Ai, set komt tot leven met BlueRay David Gilmour! Wat nu!?

Started by PorscheHD, December 24, 2017, 19:23:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Goed,

Ik heb mijn nieuwe set compleet:

Marantz PM7005 NA6005 met Monitor Audio RX2. Luister altijd via Spotify geweldig makkelijk.

Maar toen....... had de BlueRay van David Gilmour gekregen......... mijn mond viel open wat een sound zoveel mooier dan Spotify!!!! Ik wil meer....... de Monitor Audios komen helemaal los dit smaakt naar meer!

Nu de grote vraag;

Hoe en waar krijg ik meer van dit soort kwaliteit? Is dat puur het BlueRay verhaal en moet ik me gaan focussen op mooie concert registraties van mijn favo bands? Of krijg ik dit ook met echte CD"s?

Ik vraag dit omdat ik dan of een SuperAudio\BlueRay speler moet kopen of een cd en meer cda gaan luisteren? Daar zijn er immers meer van....... en doet een losse Marantz cd speler het beter dan wanneer ik een cd in een Marantz UD5005 blue ray speler stop?

Dura

Het is natuurlijk altijd zo dat geluid met beeld erbij een meer volledige beleving geeft dan enkel audio.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

PorscheHD


luistervinkje

Heb hier meer dan 300 muziek dvd liggen, maar de een is de ander niet wat audio betreft .
Er zit nog al wat verschil in opname s
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

ferdi.kluytmans

Als je streamen handig vindt, dan moet je het gaan zoeken in high resolution streamen en dan bij voorkeur in dsd of flac en kijk eens bij qobuz of tidal streaming en downloaddiensten.
Op internet kan je daar heel veel over vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

solitaire

In de kwaliteit waarin Spotify streamt (standaard AAC 128kbs, premium 256kbs geloof ik) is bijna al het leven uit de opname verdwenen. Voor achtergrond muziek OK, maar verder ...

Daarbij heb je wel nu met Gilmour een mooie opname/versie te pakken, en niet alle muziek wordt zo geleverd als dit ... (heb zelf ook veel live muziek video's en idd. is de kwaliteit sterk wisselend, meer zo dan studio opnames).

Je vergelijkt dus nu wel twee 'uitersten' (het kan nog slechter / beter !).

Daarnaast is als regel altijd gesteld dat een dedicated player kwalitatief een betere weergave levert dan een multi-standard player. Tegenwoordig is dat minder het geval, alleen als je echt alles uit je muziek wilt horen is het zo dat dedicated players onovertroffen zijn. Maar een multi-standard player als de Oppo bv. is zeer wel in staat iets moois te presenteren van ieder format. De kwaliteit die je dan krijgt is duidelijke beter dan van een streamdienst als Spotify (ik gebruik het alleen om muziek te leren kennen; als het me aanstaat koop ik de originele uitgave, fysieke media of file). Streamen kan op sich ook beter, als er betere files ter beschikking staan.

Maar goed, het is maar tot hoever je wilt gaat in het 'ultimatief' afspelen van je muziek: er is altijd een 'beter' ... Mijn advies is om veel te gaan luisteren bij forumgenoten, detailhandel of beursen, en dan te beslissen of het voor jou waardevol is je apparatuur (en muziekdragers) te upgraden of niet.


succes


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

PorscheHD

Heb net snel een ud5005 gescoord dus ga er eens mee spelen. Wat muziek cds van Pink Floyd proberen. Ben wel bereid voor de albums die ik echt mooi vind DVD BluRays of CDs van aan te schaffen. Heb namelijk gemerkt dat de MA RX2 behoorlijk duidelijker maakt dat Spotify kwa kwaliteit wat te wensen overlaat......  heb wel FLAC bestanden maar moet er weer een pc aan staan en de Marantz app is niet helemaal perfect.

Streamen Tidal etc is leuk maar dat kan mn streamer niet en vind Spotify zoveel makkelijker dan Tidal wat muziek ontdekken betreft.

Siddartha

Quote from: solitaire on December 24, 2017, 20:30:24
In de kwaliteit waarin Spotify streamt (standaard AAC 128kbs, premium 256kbs geloof ik) is bijna al het leven uit de opname verdwenen. Voor achtergrond muziek OK, maar verder ...

Daarbij heb je wel nu met Gilmour een mooie opname/versie te pakken, en niet alle muziek wordt zo geleverd als dit ... (heb zelf ook veel live muziek video's en idd. is de kwaliteit sterk wisselend, meer zo dan studio opnames).

Je vergelijkt dus nu wel twee 'uitersten' (het kan nog slechter / beter !).

Daarnaast is als regel altijd gesteld dat een dedicated player kwalitatief een betere weergave levert dan een multi-standard player. Tegenwoordig is dat minder het geval, alleen als je echt alles uit je muziek wilt horen is het zo dat dedicated players onovertroffen zijn. Maar een multi-standard player als de Oppo bv. is zeer wel in staat iets moois te presenteren van ieder format. De kwaliteit die je dan krijgt is duidelijke beter dan van een streamdienst als Spotify (ik gebruik het alleen om muziek te leren kennen; als het me aanstaat koop ik de originele uitgave, fysieke media of file). Streamen kan op sich ook beter, als er betere files ter beschikking staan.

Maar goed, het is maar tot hoever je wilt gaat in het 'ultimatief' afspelen van je muziek: er is altijd een 'beter' ... Mijn advies is om veel te gaan luisteren bij forumgenoten, detailhandel of beursen, en dan te beslissen of het voor jou waardevol is je apparatuur (en muziekdragers) te upgraden of niet.


succes


soli

Spotify streamt in Ogg vorbis en bij premium is dat 320 kb/s
Zelf hoor ik niet zo veel verschil en je bent een knappe als je dat ook in een a/b/x test kunt onderscheiden.
Maar das persoonlijk misschien, ik vind spotify echt prima klinken!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Mokumer45

@ PorscheHD: welke van David Gilmour? Ik heb afgelopen week de Blu-Ray Live at Pompeii van David Gilmour gekocht en binnen gekregen. Afgespeeld op mijn ook net aangeschafte Sony UDP-X800 afgespeeld - wat een belevenis, prachtig geluid & beeld!
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.


PorscheHD

Quote from: Siddartha on December 25, 2017, 01:20:34
Spotify streamt in Ogg vorbis en bij premium is dat 320 kb/s
Zelf hoor ik niet zo veel verschil en je bent een knappe als je dat ook in een a/b/x test kunt onderscheiden.
Maar das persoonlijk misschien, ik vind spotify echt prima klinken!

Als ik de bluray en daarna de "cd" van hetzelfde concert via Spotify is dat een wereld van verschil. Mits de goede hardware er achter zit, via de tv of een soundbar ofzo zal het niet veel boeien nee....

Mokumer45

Uiteraard afgespeeld via mijn 4k smart TV en mijn 7.1 AV systeem. Ik kan me niet voorstellen, dat er nog mensen (audiofielen/geluidliefhebbers) zijn die hun Blu-Ray's en DVD's afspelen via de speakers van hun TV. Het geluid verliest dan zo verschikkelijk veel aan kwaliteit en is ook alleen maar stereo (of een soort intern in de TV gefabriceerd pseudo surround geluid). Via een (goede) soundbar zal het waarschijnlijk wel een stuk(je) beter klinken, maar het blijft wel een pseudo surround geluid en is geen vergelijk met het echte surroud geluid. Zo zie ik het ten minste.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.