Set buizesmurf

Started by buizesmurf, December 25, 2017, 13:30:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralf67

Kijk dat zijn de betere berichten.

Mooie, maar grote subwoofer .


buizesmurf

Na veel proberen met het plaatsen van speakers en de luisterplaats heb ik een probleem met een grote dip tussen 50 en 70hz,naargelang de posities.
Zoals meestal geeft de mooiste plaats voor de speakers en luisterplaats het slechtste resultaat.
Als ik de speakers echt in de hoek zet is deze opgelost,mar dan moet ik bijna op de versterkers en apperatuur gaan zitten.Niet echt ideaal en zeker niet voor het geluidsbeeld in het algemeen.
De grote sub heeft geen probleem met deze dip.
Nu denk ik ernaan om op termijn,heb er de plaats voor,in de beide hoeken achter de versterkers kleinere subs te plaatsen.
Deze moeten niet afgronddiep gaan,daarvoor heb ik de grote sub in het midden,maar juist accuraat,snel zijn.
Daar zijn vele oplossingen voor,zowel bij bk,svs,zelfbouw.
Denk zelfs aan een kleine push pull sub,maar deze meestal redelijk duur.Denk zelf aan een max 10 inch sub.Daar mijn hoofdzpeakers met accuton zijn is een snelle sub wel een must.
Tevens heb ik de reckhorn versterker van de grote sub eens vervangen door een ds 4.0 plaatversterker en dat was zeker niet verkeerd.Gaf meer controle over diepste laag.

buizesmurf

dit weekend wat bezig geweest.En nu genieten maar...

Verstuurd vanaf mijn LIFETAB_P970X met Tapatalk


Ralf67

En hoe bevallen de Zyclopes ?


Dura

Volgens mij is ie er best wel blij mee  ;D ;D 


Imposant om te zien.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Bart_M

Zo, ziet er goed uit! ;D

buizesmurf

Quote from: Bart_M on October  1, 2018, 21:04:04
Zo, ziet er goed uit! ;D

Zeker en vast.Mischien wat imposant maar in de muziekbeleving zeer "nederig"
Heb het geluk deze subs te bezitten,maar heb hier nog een klipsch SW-115 en een gesloten zelfbouwsysteem met ook een 15 inch driver.
Zal later mijn bevindingen van deze subs,mischien in een ander topic zeker delen.
Het betreft uitsluitend met muziek.

Xander32

Een bijzondere opstelling, met geen doorsnee componenten, waar zo te zien de nodige aandacht aan is besteedt, ook aan de akoestiek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

buizesmurf

#34



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Met de hypex DS8.0 in proefopstelling...

buizesmurf

#35
 ;D

Ralf67

Dat wordt uitbouwen wegens ruimtegebrek    :D

Betere controle met de ds8.0 ?

buizesmurf

Quote from: Ralf67 on October  7, 2018, 06:21:17
Dat wordt uitbouwen wegens ruimtegebrek    :D

Betere controle met de ds8.0 ?

Ja,het is vooral de controle over de driver die goed merkbaar is.Deze amp heeft ook een hoge dempingsfactor.

Carrol

HOLI MOLI...
Wa een grote kisten achter de speakers,zijn dat subwoofers?
Moooooii..hoor :bigsmile:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

buizesmurf

Quote from: Carrol on October  7, 2018, 08:37:47
HOLI MOLI...
Wa een grote kisten achter de speakers,zijn dat subwoofers?
Moooooii..hoor :bigsmile:
Jawel,met name de zyklop,s TL kasten.

solitaire

Wat is het dat er op de zyklop's is geplaatst, Smurf ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

buizesmurf

Quote from: Dynky on October  7, 2018, 15:58:34
de ds8.0's lijkt me?

Inderdaad,proefopstelling.Denk wel dat het blijvers zullen worden.Dus aan een permanente oplossing word gewerkt,al is het niet dringend ,ze misstaan daar niet. :P :colgate:

solitaire

Ah, een plateamp op een antislip doekje oid. ... now I see :coffee:
Hinterm Horizont geht's weiter.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.


dre73

Daar ga je geen spijt van krijgen!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

buizesmurf

Quote from: dre73 on October  8, 2018, 06:55:44
Daar ga je geen spijt van krijgen!

Denk dat ook niet.De Eton hex woofers zullen neter aansluiten bij de accutondrivers in de mainspeakers.
Ook al omdat ik daar alleen maar muziek mee draai.
Voor HT zou ik dat niet doen,zelfs misxhien een TL baskast niet.
,maar dat is een persoonlijke mening.

dre73

Persoonlijk heb ik liever een gesloten systeem......
Zelf speel ik ook met 2x 12inch Eton trouwens.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

buizesmurf



actuele set..


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk