... gruwel 😖 ...

Started by Xander32, December 26, 2017, 09:00:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

... onder de 8 mille is er geen fatsoenlijk presterende dac ("top conventers") te koop, ik lees het er echt  :-o;

https://www.hifi.nl/artikel/26047/Review-Mytek-Brooklyn-DAC.html


... al is de dac in het verslag, ondanks dat deze uit de "budget klasse" (2 mille !) komt 🤢, een positieve uitzondering.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Haha, ik heb me ook geërgerd aan die 'review'. Zo hautain als de pest.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Pjotr27

Ach review van Ruud Jonker, die heeft zo te lezen meer audiospullen in zijn kelder als alle hifiwinkels in Nederland samen. Kan niet echt enthousiast worden over zijn reviews. En dan druk ik me nog netjes uit...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Raphie

Hautain is het juiste woord idd, wat een zelf ingenomen ding dat aan een boom hangt.
JBL PRX Power!

Leeuwarden

Minstens zo erg is het feit dat de gereviewde dac sind oktober vervangen is door de + versie en dus niet meer te koop is.

Pjotr27

Quote from: Leeuwarden on December 26, 2017, 10:30:00
Minstens zo erg is het feit dat de gereviewde dac sind oktober vervangen is door de + versie en dus niet meer te koop is.

Zo te zien is het een overgenomen review uit Music Emotion... Daar schrijft Ruud Jonker vaak in.
Ik lees liever recensies in bijvoorbeeld Stereophile of The Absolute Sound.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

pekelvlees

Quote from: Xander32 on December 26, 2017, 09:00:04
... onder de 8 mille is er geen fatsoenlijk presterende dac ("top conventers") te koop, ik lees het er echt  :-o;

https://www.hifi.nl/artikel/26047/Review-Mytek-Brooklyn-DAC.html


... al is de dac in het verslag, ondanks dat deze uit de "budget klasse" (2 mille !) komt 🤢, een positieve uitzondering.

Tuurlijk ????!!!!
Ik denk dat 90% van de mensen niet eens het verschil horen tussen een dac van 100€ en 1 van 1000€ ?
Gelul in de ruimte dus  :wacko:
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

chansig

Typisch gevalletje van medicatie vergeten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PuNkEnStEiN

#8
Inderdaad een ergerniswekkend voorbeeld van een opgeblazen snob die pretendeert er verstand van te hebben. Met dit soort lulkoek-reviews jaag je de mensen gillend de hifi-winkels uit (als ze er na lezing al ooit nog binnen willen), de sukkels daargelaten die per sé van hun geld af willen.

QuoteMaar sommige van de top-converters bieden nog een streepje extra op het gebied van density, gewicht en autoriteit. Density wil zeggen dat elke vierkante millimeter binnen de stage gevuld is met informatie. Door gewicht en autoriteit voelt de luisteraar een soort stabiliteit en rust in het geluid. Moeilijk om uit te leggen, maar het is het gevoel dat Duitse auto's geven tegenover de perceptieve 'dwijlbak-ervaring' waarin Frans, Amerikaans en Koreaans materiaal soms grossiert.
Aha! Goede apparatuur kan men dus vergelijken met het rijden in een VW, BWM of Audi. Dan voel je "een soort stabiliteit en rust". Egwel!  :tounge2:
Overigens: het gewone volk schrijft "dwijlbak" met "ei", maar misschien is dat in betere kringen anders. Of de schrijver was in de war met een kwijlbak. En die kunnen we wel gebruiken na lezing van zijn epistel.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Kingpin

Ik vind sowieso dat de dac prijzen per maand aan het stijgen zijn. Totaal uit verhouding, dat ding moet niets anders doen dan D/A omzetting, het is geen rocketscience ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Lion of Judah

Quote from: Kingpin on December 26, 2017, 17:11:20
Ik vind sowieso dat de dac prijzen per maand aan het stijgen zijn. Totaal uit verhouding, dat ding moet niets anders doen dan D/A omzetting, het is geen rocketscience ...
Zal idd meer te maken met het feit dat het beter gaat met de economie.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

oud_account_1

Wat een mooie review, het is duidelijk dat de schrijver over een superieure hoeveelheid kennis en ervaring beschikt.
Vergelijk dat eens met een vergelijkbaar apparaat:
https://www.stereophile.com/content/benchmark-dac3-hgc-da-preamplifier-headphone-amplifier
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

PuNkEnStEiN

Kennelijk zit ik, onwetende geluidsbarbaar, al een paar jaar naar bagger te luisteren met die goedkope Dacmagics. *snik*
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Marco66

Heb net maar mijn Meridian dac in de prullenbak gegooid en de lexus te koop gezet 😂
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

PuNkEnStEiN

#14
Gelijk heb je. Het wordt tijd dat wij ons gaan bezinnen op de juiste apparatuur. Weg met die ondermaatse rotzooi, naar de kringloop ermee! Helaas zal ik het, gezien de kosten, een aantal jaren zonder geluid moeten doen, want luisteren naar mijn huidige set is een schandvlek voor de mensheid. Ik weet het: dit is niet goed te praten, ik hoopte ermee weg te komen, maar toch bied ik hierbij mijn welgemeende excuses aan aan eenieder die zich aan mijn onvergeeflijke wangedrag, aan deze pijniging der gehoorgrenzen, gestoord heeft. Mea culpa, mea culpa! :unhappy:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

VlisChris

Stuur me even een Pm voor mijn adresgegevens.
Ik neem je spullen wel in ontvangst. Zonder leven is er ook niemand die zich zal storen aan die rotzooi :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Robiwan

Wie durft die Ruud Jonker een mail te sturen dat het een beetje bagger review is? :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Leeuwarden


Pjotr27

Quote from: Robiwan on December 27, 2017, 08:11:17
Wie durft die Ruud Jonker een mail te sturen dat het een beetje bagger review is? :D

Alleen dit review? Al zijn reviews slaan nergens op...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

Quote from: Xander32 on December 26, 2017, 09:00:04
... onder de 8 mille is er geen fatsoenlijk presterende dac ("top conventers") te koop, ik lees het er echt  :-o;

https://www.hifi.nl/artikel/26047/Review-Mytek-Brooklyn-DAC.html


... al is de dac in het verslag, ondanks dat deze uit de "budget klasse" (2 mille !) komt 🤢, een positieve uitzondering.

Het modaal inkomen in 2017 bedraagt 37.000 euro, wat zich vertaalt in een netto maandinkomen van ongeveer 1.600 euro. Nu snap ik ook wel dat dat niet de doelgroep van deze review is, maar om een uitgave van 2.000 voor een DAC te bestempelen tot "budget klasse" gaat mij ook te ver.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nahpets

Wat is dat stuk tenenkrommend slecht geschreven zeg. Vooringenomen, pedant, ongebreideld strooien met Engelse termen, onzinnige vergelijkingen.

Ruud Jonker is voor mij nooit een ster geweest, maar dit is zelfs voor zijn doen een slecht stuk.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

pekelvlees

Quote from: Richi on December 27, 2017, 09:51:06
Het modaal inkomen in 2017 bedraagt 37.000 euro, wat zich vertaalt in een netto maandinkomen van ongeveer 1.600 euro.

Nou van een inkomen van 37.000 bruto per jaar hou je wel iets meer over dan 1.600 euro netto per maand,maar dat is weer een hele andere discussie  :D
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

StereoMike

Wat maken jullie je toch druk over een stukje tekst. Volgens mij moest het een beetje prikkelen en dat is kennelijk prima gelukt.   ;)
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden

Blijft natuurlijk heel vreemd dat hifi.nl deze oude review op 22 december plaatst en dat de dac niet eens meer te koop is in deze hoedanigheid.