat ik zijn post niet gezien heb (daarvoor niet ver genoeg terug heb gelezen).

Dat verklaard denk ik voor een deel waarom jij en ik een andere boodschap zien in jouw post ... Daarnaast kan ik soms niks met icoontjes: ik ben autist genoeg om vaak dan niet meer te weten wat je nou eigenlijk wil zeggen ...

Met je kritiek op 'eigen waarheid = algemene waarheid' posts ben ik het altijd geheel eens, en ik snapte dus niet waarom je dan wel in deze thread iemand met zekerheid kan zeggen wat volgens jouw de waarheid is.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

Mijn post kwam direct na die van Shadow...maar goed. Autist genoeg of niet...het is nu wel duidelijk toch ?

Anders ook goed natuurlijk...fijne avond.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Ach ja, van nieuwe naar oudere posts lezen, jouw post tegenkomen, en dan Tjsonge Jonge denken (en direct reply aanklikken ...).

Maar goed, of jij en ik het nu wel of toch nog niet snappen ... zal de TS het snappen ?

Nou ja, als 'ie onze laatste posts gevolgd heeft vast wel nu ...




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

chansig

De ts heeft het beste advies al gekregen. Die kan gewoon stoppen met lezen na mijn eerste post. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.