Denon AVP na 10 jaar beetje stuk wat nu...

Started by danielo, December 24, 2017, 16:33:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Hai,

Na 10 jaar is er een probleem opgedoken met mijn denon denon avp-a1hdci (3d) pre-pro. Misschien dat ik het nog kan oplossen maar voor nu lijkt er iets mis te zijn met de het oude gedeelte van digitale inputs. Ik heb er omheen gewerkt door de external-analoge inputs te gebruiken en die werken prima ook de rest van het systeem werkt nog dus dat alles gaat via xlr naar de 10 channel denon poa versterken en dan naar de b&w 802D2 etc etc.

Ik gebruik tijdelijk een simpele hdmi switch naar een oppo 103d die alles nu van digitaal naar analoog omzet naar de avp (analoog in). De oppo heeft 2 outgangen die ik gebruik 1 voor een tv en 1 voor de projector (jvc x500R '4k').

Het is zo dat ik best wel wat simpeler doe tegenwoordig, audio komt van een mac-mini, veel netflix en andere dingen van een appltv en steeds minder van discs (een 500Mbit up/down helpt).

Wat zouden jullie doen? De avp toch vervangen op termijn  of er iets voorzetten (oppo 205?) en het analoge deel van de avp+poa gebruiken.

Kwam vandaag naar boven omdat ik tijdens het upgraden een appletv 4k aansloot en de 4k signaal kwam niet door de oppo heen en zie niet zo 123 deze makkelijk los te trekken. Direct aansluiten van de projector op appletv4k geeft beeld maar geen geluid.

Zoek niet gelijk een oplossing (niet dat een work around niet op prijs gesteld wordt) maar hoe zouden jullie op termijn dit aanpakken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

bmateijsen

Extern analoog is dan de oplossing. En als de voorversterker wel bass-management, delay en volume doet op de analoge ingang, dan ben je snel klaar.

danielo

Quote from: bmateijsen on December 24, 2017, 18:00:58
Extern analoog is dan de oplossing. En als de voorversterker wel bass-management, delay en volume doet op de analoge ingang, dan ben je snel klaar.

Daar denk ik nu ook aan, hoe vreemd (heb maar even gezocht) iets als de oppo 205 ? Dan balanced in naar de avp voor L en R en de rest gewoon. Misschien zelfs de usb-in gebruiken voor de dac. Het lijkt dat alleen digital in board beetje stuk is. Alles daarna werkt gewoon bv ook audyssey, remapping van kanalen etc etc... analoog weer naar digitaal gaat prima intern blijkbaar.

Zoeken nog even verder maar mijn eerste gevoel was ook blijven gebruiken en de 'digitale' in vervangen door iets wat goed de 8 channels analoog naar binnen kan brengen en wat hdmi switching kan doen (wat toch met UHD al een probleem werd).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vik

Balen Danielo.

Het probleem zit hem in extreme warmte ontwikkeling op het 3D-board. (slechte airflow)

De chips worden zodanig heet dat ze zich op langer termijn los maken van het board. Daar is heel spijtig ook niets tegen te doen.

Het 3D board is nog steeds leverbaar maar ook prijzig.






Quote from: danielo on December 24, 2017, 16:33:10
Hai,

Na 10 jaar is er een probleem opgedoken met mijn denon denon avp-a1hdci (3d) pre-pro. Misschien dat ik het nog kan oplossen maar voor nu lijkt er iets mis te zijn met de het oude gedeelte van digitale inputs. Ik heb er omheen gewerkt door de external-analoge inputs te gebruiken en die werken prima ook de rest van het systeem werkt nog dus dat alles gaat via xlr naar de 10 channel denon poa versterken en dan naar de b&w 802D2 etc etc.

Ik gebruik tijdelijk een simpele hdmi switch naar een oppo 103d die alles nu van digitaal naar analoog omzet naar de avp (analoog in). De oppo heeft 2 outgangen die ik gebruik 1 voor een tv en 1 voor de projector (jvc x500R '4k').

Het is zo dat ik best wel wat simpeler doe tegenwoordig, audio komt van een mac-mini, veel netflix en andere dingen van een appltv en steeds minder van discs (een 500Mbit up/down helpt).

Wat zouden jullie doen? De avp toch vervangen op termijn  of er iets voorzetten (oppo 205?) en het analoge deel van de avp+poa gebruiken.

Kwam vandaag naar boven omdat ik tijdens het upgraden een appletv 4k aansloot en de 4k signaal kwam niet door de oppo heen en zie niet zo 123 deze makkelijk los te trekken. Direct aansluiten van de projector op appletv4k geeft beeld maar geen geluid.

Zoek niet gelijk een oplossing (niet dat een work around niet op prijs gesteld wordt) maar hoe zouden jullie op termijn dit aanpakken.

Daniel.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike