Set buizesmurf

Started by buizesmurf, December 25, 2017, 13:30:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

Zijn deze 12 inch Etons qua TS parameters wel geschikt voor een transmission line?

dre73

Precies mijn gedachte.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

Qts van 0.29, lijkt me te laag...?

dre73

Gewoon die gaten dicht stoppen. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

buizesmurf

Quote from: Contour on October 15, 2018, 19:17:23
Zijn deze 12 inch Etons qua TS parameters wel geschikt voor een transmission line?

Ideaal is natuurlijk iets anders.In het verleden heb ik de Syntese 1 luidspreker,bekende "Telefoons" ook al uitgerust met een Eton hex,wel de 11 inch.
Toen de TL een beetje meer gedempt en dat ging prima.Deze speakers staan nog altijd te spelen bij mijn zoon met volle tevredenheid.

Eerste indruk nu is toch positief,de bas sluit beter aan de hoofdspeakers,die accutons hebben.

Er is nog wat fijn tuning nodig.
De hypex 8.0 is eigenlijk te sterk voor deze units,maar langs de ander kant heeft die nu een hogere dempingsfactor bij de 8 ohm eton dan bij de 6 ohm labs.
En houd de eton perfect onder controle.
Commerciele subs zullen geen te zware plate-amp op hun subs monteren,gewoonweg omdat de klant ze gewoon te simpel kan opblazen.Met zelfbouw  kan men dit wel doen,daar is geen garantie.
Al moet men voorzichtig zijn natuurlijk.
Ik benadruk dat deze subs uitsluitend voor muziek worden gebruikt,bij ht zou ik dit ook niet aanraden.Daar zijn die Emm labs veel geschikter voor.Deze verhuizen dan ook naar mijn zoons HT-ruimte..
Trouwens bij de eton die ik 2e hands heb gekocht moest ik ook 2 loodzware gesloten behuizingen bijnemen,waar we de labs zullen in plaatsen.
De crown versterker die ik bij de TL,s had overgenomen word daar dan de versterker voor.

chansig

Quote from: buizesmurf on October 16, 2018, 05:03:44

Commerciele subs zullen geen te zware plate-amp op hun subs monteren,gewoonweg omdat de klant ze gewoon te simpel kan opblazen.Met zelfbouw  kan men dit wel doen,daar is geen garantie.

Beter (veels) teveel dan (veels) te weinig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

Quote from: buizesmurf on October 16, 2018, 05:03:44
De hypex 8.0 is eigenlijk te sterk voor deze units,maar langs de ander kant heeft die nu een hogere dempingsfactor bij de 8 ohm eton dan bij de 6 ohm labs.
En houd de eton perfect onder controle.
Commerciele subs zullen geen te zware plate-amp op hun subs monteren,gewoonweg omdat de klant ze gewoon te simpel kan opblazen.Met zelfbouw  kan men dit wel doen,daar is geen garantie.
Al moet men voorzichtig zijn natuurlijk.


Een te lichte versterker is een groter risico. Deze zal eerder gaan clippen en / of controle over de driver kwijt raken. En dan is het snel einde oefening.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO